Zaradi vsega luksuza, primeren za vsakodnevno uporabo, po drugi strani pa, na račun klenosti mehanike, pripravljen na resno potepanje po zahtevnejšem terenu.

Zaradi vsega luksuza, primeren za vsakodnevno uporabo, po drugi strani pa, na račun klenosti mehanike, pripravljen na resno potepanje po zahtevnejšem terenu. 

Rexton je velik že na račun svojih zunanjih mer – 4,85 metra dolžine, 1,96 metra širine in 1,825 metra višine – da ga na cesti ne boste spregledali, pa so poskrbeli še oblikovalci, ki so te metre odeli v poudarjeno škatlasto podobo, ki vsak centimeter na videz naredi še malo večji. Za dodaten dvig samozavesti poskrbi poudarjeno velika maska motorja, ki jo je v vzvratnem ogledalu spredaj vozečega avtomobila težko spregledati. Rexton pa ni samo velik zunaj. Obilica zunanjih centimetrov se namreč prenese v celoti tudi v njegovo notranjost.

Dodaten plus
Da je spredaj centimetrov v vse smeri nadpovprečno veliko, je pričakovano, manj samoumevno pa je, da so s podobno prostornostjo obdani tudi potniki v drugi vrsti sedežev. Tam za kolena potnikov nikakor ne bo zmanjkalo vzdolžnih centimetrov, enako velja tudi v višino in celo v širino – ja, tudi trije potniki bodo zadaj povsem spodobno sedeli. Dodatno za udobje potnikov v drugi vrsti sedežev poskrbi še možnost izdatne nastavitve po tretjinah deljivega naslona sedežne klopi. Za spokojnost in dobro počutje vseh v avtu pa je tu še zelo dobra zvočna izolacija.

Res ne bo zmanjkalo
Z enakim merskim razkošjem prepriča Rexton tudi povsem v zadku. Že sam osnovni prtljažnik je s 1.051 litri ogromen, zato tudi ni nobeno presenečenje, da ponujajo Korejci možnost doplačila (800 evrov) za šesti in sedmi sedež, ki pa ju preizkušeni primerek ni imel. Že tako prostoren osnovni prtljažnik je možno seveda dodatno povečati in sicer na skoraj dva kubična metra. Uporabnost in prilagodljivost prtljažnika dviguje na višjo raven že omenjena nastavljivost naklona naslona v pokončni legi, tu pa sta še možnost ali samo delne zložitve naslona ob sedalo (po tretjinah) ali pa umik celotne tretjine (ali dveh tretjin klopi) ob naslon prednjih sedežev. Vam povem, litrov za prtljago v zadku Rextona res ne bo zmanjkalo.

Pogumno ravnanje Korejcev
V kabini pozdravljam dokaj klasično oblikovanje, saj sta edini sodobnejši »izjemi« le računalniški zaslon namesto merilnikov in sredinsko nameščeni 9,2-palčni dotično-občutljivi zaslon. Z izjemo slednjega je za vso preostalo interakcijo z avtom poskrbljeno s klasičnimi stikali, gumbi in tipkami. Odlagalnih mest je veliko, tako med sedežema kot tudi v oblogah vrat, tako da z odlaganjem drobnarij, kot so mobilni telefon, ključi, denarnica ali manjša torbica ne bi smelo biti težav. In ja, seveda, najdejo se površine izdelane iz cenejše trše plastike, a je teh presenetljivo malo, v najvišji opremski različici pa je tudi kar nekaj površine, ki je odeta v prešito usnje. Mimogrede, tudi sedeži naj bi bili odeti v pravo usnje, ne v njegovo umetno alternativo. V času, ko »tiščijo« vsi v smeri trajnosti in pomembnosti recikliranja, dokaj pogumno ravnanje Korejcev.

Popolnost opreme
Poleg že opisane površinsko vidne žlahtnosti Rextona Limited, bodo uporabniki v njem zagotovo zelo hitro opazili tudi resnično popolnost opremljenosti. V njem je najti praktično vse danes poznane dodatke, kot so gretje sedežev spredaj in zadaj, samodejna deljiva klimatska naprava, navigacijska naprava, pa cela četica varnostno-voznih pomočnikov, LED žarometi, opciji povezljivosti Apple Carplay ali Android Auto in celo zračenje prednjih dveh sedežev je serijsko primaknjeno. Ob dolgem seznamu tega, kar Rexton ima, sem se uspel spomniti samo nečesa česar v njem ni možno imeti, masaže sedežev. Vse ostalo veliki Ssangyong lahko ponudi.

