Slovenski motorist in testni voznik (dakarskih) zmagovalcev, ki se je rodil 24. v mesecu se na start Dakarja 2024 vrača s številko 24.
Slovenski motorist in testni voznik (dakarskih) zmagovalcev, ki se je rodil 24. v mesecu se na start Dakarja 2024 vrača s številko 24.
O čem trenutno razmišlja in zakaj bo 46. izdaja najtežja za večino tekmovalcev najtežja v njihovi dirkaški karieri?
»Začel bom, kjer sem končal, a opremljen z neprecenljivimi izkušnjami, o katerih dakarski 'rookie' lahko samo sanja. Prenesti te dragocene izkušnje iz mojega prvega Dakarja v prakso je naloga, ki se je zelo veselim in se obenem zavedam njene odgovornosti. Reli Dakar je bil zame namreč že v samem štartu večletni projekt. V Savdsko Arabijo se tako ne odpravljam le z željo po izboljšanju rezultata, temveč po nadaljevanje zgodbe, ki je letos januarja dala krila mnogo ljudem. Verjamem, da svet potrebuje resnične zgodbe brez filtrov, v katerih se ne cedita le med in mleko, zato pa je junak v njih za trud na koncu nagrajen. Tu sem, da z roko na gasu širim pozitivo in pozitivne vrednote.«
Da si osvežimo spomin: Toni Mulec se je s svojega prvega Dakarja domov na Koroško vrnil s skupnim 24. mestom oziroma z 9. mestom kategorije reli 2. V dveh tednih dirke se je marsikaj zgodilo: en dan je celo napolnil vse aktualne novice, saj se je v cilj etape pripeljal na absolutnem 8. mestu. A da je postal »Dakar finisher«, je moral istočasno zborbati več bitk: v samo šestih mesecih se je z dobrim rezultatom na reliju Maroko ter nato še z boljšo predstavo na reliju Andaluzija, kjer je celo dosegel svojo prvo etapno zmago, uvrstil na Dakar in zanj v šprintu zbral finančna sredstva za ekipo in pot. A najtežja bitka ga je seveda čakala v sipinah puščave Prazna četrt, v katerih je bilo treba premagati samega sebe in iti čez vse meje, a to je - če malo zafilozofiramo - v bistvu najmočnejša disciplina multidisiplinarnega motorista iz Slovenj Gradca.
»Tudi letos z lahkim srcem obljubljam, da bom iz sebe iztisnil vse in še več. Obenem vsem, ki bi se radi pridužli moji zgodbi sporočam, da je za to še ča, da nisem muha enodnevnica in naš skupni projekt Dakar nima roka trajanja. Tja se bom vračal, dokler bo to le mogoče.«
Prvo znamenje, da je reli Dakar dejansko za prvim ovinkom, je bila včerajšna uradna predstavitev trase in novosti s strani organizatorja. Peta izdaja Dakarja v Savdski Arabiji bo tekmovalce še enkrat potisnila daleč preko človeških zmožnosti. Reli se bo začel 5. januarja s prologom v Aluli, se po šestih etapah ustavil v Rijadu na dnevu počitka, nato pa prestavil v višjo prestavo in držal preklenski ritem vse do cilja na obali Rdečega morja 19. januarja. Za večino dakarskih tekmovalcev bo novost letošnje izdaje – 48-urna krono etapa - najtežji zalogaj v vsej dirkaški karieri. Ko bo prvi dan tega maratona ura odbila štiri popoldne, se bo dirkač moral ustaviti v najbližnjem bivaku in to brez informacije o rezultatih, naslednji dan ob 7. uri pa bo nadaljeval svojo pot. Obilju negotovosti in neznank letošnje izdaje bi ustanovitelj Dakarja Thierry Sabine gotovo zaploskal, ali kot je rad dejal: »Dakar je predvsem velikanska šola avanture. Prinaša močne emocije in neizbrisne spomine.«
In delček te magije bomo deležni prav vsi, ki bomo pustili, da se nas ta dirka kakor koli dotakne.
VIR: Toni Mulec