Po podatkih Eurelectrica se je število javnih polnilnih postaj iz 530 tisoč v letu 2022 lani povečalo na 744 tisoč.
Datum objave:
13. marec 2024
Avtor:
Brane Janjič
Avtor fotografij:
Pixabay
Po podatkih Eurelectrica se je število javnih polnilnih postaj iz 530 tisoč v letu 2022 lani povečalo na 744 tisoč.
Eurelectric v svoji najnovejši študiji o pogojih za hitrejšo uveljavitev električnih vozil med drugim kot enega ključnih elementov navaja tudi polnilno infrastrukturo, ki se v EU sicer pospešeno krepi, a jo bo treba za dosego zastavljenih ciljev glede e-mobilnosti v naslednjih letih še dograditi. Kot navajajo, se je število javnih polnilnih mest v EU povečalo s približno 530 tisoč leta 2022 na 744 tisoč leta 2023, pri čemer je še zalsti spodbuden podatek, da se je bistveno povečalo uvajanje hitrih in ultrahitrih polnilnic za enosmerni tok (DC), in sicer za kar 77 odstotkov, na več kot 100 tisoč. Poleg tega se je lani za 36 odstotkov povečala tudi izgradnja polnilnikov z izmeničnim tokom (AC), kar potrjuje prizadevanja držav za zagotovitev ustrezne polnilne infrastrukture. V Eurelectricu ocenjujejo, da se bo izgradnja polnilne infrastrukture v prihodnje še okrepila, k čimer naj bi prispevala tudi sprejeta evropska uredba o infrastrukturi za alternativna goriva, v skladu s katero bodo vsakih 60 kilometrov vzdolž glavnih evropskih prometnih koridorjev – vseevropskega prometnega omrežja (TEN-T) nameščene hitre javne polnilne postaje za avtomobile in dostavna vozila. Do leta 2030 naj bi vzpostavili tudi mrežo polnilnic za tovorna električna vozila.
Za pospešitev uvajanja e-vozil na evropske ceste, katerim se je lani pridružilo 14,1 milijona novih e-vozil, vsak peti nov avtomobil pa je bil že električen, pa bo treba še marsikaj postoriti. Kot opozarjajo v Eurelectricu, bo potrebno širiti mrežo polnilnih postaj tudi zunaj omrežja TEN-T, predvsem po podjetjih oziroma na delovnih mestih, omogočiti polnjenje tudi v večstanovanjskih stavbah, trgovskih središčih in na turističnih točkah ter seveda tudi na obstoječih bencinskih črpalkah, kjer naj bi nastala polnilna vozlišča z velikimi polnilnimi močmi. Poleg tega obstajajo na ravni EU med posameznimi državami tudi precejšnje razlike, pri čemer je bilo lani približno 78 odstotkov vse evropske polnilne infrastrukture skoncentrirano v samo sedmih evropskih državah: Belgiji, Franciji, Nemčiji, Italiji, na Nizozemskem, Švedskem in v Združenem kraljestvu. Še posebno pozornost pa bo po mnenju analitikov iz Eurelectrica v prihodnje treba nameniti deljenju ključnih podatkov, saj se večina teh, vključno z značilnostmi vozil, stanjem baterij, zmogljivostih omrežja in polnilnih postaj, še vedno, zaradi bojazni pred izgubo konkurenčnih prednosti, med ključnimi deležniki ne deli. To pa zmanjšuje učinkovitost celotnega sistema in povečuje stroške. Zato bi morali tovrstni podatki postati interoperabilni vzdolž celotne vrednostne verige z vzpostavitvijo standardiziranih protokolov, seznamom polnilnih postaj, ki omogočajo gostovanje, vzpostavitvijo skupnih kart o zasedenosti omrežja in skupnih platform za razčlenitev podatkovnih baz.
VIR: Naš Stik