Prejšnji teden smo napovedali konec vozil Volvo na dizelski pogon v začetku leta 2024. Korak naprej smo naredili v New Yorku, kjer so naši strokovnjaki za trajnost na dogodku Climate Week NYC delili naše podnebne načrte.

Prejšnji teden smo napovedali konec vozil Volvo na dizelski pogon v začetku leta 2024. Korak naprej smo naredili v New Yorku, kjer so naši strokovnjaki za trajnost na dogodku Climate Week NYC delili naše podnebne načrte.


Climate Week NYC je drugi največji svetovni dogodek, povezan s trajnostjo, in eden najbolj odmevnih ter vplivnih dogodkov na letni ravni na tem področju. Udeleži se ga na tisoče delegatov iz podjetij, nevladnih organizacij (NVO), večstranskih institucij in vlad, pri čemer vsi izkazujejo ambicijo, da bi s sodelovanjem poskusili najti konkretne rešitve za boj proti podnebnim spremembam.

Kajti čeprav imamo enega najbolj ambicioznih podnebnih načrtov med vsemi dolgo obstoječimi proizvajalci avtomobilov in načrtujemo, da bomo do leta 2030 prodajali samo popolnoma električne avtomobile, se proti podnebnim spremembam ne moremo boriti sami. Za to je potrebno usklajevanje in sodelovanje, in Climate Week NYC je prava vrsta foruma za takšne razprave. Letošnja izdaja je bila še zlasti pomembna v luči prihajajočega globalnega podnebnega vrha COP28 v Dubaju. Nedavna poročila o stanju podnebja so znova poudarila nujnost podnebnih izrednih razmer in potrebo po ukrepanju.

Da bi kar najbolje izkoristili svoje interakcije v New Yorku, smo na delo poslali dva naša najboljša misleca na področju trajnosti. Anders Kärrberg, naš globalni vodja trajnostnega razvoja, in Stuart Templar, naš globalni vodja sodelovanja z deležniki, sta preživela teden dni v New Yorku in se pogovarjala s številnimi podobno mislečimi ljudmi. Udeležila sta se več dogodkov, na katerih sta tudi sodelovala, ti pa so bili posvečeni določeni panogi ali področju, ki bo potrebovalo korenito preobrazbo, da bo lahko izpolnilo svetovne ambicije ničelnih emisij.

»Naša odločitev o opustitvi dizla je bila zelo dobro sprejeta, tudi s strani predstavnikov vplivnih podnebnih nevladnih organizacij,« pravi Stuart. »Poleg naše drzne strategije o elektrifikaciji smo izkazali močno pobudo in dali zgled drugim proizvajalcem.«

»Presenetilo me je, kako zelo spoštovan je Volvo Cars v skupnosti nevladnih organizacij,« je odgovoril Anders na vprašanje o splošnem vtisu o dogodku. »Ljudje so nas pogosto omenjali zaradi naše zaveze za 100-odstotno elektrifikacijo do leta 2030, našega dela v zvezi s pobudo Steel Zero in drugih zavez, ki smo jih sprejeli.«

Od ambicioznih načrtov do smiselnih ukrepov
Teden smo začeli z [našimi načrti za ustavitev celotne proizvodnje avtomobilov Volvo na dizelski pogon]
(https://intranet.volvocars.net/sites/globalnews/SitePages/We-declare-the-end-of-diesel- at-Climate-Week-NYC-%E2%80%93-our-last-diesel-car-will-be-built-in-early-2024.aspx) do začetka leta 2024. To smo napovedali na dogodku koalicije Accelerating to Zero, kjer smo dali jasno izjavo o naši nameri, da se osredotočimo na elektrifikacijo. To je prav tako v skladu z najnovejšim poročilom ZN o stanju, ki navaja, da sta prehod na elektriko in postopno opuščanje fosilnih goriv najučinkovitejša načina za zmanjšanje emisij v avtomobilski industriji.
Stuart Templar, naš globalni vodja sodelovanja z deležniki

»Naša odločitev o opustitvi dizla je bila zelo dobro sprejeta, tudi s strani predstavnikov vplivnih podnebnih nevladnih organizacij,« pravi Stuart. »Poleg naše drzne strategije o elektrifikaciji smo izkazali močno pobudo in dali zgled drugim proizvajalcem.«Nato se je Stuart srečal z našimi prijatelji iz organizacije Ocean Race in govoril na dogodku Ocean Summit (Stuart se pojavi pri 1:45.00) na Generalni skupščini ZN, kjer je izrazil našo podporo moratoriju na rudarjenje v globokem morju. Čeprav morsko dno vsebuje veliko mineralov, ki se uporabljajo v baterijah električnih avtomobilov, menimo, da se rudarjenje v globokem morju ne bi smelo izvajati, dokler ne vemo zagotovo, da to ne škoduje ključnim ekosistemom v naših morjih in oceanih.

