Nekateri zastopniki pacientovih pravic zaznavajo tudi prijave pacientov, ki so posledica prejšnji teden začete zdravniške stavke. Nanje so se pacienti že obrnili zaradi odpovedi zdravstvenih storitev, težav pri dostopu do zdravnika prek telefona, pa tudi zaradi neizdaje bolniških listov.

torek, 23.1.2024
Ljubljana, 23. januarja (STA) - Nekateri zastopniki pacientovih pravic zaznavajo tudi prijave pacientov, ki so posledica prejšnji teden začete zdravniške stavke. Nanje so se pacienti že obrnili zaradi odpovedi zdravstvenih storitev, težav pri dostopu do zdravnika prek telefona, pa tudi zaradi neizdaje bolniških listov.

Medtem ko je zastopnica pacientovih pravic za območje Kopra Jožica Trošt Krušec za STA pojasnila, da se zaenkrat zaradi zdravniške stavke pacienti nanjo še niso obrnili, je drugače v Ljubljani. Ena od zastopnikov na tem območju Duša Hlade Zore po nekaj dneh stavke, predvsem s tem tednom, opaža povečanje števila s stavko povezanih prijav pacientov. Največkrat so te v povezavi s potrdili za bolniški stalež. So se pa nanjo pacienti že obrnili tudi zaradi odpovedi zdravstvenih posegov.

Pacientom, ki ne dobijo potrdil za bolniški stalež, Hlade Zore svetuje, da se v takšnih primerih obrnejo na ministrstvo za zdravje ali Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Ko gre za odpovedane nenujne zdravstvene storitve, pa je po njenih besedah največ, kar lahko stori zastopnik, da v zdravstveni ustanovi povpraša, kaj bo s čakalnimi seznami v prihodnje.
Po njenih navedbah so nekateri pacienti, predvsem ob začetku stavke, ob odpovedi zdravstvenega posega dobili nov termin, večinoma pa jim v zdravstveni ustanovi povedo, da jih bodo o novem terminu obvestili po pošti. So pa takoj ob začetku stavke imeli tudi primer, ko pacient, ki se je na poseg v Ljubljano pripeljal od drugje, ni bil vnaprej obveščen o odpovedi in je to izvedel šele ob prihodu v zdravstveno ustanovo.

Tudi na zastopnika pacientovih pravic za območje Murske Sobote Martina Raja se je v času stavke obrnilo nekaj več pacientov, predvsem zaradi nedostopnosti oz. nedosegljivosti zdravnikov, kot tudi zaradi preložitve terminov oz. prenaročanja, ne pa tudi zaradi neizdaje bolniških listov, je povedal za STA.

Kot je dejal, imajo tudi medicinski delavci kot vsi ostali pravico do stavke in v to ne morejo posegati. Pacientom, ki jim je bila odpovedana storitev, pa svetujejo, da se je treba dogovoriti za čim prejšnji možni termin, pri čemer upa, da bo stavka čim prej končana.

Na zastopnico pacientovih pravic za območje Novega mesta Zlato Rebolj sta se obrnila dva pacienta, ki jima je bila v bolnišnici preklicana operacija, pri čemer ocenjuje, da bi jih bilo verjetno še več, a se pacienti bojijo, da bi to lahko imelo posledice pri njihovi nadaljnji obravnavi.

Rebolj pravi, da trenutno zastopniki ne morejo narediti nič. Pacientom kot zastopnica pacientovih pravic svetuje, naj se kljub vsemu obrnejo na vodstvo izvajalca zdravstvene dejavnosti, možnost je tudi prijava na inšpektorat za zdravje. Ob tem pa osebno meni, da stavka "izrablja paciente za dosego nekih ciljev, ki jih najverjetneje velika večina nas ne razume" in verjame, da se za paciente ne bo nič izboljšalo. Čudi se, da zdravniki, ki pravijo, da ne želijo povzročati škode pacientom, ne najdejo drugega načina za dosego svojih ciljev, kot je prekinitev dela in s tem povzročanje škode pacientom.

Kar zadeva izdajanje bolniških listov, so se nanjo obrnili trije pacienti, a so ji nato v zdravstvenem domu zagotovili, da pri njih te izdajajo.

VIR: Tax Fin Lex