Družba Toyota Motor Europe (TME) je na nedavnem forumu Kenshiki predstavila več podrobnosti o prihajajočih izdelkih in tehnologijah, s katerimi namerava v Evropi doseči ničelne emisije. S predstavitvijo konceptov mestnega športnega terenca in športnega Crossoverja so razkrili več podrobnosti glede obljube, da bodo do leta 2026 predstavili šest modelov vozil BEV.

  • Razširitev ponudbe vozil BEV s predstavitvijo konceptov mestnega športnega terenca in športnega Crossoverja, ki bosta na trg prišla v naslednjih dveh letih
  • Razvoj prihodnjih tehnologij z več baterijami in novih proizvodnih tehnologij za izpolnjevanje zahtev strank, kot je predstavljeno v konceptu FT-3e
  • Prve baterije s trdnim elektrolitom naj bi na trg prišle v letih 2027–2028; cilj je, da bi se v le 10 minutah lahko napolnile z 10 na 80 %, proizvodnjo pa bi povečali na več deset tisoč vozil letno

Družba Toyota Motor Europe (TME) je na nedavnem forumu Kenshiki predstavila več podrobnosti o prihajajočih izdelkih in tehnologijah, s katerimi namerava v Evropi doseči ničelne emisije. S predstavitvijo konceptov mestnega športnega terenca in športnega Crossoverja so razkrili več podrobnosti glede obljube, da bodo do leta 2026 predstavili šest modelov vozil BEV. Ta dva koncepta se pridružujeta lani predstavljenemu konceptu kompaktnega športnega terenca in modelu bZ4X, kar pomeni, da so predstavili že štiri od šestih modelov. Podali so tudi vpogled v razvoj baterijskih tehnologij naslednje generacije, ki jih bodo v vozila začeli vgrajevati po letu 2026.

Andrea Carlucci, podpredsednik družbe Toyota Motor Europe, je na letnem Kenshiki forumu v Bruslju povedal: »Evropski trg je danes zelo raznolik, a naš cilj je 100-odstotno ogljično nevtralnost doseči do leta 2035, torej že čez 12 let. Za to si prizadevamo.«
Šest modelov vozil BEV do leta 2026

Toyota je na globalni ravni razvila večstranski pristop k ogljični nevtralnosti, ki je skladen z njeno zavezanostjo k zagotavljanju različnih vrst pogonskih sklopov, ki ustrezajo specifičnim potrebam strank, tržnim razmeram in lokalni infrastrukturi v različnih svetovnih regijah. Njen program zajema hibridne, priključne hibridne in baterijske električne sisteme, električne sisteme na gorivne celice, motorje z notranjim zgorevanjem na vodik ter e-goriva.

V Evropi bo do leta 2026 njena paleta modelov vključevala šest baterijskih električnih vozil. Poleg modela bZ4X, ki je že v prodaji, in koncepta kompaktnega športnega terenca, ki so ga predstavili na lanskem forumu, je Toyota predstavila še dve vozili, ki bosta razširili ponudbo: koncept mestnega športnega terenca in koncept športnega Crossoverja.
Koncept mestnega športnega terenca je že skoraj v fazi proizvodnje in predstavlja model, ki se bo že prihodnje leto pridružil segmentu vozil BEV, za katerega se pričakuje, da bo postal eden največjih tržnih segmentov v Evropi. Vozilo ima pristno obliko športnega terenca in navdih črpa iz uspeha hibridnega električnega modela Toyota Yaris Cross, ki je najbolje prodajani model v svojem razredu. Poleg možnosti štirikolesnega pogona, ki je ključni element Toyotinih izdelkov, bodo stranke v skladu s svojim proračunom in zahtevami glede dometa lahko izbirale med dvema različicama baterij.

Koncept športnega Crossoverja predstavlja alternativo modelom športnih terencev zahvaljujoč posebnemu zadku fastback, s katerim bo stilsko odstopal od ostalih vozil BEV. V Evropi naj bi na trg prišel leta 2025.

Baterije naslednje generacije po letu 2026

Tehnologije naslednje generacije, ki jih Toyota razvija za obdobje po letu 2026, bodo spremenile način razvoja, izdelave in uporabe vozil. Z njimi bo mobilnost brez emisij cenovno ugodna in dostopna, kar je skladno z zavezanostjo družbe k zagotavljanju trajnostne mobilnosti za vse.

Pripravljajo uvedbo vrste novih baterij, prva med njimi bo zmogljiva različica s konvencionalno strukturo, ki naj bi v primerjavi s sedanjo baterijo bZ4X zagotavljala dvakrat večji domet in 20-odstotno znižanje stroškov.

Temu bo sledila kakovostna in cenovno dostopna baterija, ki bo pripomogla k popularizaciji vozil BEV. Imela bo novo obliko, bipolarno strukturo, kot glavni material pa bo uporabljala cenejši litij-železov fosfat (LFP). S tem naj bi se v primerjavi z bZ4X domet povečal za 20 %, stroški pa zmanjšali za 40 %.

Tretja predstavljena baterija bo osredotočena na visoko zmogljivost z uporabo bipolarne tehnologije in katode z visoko vsebnostjo niklja. Pri uporabi te se pričakujejo še nižji stroški in večji domet.

Andrea Carlucci je v zvezi z napovedjo Toyotinih prvih baterij s trdnim elektrolitom dejal: »Dosegli smo tehnološki preboj, s katerim smo premagali dolgoletni izziv glede vzdržljivosti baterij s trdnim elektrolitom. Trenutno razvijamo metodo za množično proizvodnjo in si prizadevamo za komercializacijo v letih 2027–2028 s proizvodno zmogljivostjo več deset tisoč vozil.«

Toyota si že od nekdaj prizadeva, da bi se baterije v le 10 minutah napolnile z 10 na 80 %.

Razvijamo tudi druge tehnologije za proizvodnjo, inženiring in oblikovanje naslednje generacije vozil BEV. Na Kenshiki forumu je bil prvič v Evropi predstavljen koncept Toyota FT-3e s celotnim naborom tehnologij prihodnosti, ki zmanjšujejo težo in povečujejo aerodinamične lastnosti vozil ter nadzorujejo stroške. Tehnološka študija modela FT-3e vključuje razmislek o tem, kako bi lahko vozila v prihodnosti s povezovanjem z družbo ter omogočanjem prenosa energije in podatkov ponujala več kot samo mobilnost.



VIR: Toyota Adria