V Zavodu Celeia Celje so po prvih ocenah programa Pravljično Celje opravili še anketo med ponudniki v prazničnih hiškah Zakladnice daril, ponudniki gostinskih storitev na prostem ter prvič tudi med mestnimi ponudniki. Splošno zadovoljstvo med deležniki je dobra popotnica za nadaljnji razvoj celjskega adventa.
V Zavodu Celeia Celje so po prvih ocenah programa Pravljično Celje opravili še anketo med ponudniki v prazničnih hiškah Zakladnice daril, ponudniki gostinskih storitev na prostem ter prvič tudi med mestnimi ponudniki. Splošno zadovoljstvo med deležniki je dobra popotnica za nadaljnji razvoj celjskega adventa.
Po zaključku programa Pravljično Celje, v okviru katerega so v Zavodu Celeia Celje ob podpori Mestne občine Celje in v sodelovanju z drugimi partnerji v 30 dneh organizirali več kot 60 dogodkov, so se v omenjenem javnem zavodu lotili še evalvacije. Z različnimi metodami: neposredno opazovanje na terenu, študije primera s poudarkom na novostih, analitika socialnih omrežij, anonimni spletni vprašalniki, so pridobili podatke, ki omogočajo podrobnejši uvid v posamezne programske segmente, obenem pa bodo pomembna osnova za snovanje programskih vsebin v prihodnje.
Vsi (100 %) v anketi sodelujoči ponudniki gostinskih storitev na prostem v starem mestnem jedru se za sodelovanje na prostem v času Pravljičnega Celja odločajo zaradi termina, dobre prodaje in dobrega obiska, 75 % pa zaradi pozitivne izkušnje iz preteklosti in dobre organizacije. 100 % jih je zadovoljnih z obiskom, prodajo, datumom, programom prireditev in splošno prisotnostjo. Kot kažejo rezultati so se v nekaj letih tako ljudje kot gostinci navadili na razpoložljive lokacije, pa tudi na odpiralne čase. Njihova stopnja zadovoljstva tako za eno kot za drugo je namreč 75 %. S ceno najema ni niti zadovoljnih niti zadovoljnih 75 % anketiranih, 25 % je zadovoljnih. Vsi sodelujoči (100 %) v anketi menijo, da so sami poskrbeli za svojo promocijo, da so imeli zanimivo ponudbo in da je svoje opravil tudi organizator Zavod Celeia Celje. 75 % anketiranih se strinja, da je bil program Pravljičnega Celja bogatejši kot minula leta, večji je bil splošen obisk in obisk med tednom, v enakem odstotku so opazili tudi porast obiskovalcev iz drugih slovenskih krajev. Nihče glede navedenih trditev ni izrazil nestrinjanja. Vsi ponudniki gostinskih storitev so pripravljenih sami organizirati dogodke, ki bi pritegnili obiskovalce. Dva (50 %) to dejansko že počneta. Vse anketirane tudi zanima sodelovanje v prihodnje.
Ker je praznični sejem nepogrešljiv del adventnih mest, so v Zavodu Celeia Celje že drugič po vrsti opravili anonimno anketiranje med ponudniki izdelkov in storitev v Zakladnici daril. V anketi je sodelovalo 63 % vseh ponudnikov v prazničnih hiškah. Ti so navedli različne motive za sodelovanje. 80 % vprašanih je prepričal termin, 60 % pozitivne izkušnje iz preteklosti, 70 % dobra organizacija, 90 % brezplačna najemnina in uporaba praznične hiške. 60 % anketiranih je v splošnem zadovoljnih ali zelo zadovoljnih, prav tolikšna je stopnja zadovoljstva z organizacijo in okrasitvijo Zakladnice daril. Še višja, 70 %, je stopnja zadovoljstva okrasitve prazničnih hišk, za kar je poskrbel organizator Zavod Celeia Celje. 50 % vprašanih je zadovoljnih ali zelo zadovoljnih z odpiralnim časom, 30 % z več dogodki na lokaciji prazničnega sejma in 80 % s podaljšanjem termina obratovanja. 90 % anketirancev je prepričanih, da je bila njihova ponudba zanimiva in prav toliko, da so poskrbeli za dobro lastno promocijo. »Pričakovano je najnižja stopnja strinjanja vezana na samo lokacijo. 80 % anketiranih meni, da ta ni ustrezna, jih je pa kljub temu 40 % zaznalo večji obisk kot v preteklosti. 60 % jih ocenjuje, da bi celotna ponudba v prazničnih hiškah lahko bila pestrejša, prav toliko, da bi lahko bil odpiralni čas drugačen. Analitika kaže, da si 60 % ponudnikov želi svoje izdelke prodajati od začetka do konca programa Pravljičnega Celja. Čeprav jih je s prodajo zadovoljnih ali zelo zadovoljnih 30 %, polovica pa niti zadovoljnih, niti nezadovoljnih, 80 % vprašanih sodelovanje v Zakladnici daril zanima tudi v prihodnje. Nihče ni odgovoril, da ga sodelovanje ne zanima,« povzema rezultate evalvacijskega vprašalnika med sodelujočimi v Zakladnici daril mag. Maja Voglar, direktorica Zavoda Celeia Celje.
Mnenje o dogajanju v času Pravljičnega Celja je prvič podalo tudi nekaj mestnih ponudnikov. Zaradi omejenega vzorca dajejo rezultati le splošen vpogled v stališča v anketo zajete populacije. 75 % anketirancev je zadovoljnih z datumom programa Pravljično Celje, 58 % z obiskom in lokacijo posameznih dogodkov, splošno zadovoljnih ali zelo zadovoljnih pa je 42 %. 58 % jih je zaznalo, da so bili dogodki organizirani vsak dan, 50 % jih je opazilo porast obiskovalcev iz drugih krajev, 67 % anketiranih ocenjuje, da so imeli zanimivo lastno ponudbo in da so zanjo poskrbeli tudi z ustrezno promocijo. 58 % jih je prilagodilo delovni čas glede na praznično dogajanje o katerem so bili (tako jih ocenjuje 67 %) dobro informirani, 75 % jih je prilagodilo tudi samo ponudbo. 50 % anketirancev, ki so se z odgovori odzvali na spletni vprašalnik, želi biti v prihodnje vključenih v program Pravljičnega Celja.
»Veseli nas, da so se deležniki, ki sooblikujejo podobo in ponudbo Pravljičnega Celja odzvali in podali svoje poglede na decembrsko dogajanje. Njihovo splošno zadovoljstvo je potrditev, da smo na pravi poti, ocene posameznih programskih vsebin in predlogi pa zelo koristna popotnica za nadaljnji razvoj celjskega adventa.
VIR: Zavod za kulturne prireditve in turizem Celeia Celje