Tudi če se skregamo, stepemo ali 'pobijemo', se je na neki točki vedno treba usesti za skupno mizo, če želimo skleniti premirje.
Tudi če se skregamo, stepemo ali 'pobijemo', se je na neki točki vedno treba usesti za skupno mizo, če želimo skleniti premirje. Zakaj bi rabili prej toliko žrtev, da bi se spametovali? Vse nevarnejši aktualni konflikti med posamezniki kot med državami zagotovo opozarjajo, da je šibka točka človeštva - kako sobivati v miru in sodelovanju, različnim interesom, pogledom ali ideologijam navkljub. Vsi spori se začnejo z nestrpno komunikacijo, ki postaja vse bolj sovražna, dokler ne izbruhne v uničevalno in oškoduje obe strani. Vse to pa se začne pri vsakem od nas - posameznikov.
A za strpno komunikacijo je potrebno znanje, ki nam ga najbolj primanjkuje. Zato je Anja Horvat Jeromel, hipnoterapevtka in komunikologinja pripravila brezplačno spletno predavanje PREPRIČAJ KOGARKOLI - ZVITO, NE NA SILO!, ki bo v četrtek 7. marca ob 20h, preko spleta.
Po njenem mnenju je poznavanje principov učinkovitega prepričevanja zelo pomembna tema, saj nas nauči empatije in nas opolnomoči, da znamo razumeti drugega, obvladati svoja čustva in spretno skomunicirati svoje poglede ali interese, da bodo sprejeti tudi pri sogovornikih.
"Vedno znova pri delu z ljudmi ugotavljam, da večina težav izvira iz nespretnega postavljanja svojih mej. Ljudje se počutijo izkoriščane, nemočne ali neupoštevane v odnosu do drugega. Pa naj gre za to, da ne znamo otrokom postaviti mej glede uporabe telefonov, digitalnih naprav ali drugih nezdravih vedenj. Ne znamo skomunicirati svojih potreb v odnosu s partnerjem. Doživljamo pritiske in na koncu izgorelost na delovnih mestih. Zaradi nesoglasij pogosto prenehamo komunicirati s širšimi družinskimi člani ali prijatelji. Ne upamo se izpostaviti v poslovnem svetu in samozavestno predstaviti svojih rešitev ali znanja svojim šefom ali strankam na trgu. Na koncu se raje umaknemo, smo osamljeni in nesrečni," ugotavlja Anja Horvat Jeromel.
Svoje predavanje je poimenovala z nekoliko provokativnim naslovom 'Prepričaj kogarkoli - zvito, ne na silo' z namenom. Želela je namreč opozoriti na drugi pol nastrojene in konfliktne komunikacije, ki je konstruktivna in strateška komunikacija. Kaj ima pri tem opraviti zvitost? Gre za taktičnost, ki temelji na neizpodbitnem dejstvu, da v odnose vedno vstopamo z nekim interesom. In najbolj uspešni smo lahko, ko se naši lastni interesi prepletajo z interesi drugih ljudi. Saj smo nenazadnje družbena bitja, ki ne le da si želimo povezanosti ampak tudi več lahko dosežemo v skupnem sodelovanju. Ko si priznamo lastno interesno naravnanost, jo lahko sprejmemo tudi pri drugemu. In šele takrat se lahko odpremo za zrelo komunikacijo, v kateri prevzemamo tudi lastno odgovornost zanjo.
Predvsem pa tudi zato, ker ko spoznamo mehanizme delovanja možganov, ki nam omogočajo, da lažje prepričamo drugega, je pomembno, da to uporabljamo za dobre namene. S tem namreč preprečimo bumerang, ki bi se nam vrnil, če bi škodovali drugim. Ker dejstvo je, da je vsaka komunikacija v svojem jedru manipulativna, saj želi nekoga v nekaj prepričati oz. želi biti vsaj sprejeta. Brez ustreznega znanja o delovanju našega živčnega sistema v povezavi s kognitivnim in jezikovnim dojemanjem, ljudje nagonsko izstrelimo svoje poglede in jih hočemo logično utemeljiti. A če so te pogledi različni, sprožijo v drugem človeku občutke strahu ali jeze, kar zmanjša njegovo sposobnost, da sprejme nove informacije, zato se raje pred njimi zapre. Pogosto pa se odzove z večjo nastrojenostjo, kar povratno sproži še večjo intenzivnost pri sogovorniku. Tako se ujameta v začaran krog naraščajočega naboja, ki največkrat vodi v konflikt.
Zato je strokovnjakinja za prepričevanje in reprogramiranje prepričanj iz svojih izkušenj na področju pogovorne hipnoze v tem seminarju povzela in poenostavila krovne principe, ki predstavljajo bližnjico do uspešnejšega prepričevanja ali spretne strateške komunikacije. "Moja želja je usposobiti čim več ljudi za spretne prepričevalce, da presežemo konflikte in se osredotočimo na kompromise. Da preprečimoosamljenost, ki nastaja zaradi neuspešnega iskanja stičnih točk, ki nas povezujejo, in sprejemanja različnosti, ki prav tako vedno obstaja. Vedno imamo točke, v katerih se razlikujemo, in točke, v katerih smo si podobni. In z majhnimi in preprostimi spremembami v strukturi komunikacije, lahko z lahkoto izboljšamo komunikacijo v naših odnosih. Kar vodi do večje sreče in duševnega zdravja družbe."
O Anji Horvat Jeromel
Anja Horvat Jeromel je magistra družboslovnih znanosti, komunikologinja, predavateljica, certificirana hipnoterapevtka, nekdanja piarovka in novinarka. Je tudi avtorica knjige Kvantni kreator. Že več kot 20 let prek številnih člankov, predavanj, konferenc in dogodkov izobražuje javnost na temo percepcije, prepričanj, komunikacije, propagande, osebne rasti in zdravih navad, informacijske tehnologije.
DODATNE INFORMACIJE: Anja Horvat Jeromel, 040 29 77 28, anja@fenomena.si