Pri delu na gradbišču morajo biti zaposleni pogosto opremljeni s številnimi specializiranimi orodji.

Če pozabijo na katero od orodij, je lahko to na koncu dneva zelo drago, tako z vidika denarja kot časa. Strokovnjaki ocenjujejo, da podjetja to stane 450 EUR na leto – na kombi.1
 
Inženirji v Aachnu v Nemčiji so za podjetje Ford Pro dokončali pilotni projekt, ki bi podjetjem omogočil, da s pomočjo povezave Bluetooth™ in sledenja GPS ves čas spremljajo lokacijo svojih orodij in strojev.2 Sistem uporablja posebne naprave, nameščene v zabojih za orodje in na opremi, ki se povežejo s službenimi vozili in osrednjim strežnikom.
 
Te sledilne naprave omogočajo, da vsako vozilo opomni voznike, če orodja ni v vozilu in je bilo morda pozabljeno na delovnem mestu. S sledenjem lahko podjetja tudi vedo, kje je vsako orodje ali stroj v vsakem trenutku, in se lahko z zaposlenimi uskladijo, da določeno orodje prepeljejo na druga delovišča, kadar ga nujno potrebujejo.
 
Poleg stroškov nadomeščanja manjkajočih orodij bi podjetjem koristilo tudi to, da zaposleni ne bi izgubljali časa z ročnim preverjanjem ali iskanjem ter pobiranjem pozabljenih orodij. Skrbniki prihranijo čas, ker jim ni treba preverjati potrebnega inventarja, sistem pa omogoča tudi učinkovitejše načrtovanje, saj so v dostavnih vozilih shranjena prava orodja za prihodnje delovne dni.
 
Kako deluje
 
Vsako orodje, stroj in kos opreme je opremljen z napravo za sledenje, ki je vodoodporna in lahko prenese ekstremne temperature. Naprave so povezane s centralnim strežnikom, do katerega lahko dostopajo vsi zaposleni v podjetju, tako v pisarni kot na delovišču: z računalnikom, prek zaslona v vozilu ali z namensko aplikacijo na tabličnem računalniku ali pametnem telefonu.
 
Orodja je možno iskati in locirati na podlagi oznak ‘vozilo’, ‘skladišče’, ‘vrsta orodja’ in ‘ime orodja’. Na zemljevidu je v živo prikazana tudi lokacija celotne opreme podjetja, orodja pa so lahko navedena kot ‘v uporabi’, ‘pokvarjena’ ali ‘v vzdrževanju’.
 
Ko je vozilo naloženo, se vsako orodje prikaže na zaslonu vozila in je dodeljeno posameznemu vozilu. Na delovnem mestu se ob razkladanju vozila na zaslonu prikažeta oba stolpca, ‘naloženo’ in ‘razloženo’, kar pomeni, da je ob koncu dneva vse, kar je še vedno v stolpcu ‘razloženo’, morda ostalo pozabljeno na delovišču.
 
Seznam orodij v vozilu v živo omogoča hitrejše nalaganje in preverjanje inventarja vozila. Dostop do stanja vse opreme podjetja na osrednji lokaciji omogoča učinkovitejši prevoz opreme med lokacijami in lažje načrtovanje dela z dodeljevanjem orodij določenim delom. Če orodje ostane v vozilu čez noč in kdo odstrani kakšen kos orodja, voznik prejme opozorilo o kraji.
 
Tri podjetja s sedežem na območju Kölna so pomagala preizkusiti izvedljivost in uporabnost za vozne parke različnih velikosti in delavce v različnih panogah, vključno z gradbeništvom in prenovami, vodovodarskimi storitvami in opremljanjem kopalnic ter vrtnarstvom in urejanjem okolice. Družba Ford Pro namerava opraviti več raziskav na različnih trgih, preden bo storitev v bližnji prihodnosti na voljo strankam.
 
Ford Pro pomaga podjetjem pri njihovem razvoju
 
Ford Pro je Fordovo novo svetovno prodajno in storitveno podjetje, osredotočeno na izboljšanje produktivnosti strank, ki uporabljajo gospodarska vozila. Strankam zagotavlja vrhunska vozila ter najsodobnejše izdelke in storitve.
 