»Govor na sedežu ZN je bil zame vrhunec, zelo ponosen trenutek,« se smeji Stuart. »Preden sem se pridružil Volvo Cars, sem bil 16 let diplomat in nikoli nisem imel priložnosti za to. Izjemno je bilo slišati odziv delegatov, ko sem napovedal našo podporo moratoriju na rudarjenje v globokem morju. V prostoru je bilo čutiti nekaj pristne ljubezni do našega podjetja – nekateri udeleženci so mi pozneje rekli, da bo njihov naslednji avto Volvo!«

Vodilni v osveščanju o podnebnih spremembah
Panelna razprava, ki jo je organizirala organizacija Climate Group, se je osredotočala na potencial za jeklo popolnoma brez emisij, Anders pa je delil naše izkušnje pri sodelovanju s švedskim proizvajalcem jekla SSAB pri raziskovanju visokokakovostnega jekla s skoraj ničelnimi emisijami za avtomobilsko industrijo. Prav tako je bilo čudovito videti protizdrsne plošče Volvo, izdelane iz jekla brez fosilnih goriv, proizvedenega v podjetju SSAB, ki je bil del razstave o podnebnih ukrepih družbe IKEA, ki je potekala ves teden.

Da smo vodilni v korporativnem osveščanju o podnebnih spremembah, ne pravimo samo mi. InfluenceMap, nevladna organizacija, ki spremlja takšne stvari, nas je prav tako izpostavila kot »prihodnjo vodilno družbo« na tem področju. Stuart se je pridružil dogodku organizacije InfluenceMap, da bi razložil našo odločitev, da zapustimo evropsko industrijsko organizacijo ACEA zaradi njihovega stališča o postopnem opuščanju motorjev z notranjim zgorevanjem, in kako naš načrt za elektrifikacijo do leta 2030 kaže, da je možen drugačen, bolj ambiciozen pristop.

V zvezi s tem je Stuart sodeloval tudi na okrogli mizi ob začetku kampanje Fossil to Clean, ki jo je organizirala koalicija We Mean Business Coalition. Volvo Cars odkrito podpira tako koalicijo kot novo kampanjo, ki poziva vlade k postopni opustitvi fosilnih goriv in podjetja, da storijo enako. Spodbudno je generalni direktor koalicije omenil, da je naša podnebna akcija navdihnila njihovo kampanjo!

Poleg teh namenskih dogodkov sta se Stuart in Anders udeležila tudi veliko dvostranskih pogovorov z visokimi predstavniki drugih podjetij in organizacij. Najpomembnejši med njimi vključujejo vrh Action Speaks v pisarnah družbe IKEA v New Yorku in srečanje Skupnosti glavnih direktorjev za trajnostni razvoj, ki ga je ustanovil Svetovni gospodarski forum. Ti in drugi pogovori so Andersu omogočili, da se je lahko srečal s kolegi v drugih podjetjih in izmenjal mnenja o učinkovitih podnebnih ukrepih in politikah.

»V New Yorku je bilo prisotnih še približno 15 drugih švedskih podjetij, predvsem njihovi uradniki za trajnost,« pravi Anders. »Soočajo se z veliko enakimi izzivi kot mi, zato je bilo zelo dobro govoriti z angažirano in kompetentno skupino ljudi, kjer smo delili svoja mnenja in se učili drug od drugega. Verjamem, da nam Climate Week NYC ponuja velike priložnosti za učenje, razvoj kompetenc, ozaveščanje in mreženje.«

»Dogodek Climate Week NYC je odlična priložnost za spoznavanje širokega nabora potencialno uporabnih stikov,« dodaja Stuart. »To je tudi mesto, kjer se lahko zgodijo naključna srečanja – moje je bilo z vojvodinjo Yorško! Predvsem pa se mi zdi pomembno, da smo bili prisotni in glasni. To je pomagalo povečati naš ugled in verodostojnost kot podjetje, ki ga resnično žene nek namen, med ključnimi, vplivnimi deležniki – in kar je zelo pomembno, omogočilo je učenje od drugih.«

VIR: Volvo