Najbolj robustni modeli znamke Toyota, ki jih poganjajo dizelski motorji, bodo po novem kompatibilni z dizelskim gorivom tipa HVO100, ki je pridelan iz nefosilnih in hkrati povsem obnovljivih virov, kot je na primer odpadno jedilno olje.

SPOROČILO ZA JAVNOST

Ljubljana, 20. julij 2022

Vozila znamke Toyota na dizelski pogon bodo v zahodni Evropi kompatibilna z dizelskim gorivom HVO100


  • Toyotina modela Land Cruiser in Hilux bosta po novem kompatibilna z nefosilnim dizelskim gorivom HVO100, ki je 100-odstotno izdelan iz obnovljivih virov. 
  • Gorivo HVO100 bo možno uporabljati pri modelih Hilux* in Land Cruiser, ki bodo izdelani v prvi četrtini leta 2023.

Najbolj robustni modeli znamke Toyota, ki jih poganjajo dizelski motorji, bodo po novem kompatibilni z dizelskim gorivom tipa HVO100, ki je pridelan iz nefosilnih in hkrati povsem obnovljivih virov, kot je na primer odpadno jedilno olje. 
Družini dostavnih vozil Proace se bosta pridružila tudi zmogljivi terenec Land Cruiser in poltovornjak Hilux, ki bosta po novem lahko uporabljala tudi dizelsko gorivo HVO100.


HVO100 kot gorivo
HVO100 (hidrirano rastlinsko olje) po novem ustreza evropskemu standardu EN 15940, ki je v veljavi za parafinska dizelska goriva. Ima višje cetansko število (c80) kot standardni dizel in ima nižjo vsebnost žvepla in aromatov. Izdelan je iz rastlinskega olja (palmovo, repično) ali surovin na osnovi odpadkov (na primer odpadno jedilno olje).

Dinamični evropski trg
Črpalke z gorivom HVO100 so v Evropi že precej priljubljene in razširjene. Na celotnem področju Evrope jih je že več kot 1000, najbolj pogoste so v Belgiji, na Danskem, Finskem, Švedskem in na Nizozemskem ter v Latviji, Litvi in Norveški. Ob tem ko se vedno večje število uporabnikov odloča za prehod na gorivo HVO100, se povečuje tudi proizvodnja. Trenutna proizvodnja znaša 4 milijone ton na leto, cilj do leta 2030 pa je 15,5 milijona ton na leto.

Vozniška izkušnja
Uporaba HVO100 od uporabnikov ne zahteva nobenih posebnih ukrepov ali spremembe sloga vožnje.
Glavna tehnična sprememba glede na trenutna vozila je prilagoditev sistema za vbrizgavanje goriva, ki sedaj omogoča vbrizg večje količine goriva. To je potrebno zaradi manjše gostote goriva HVO100 od standardnega dizelskega goriva. Sprememba v nobenem oziru ne vpliva na zmogljivost vozila, ki ga lahko poganja bodisi standardni dizel bodisi gorivo HVO100. Zaradi uporabe HVO100 in prilagoditve sistema vbrizgavanja se minimalno poveča največja moč motorja.
Vozila s temi specifikacijami bodo začeli izdelovati v prvi četrtini leta 2023.

* Na voljo samo za trge zahodne Evrope. Vozila bodo izdelovali v tovarni TSAM.

PR:
Toyota Adria d.o.o.