Podjetjem pomaga pri uspešnosti, saj jim omogoča, da najdejo najboljše strategije polnjenja za svoje vozne parke električnih vozil, in razvija digitalne rešitve za povečanje časa obratovanja in zmanjšanje stroškov delovanja. Ford Pro je na trg poslal tudi povsem električna modela Ford E-Transit in Ford E-Transit Custom.
 
Fordovi inženirji raziskujejo tudi možnosti geografskega omejevanja za izboljšanje izkušnje vožnje, zmanjšanje tveganja za vse udeležence v prometu in izboljšanje mestnih okolij. Sistem za omejevanje hitrosti z geografskim omejevanjem, ki ga preizkušajo z vozili Ford E-Transit v Kölnu, ustvari virtualno območje, kjer vozila samodejno upočasnijo hitrost. Z geografskim omejevanjem preverjajo tudi samodejni preklop hibridnega električnega vozila Ford Transit Custom v električni način brez izpustov, ko vozilo zapelje v območje z omejitvijo izpustov, kar bi pripomoglo k izboljšanju kakovosti zraka v mestih.
 
Navedki
 
“Tudi najbolj pozoren delavec lahko ob koncu dolgega delovnega dne pozabi škatlo z orodjem ali ročno orodje, ko hiti na drugo delo. Na gradbiščih z veliko delavci se orodje včasih pomeša ali pride do tatvin, če ga pustijo čez noč. Ker imajo delovni projekti pogosto natrpan urnik, lahko poraba časa za zamenjavo izgubljene opreme povzroči vrsto težav, vsaka zamuda pa stane čas in denar.”
 
Walter Pijls, nadzornik na področju ekosistemov gospodarskih vozil,
oddelek za raziskave in napredni inženiring, Ford Evropa
 
“Če je založeno samo eno orodje, lahko to pomeni motnjo celotnega delovnega dneva. Ta rešitev za sledenje orodju je odličen primer, kako lahko izboljšana povezljivost in pametna programska oprema pomagata podjetjem in zmanjšata zastoje, delavcem pa omogočita, da se popolnoma osredotočijo na delo.”
 
Jeremy Gould, direktor podjetja Ford Pro Software, Ford Evropa
 
“Pred tem smo imeli neučinkovito sledenje s papirnatimi dnevniki in inventarnimi seznami, zato je bilo iskanje resen izziv. Zdaj lahko preprosto sledimo vsej opremi in imamo obenem na voljo tudi podatke, iz katerih lahko vidimo, katera orodja se uporabljajo in kako pogosto, katerih orodij potrebujemo več in katera orodja se približujejo koncu življenjskega cikla.”
 
Dennis Schmidt-Demel, nadzornik projektov, vzdrževanje, Demel Garten- und Landschaftsbau
 
Opombe
1 Potencialni finančni prihranek, kot so ga izračunali na katedri za trženje na univerzi RWTH Aachen, je ocenjen na približno 38 EUR na vozilo na mesec. Prav tako naj bi delavci prihranili približno eno uro na teden, ker jim ni treba preverjati ali iskati orodja, medtem ko naj bi upravniki z učinkovitejšim usklajevanjem orodij in vozil prihranili skoraj dve uri na teden.
 
2 Te komunikacijske funkcije trenutno še ni možno kupiti.
 
Bluetooth™ je registrirana blagovna znamka družbe Bluetooth Inc.
 
 
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatil izkušnje teh strank in poglobil njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja, trži in servisira celotno linijo povezanih, vse bolj elektrificiranih osebnih in gospodarskih vozil: paleta vključuje Fordove poltovornjake, športne terence, dostavna in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln. Ford si prizadeva biti vodilno podjetje na področju elektrifikacije, mobilnostnih rešitev vključno z rešitvami za avtonomno vožnjo in storitev povezljivosti ter zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 183.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran www.corporate.ford.com.
 
Ford Evropa je odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 41.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 55.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 14 proizvodnih obratov (10 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 4 obrati delujejo v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.
 
PR:  Summit motors Ljubljana