Varnost na avtocestah so življenja, pretočnost pa denar
Varnost na avtocestah so življenja, pretočnost pa denar
O tem, kaj vse vpliva na zagotavljanje čim večje varnosti in pretočnosti na naših avtocestah so slovenski prevozniki razpravljali na strokovnem posvetu, ki sta ga na sejmu Gospodarska vozila v Celju danes pripravili strokovni sekciji prevoznikov obeh naših stanovskih organizacij OZS in GZS. V razpravo sta povezali še Agencijo RS za varnost prometa, Generalno policijsko upravo in DARS, vsi skupaj pa so bili edini, da je edino v dobrem medsebojnem sodelovanju in povezovanju, ki ga organizacije že gojijo, ključ do uspeha.
Dobrih sto udeležencev strokovnega posveta Varnost in pretočnost na slovenskih avtocestah sta uvodoma pozdravila gostitelja posveta Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS in Milan Slokar, predsednik, Sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri GZS, izrazila sta zadovoljstvo, da je prevoznikom ponovno uspelo povezati res veliko število tistih, ki skupaj zagotavljajo varen, pretočen in gospodarsko uspešen splet slovenskega cestnega transporta, poudarila sta tesno povezanost obeh stanovskih organizacij in njuno aktivno sodelovanje s strokovnimi in državnimi organi ter vrsto vzpostavljenih dialogov, ki bodo lahko vse skupaj povezali in vodili do skupnih ciljev, kar je predpogoj in edina pot za uspešno delovanje tako cestnega transporta kot družbe nasploh. Še posebej sta izpostavila, da je varnost v cestnem prometu prevoznikom prioriteta na vsakem koraku, ki je povezana tako z varovanjem življenj kot uspešnim poslovanjem njihovih podjetij ter izrazila prepričanje, da bo tudi današnji strokovni posvet zagotovo pripomogel k iskanju inovativnih rešitev in hkrati vse ključne tudi spodbodel k sodelovanju.
Uvodna govornica mag. Simona Felser, v. d. direktorja Agencije RS za varnost prometa, je uvodoma izpostavila, da cestni transport v Sloveniji skokovito narašča, z jim pa je posledično ogrožena tudi prometna varnost. Do konca parila so bili vozniki tovornih vozil tako udeleženi v 749 prometnih nesrečah, povzročili pa so jih 62 %, v posledicah teh nesreč so življenje izgubile 4 osebe, od tega dva voznika tovornih vozil, 9 oseb je bilo hudo poškodovanih, 78 oseb pa lažje poškodovanih. Izrazila je zaskrbljenost, da je bilo pri voznikih tovornih vozil letos ugotovljenih že skoraj 16.300 kršitev prometnih predpisov, kar je 15,8 odstotnih točk več kot v enakem obdobju lani. Med ključnimi kršitvami je navedla prekoračitev hitrosti, uporabo mobilnih telefonov, multimedije in drugih naprav med vožnjo, neuporabo varnostnega pasu, slabo pritrjen tovor in nepravilno prehitevanje.
Agencija za varnost prometa zato nadgrajuje usposabljanja, saj se zaveda, kako pomembna je varna vožnja voznikov tovornih vozil in avtobusov. Delo voznikov velikih vozil je zelo odgovorno, izpostavljeni so mnogim tveganim situacijam, v katerih je ključno dobro poznavanje in obvladovanje vozila, razmer na cestah ter predvidevanje možnih scenarijev, na katere se je potrebno stalno odzivati. Letos so posebej ozaveščali tudi potnike v avtobusih, da je uporaba varnostnega pasu na medkrajevnih linijah obvezna tudi zanje.
V nadaljevanju so svoje teme predstavili še mag. Tomaž Svetina, iz agencije za varnost prometa, ki je spregovoril o vplivu vozil na varnost v prometu z vidika homologacije in tehničnih pregledov, mag. Elvis Alojzij Herbaj, vodja oddelka za cestni promet, Sektor uniformirane policije, ki je predstavil vrsto napak pri pritrjevanju in prevozu tovora ter tehnične hibe na vozilih, ki jih zazna policija na slovenskih cestah ter mag. Ulrich Zorin, direktor projektov, področje upravljanje DARS, ki je podrobneje predstavil trenutno stanje in izzive družbe za avtoceste za zagotavljanje varnosti in pretočnosti ter opisal trenutno aktualne projekte posodobitev in izgradnje parkirišč.
Med ključnimi ugotovitvami zaključne razprave strokovnega posveta je, da slovenska infrastruktura v podporo cestnemu transportu ne dohaja skokovite rasti transportnega sektorja in s tem prometa, ki se je v zadnjih letih povečal tudi do šestkrat. Naslavljajo skupni apel državi, ki je dolžna poskrbeti za varnost ljudi, tudi tistih v tranzitu, da na vseh nivojih in širokem spektru resorjev čim prej poskrbi za odpravo teh anomalij. Gre predvsem za posodabljanje in gradnjo novih avtocest, zagotavljanja parkirišč in povezane infrastrukture za tovorna vozila ter opreme in kadrov za res učinkovit nadzor na naših predvsem s tranzitom iz vzhodnoevropskih držav že močno preobremenjenih avtocestah.
Na področju zagotavljanja varnosti v cestnem prometu se udeleženci posveta zavzemajo za preventivo, ozaveščanje, izobraževanje in uporabo novih tehnologij. Največje grožnje varnosti so uporaba mobilnih telefonov in drugih naprav med vožnjo, utrujenost voznikov, nepravilno razporejen in pritrjen tovor ter slednja, ki izstopata predvsem pri tranzitu iz vzhodne Evrope, tehnična oporečnost vozil in opitost voznikov.
Strokovni posvet slovenskih prevoznikov na temo varnosti in pretočnosti na slovenskih avtocestah so zbrani zaključili z zavezo, da se s ciljem preventive ponovno čimprej srečajo, strokovni sekciji obeh stanovskih organizacij OZS in GZS pa sta zagotovili, da bosta še naprej tvorno sodelovali, izpostavljali probleme, predlagali rešitve, predvsem pa v pozitivnem duhu povezovali vse, ki kakorkoli sodelujejo v procesu slovenskega cestnega transporta.
VIR: OZS
VIR: OZS