Edina opcija je dobra opcija
Da pa Rexton Limited ne bo samo izjemno dobro opremljen avto, temveč tudi zmogljiv in predvsem klen terenec, je tu še njegova mehanika. Glede na težave, s katerimi se je Ssangyong ukvarjal zadnjih nekaj let, ni presenetljivo, da v svoji ponudbi (še) nimajo baterijsko-elekrične pogonske opcije. In četudi verjamem, da bo nekoč, nekje, nekdaj sledila tudi ta, sem skoraj vesel, da je dotičnega Rextona gnal »smrdeči« turbodizel. Pravzaprav je na stari celini to tudi edina pogonska opcija in s tem ni popolnoma nič narobe. V času izredno zmogljivih elektromotorjev in malo več kot 2,1 tone lastne mase Rextona se zdi dobrih 200 »konj« malo. No, res je, da z Rextonom 2.2 e-XDi ne gre računati na postavljanje hitrostnih rekordov, a kot podhranjenega ga tudi nikakor ne morem opisati. Poleg kultiviranega teka in potenciala zmerne žeje se ima za vsesplošno dober vtis zahvaliti tudi zajetnemu navoru s 441 Nm.

Osemstopenjski menjalnik proizvajalca Hyundai
Do prenove prenovi modela nekaj let nazaj je bil pogonski turbodizel združen s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom iz hiše Mercedes-Benz. No, tekom zadnje prenove so Korejci stopili v stik s še enimi Korejci in se dogovorili za dobavo samodejnega menjalnika. Posledično se danes v Rextonu vrtijo zobniki Hyundaievega osemstopenjskega menjalnika, ki prepriča z dobro preračunanostjo prestav, izvrstnim udobjem pretikanja, možnostjo ročnega vmešavanja in pametjo izbirne ročice, ki išče sebi enakega na trgu. Namreč, za vsako menjavanje delovanja je treba nujno pritisniti na »unlock« tipko na levi strani ročice, sicer menjalnik trmasto vztraja v trenutnem načinu, v merilnikih pa se izpiše sporočilo, da je treba z menjavo režima nujno pritisniti omenjeno tipko. Sprva me je zadeva živcirala, potem sem se pa navadil in ta varnostni element pač vzel v zakup.

Do tu se Rexton ne loči bistveno od mnogih drugih velikih terencev na naših cestah. No, izkaže se, da njegova mehanika premore še opazno več klenosti kot pritiče sodobnim SUV-om. Karoserija Ssangyong Rextona namreč ni samonosna, temveč je postavljena na togo šasijo, le kolesa niso pritrjene na recimo togo ali vsaj poltoge preme, temveč so na vseh štirih vogalih avta neodvisno vodena. Pogon je v osnovi speljan na zadnji par koles, ob zasuku sredinsko nameščenega gumba pa se vklopi sredinska sklopka in Rexton postane stalno in »togo« štirikolesno gnan. Slednje je danes neke vrste posebnost, saj je uporaba Rextona v načinu 4H omejena na spolzke podlage, ne za vsak dan – na to opozarja tudi mala snežinka ob napisu 4H na vrtljivem gumbu. Vas je zbegal 4H? To je zato, ker ima Rexton tudi reduktor in z njim tudi opcijo 4L. Vam pravim, Rexton je kleni terenec, lahko bi mu rekel pravi delovni stroj.

Delovni stroj, ki je tudi za k nedeljski maši
Po eni strani je Ssangyong Rexton 2.2 e-XDi Limited velik, izredno bogato opremljen in  dobro motoriziran terenec, po drugi strani pa premore tudi vse, kar premorejo terenci v pravem pomenu besede. Se mi zdi, da ga opis – delovni stroj, odet v »ta gmašno obleko« – zelo dobro definira. Po eni strani, zaradi vsega luksuza, primeren za vsakodnevno uporabo, po drugi strani pa, na račun klenosti mehanike, pripravljen na resno potepanje po zahtevnejšem terenu. Velik plus k vsemu skupaj primakne še za današnje čase zmerna maloprodajna cena. Ja, vem, kam smo prišli, če lahko rečemo, da je avto za petdeset tisočakov zmerno drag, a tako pač je. Je pa res, da bi se sam, če bi resno razmišljal o Rextonu, ustavil pri stopničko nižji ravni opreme, Dynamic. Zdi se mi, da sestop za 5.000 evrov ne »odnese« resnično uporabnih elementov Limiteda, mehaniko si pa tako ali tako delita.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

VIR: Ssangyong