Tokenizacija pomeni dodatno stopnjo varnosti pri plačilih, odpira pa tudi povsem nove priložnosti za potrošnike in trgovce. S to tehnologijo lahko podjetja zagotavljajo preproste in varne plačilne izkušnje, ki lahko izboljšajo avtorizacijo za do 3 %.

Tokenizacija pomeni dodatno stopnjo varnosti pri plačilih, odpira pa tudi povsem nove priložnosti za potrošnike in trgovce. S to tehnologijo lahko podjetja zagotavljajo preproste in varne plačilne izkušnje, ki lahko izboljšajo avtorizacijo za do 3 %.

Ljubljana, 5. aprila 2023 – Žetoni pri kartičnih plačilih podatke o kartici spremenijo v kodo, ki je ni mogoče razbiti. Vsak žeton je edinstven in tako pomeni zaščito podatkov o karticah. Žetoni se ustvarijo samodejno, na primer, ko uporabnik podatke o kartici shrani v pretočno storitev, spletno trgovino ali digitalno denarnico v pametnem telefonu. Za eno plačilno kartico je lahko generiranih več žetonov - vsak ima edinstveno kodo in se lahko uporablja izključno v aplikaciji ali napravi, v kateri je shranjen. To je eden od razlogov, zakaj Visa Token Service (VTS) v srednji in vzhodni Evropi beleži že več kot 100 milijonov izdanih žetonov. To je veliko več od števila fizičnih kartic Visa v tej regiji.

»Stopnja odobritve transakcij s tokeniziranimi karticami Visa v srednji in vzhodni Evropi je bila lani višja od stopnje odobritve vseh drugih transakcij Visa v regiji. Na svetovni ravni so žetoni pri več kot 8.500 izdajateljih na več kot 189 trgih in 2,4 milijona trgovcev v prvem četrtletju leta 2023 omogočili 3-odstotno povečanje stopnje odobritve in 30-odstotno zmanjšanje stopnje goljufij pri plačilih brez prisotnosti kartice, kar trgovcem pomaga povečati prodajo in prihraniti stroške, povezane z goljufijami,« je izpostavila Alenka Mejač Krassnig, direktorica Vise za Slovenijo in dodala: »Število žetonov, izdanih po vsem svetu prek storitve Visa Token Service, je konec decembra 2022 preseglo 5,3 milijarde, kar pomeni skoraj podvojitev v 12 mesecih, in to potrjuje resnično globalni obseg tokenizacije. Vidimo jasen znak, kam gre digitalno poslovanje, in ta poudarja potencial žetonov za povečanje varnosti, prilagodljivosti in hitrosti transakcij.«

Tokenizacija je naslednji korak v spremembah na področju digitalnih plačil, ki so se začele s sprejemanjem in širjenjem brezstičnih plačil. Potrošniki danes vse pogosteje plačujejo s karticami in pametnimi telefoni, kar bi bilo težko uvesti brez tokeniziranih kartic, shranjenih v teh napravah. Žetoni se vse pogosteje uporabljajo za spletna plačila in pomagajo brisati mejo med spletnimi plačili in plačili v trgovinah ter tako odpirajo pot povsem novim rešitvam in načinom plačevanja. Zahvaljujoč tokenizaciji in drugim tehnologijam, kot je biometrija, je plačevanje mogoče avtomatizirati do te mere, da postane skoraj neopazno. Obseg tokeniziranih transakcij v srednji in vzhodni Evropi se je decembra 2022 na letni ravni v primerjavi z drugimi transakcijami Vise v regiji povečeval štirikrat hitreje. 

»Žetoni so resnični junaki elektronskega poslovanja, saj prinašajo koristi izdajateljem, pridobiteljem, trgovcem in potrošnikom. Tokenizacija je temelj, na katerem gradimo rešitve, ki lahko spremenijo način nakupovanja in prodaje. Žetoni pomagajo zmanjšati število spletnih goljufij, ponudijo pa lahko še veliko več. Danes tehnologija omogoča hitrejše in bolj prilagodljive načine plačevanja, kar imetniki kartic Visa, ki nakupujejo na spletu in v trgovinah v živo, zelo cenijo,« je dejal Jakub Kiwior, regionalni izvršni direktor Vise za srednjo in vzhodno Evropo. »Žetoni lahko imetnikom kartic Visa olajšajo življenje, saj jim prinašajo številne pomembne prednosti. Na primer, ko je žeton enkrat shranjen v pretočni storitvi, in veljavnost kartice, za katero je bil ustvarjen, poteče, uporabnikom ni treba v storitev dodajati novega žetona. To je za uporabnike priročno, saj jim pred dostopom do storitev ni več treba opraviti postopka dodajanja novo izdane kartice.«


Tokenizacija trgovcem prinaša dodano vrednost 
Finančne institucije, ki podpirajo tokenizacijo, ponujajo to storitev vse večjemu številu spletnih trgovcev, kjer uporabniki shranjujejo podatke o karticah v njihovih spletnih trgovinah. S to rešitvijo kupcem ni treba vsakič, ko obiščejo določeno trgovino, vnesti podatke o svoji kartici. Kupci tako dobijo hitrejšo in priročnejšo izkušnjo plačevanja, trgovcem pa to pomaga zmanjšati delež opuščenih nakupov in spodbujati zvestobo strank.

# # # 


O družbi Visa

Visa (NYSE: V) je ena vodilnih svetovnih družb na področju digitalnih plačil, ki omogoča transakcije med potrošniki, trgovci, finančnimi institucijami in vladnimi ustanovami v več kot 200 državah in ozemljih. Naše poslanstvo je povezati svet z najbolj inovativnim, priročnim, zanesljivim in varnim plačilnim omrežjem ter tako omogočiti uspeh posameznikom, podjetjem in gospodarstvom. Verjamemo, da gospodarstva, ki vključujejo vse in povsod, povzdigujejo vse in povsod, in menimo, da je dostop temelj prihodnjega gibanja denarja. Več na Visaeurope.si 

VIR: Grayling d.o.o.