David Čreslovnik iz Ceneje.si in Matjaž Robinšak iz Valicona sta na spletnem seminarju »Spletni kupci v 2022 in pričakovanja v 2023« osvetlila trende spletnega nakupovanja in se dotaknila prihodnosti, izzivov in napovedi.
Primerjalni portal Ceneje.si in raziskovalna družba Valicon sta oktobra izvedla raziskavo »Ecommerce Report 2022« v sklopu tekmovanja za najboljše spletne trgovce v regiji Adriatik – Web Retailer Award 20022, v kateri so opazovali izvršene spletne nakupe, v njej pa je sodelovalo 1976 slovenskih potrošnikov.
PROFIL SPLETNEGA KUPCA
V prvem delu seminarja je Matjaž Robinšak predstavil profil spletnega kupca v letošnjem letu. Raziskava kaže, da je v Sloveniji trend spletnega nakupovanja ponovno v porastu, kar je mogoče pripisati povečanju pogostosti spletnih nakupov in vse večji ponudbi izdelkov. Kar 76 odstotkov vprašanih Slovencev redno nakupuje v spletnih trgovinah, na spletu pa najpogosteje kupujejo oblačila, obutev, modne dodatke, sledijo kategorije elektronika, dom in vrt. Robinšak je omenil, da se kaže tudi nov, sicer vrednostno in tudi po številu spletnih kupcev še skromen segment, a hkrati vztrajen trend nakupovanja izdelkov v kategoriji hrana in pijača. Vsaj enkrat letno preko spleta nakupuje milijon Slovencev, kar 600.000 pa je takšnih, ki opravijo na spletu že skoraj en nakup na mesec. Pomembno in nezanemarljivo pa je tudi dejstvo, da več kot tretjina najstarejših potrošnikov redno opravlja spletne nakupe na mesečni ravni.
ZNESKI SPLETNIH NAKUPOV
Letošnja vrednost spletnih nakupov je podobna kot prejšnja leta, saj je znesek nakupa znašal približno 100 evrov. Raziskava je pokazala, da je bil najvišji v kategoriji dom in vrt (181 evrov), elektroniki (126 evrov) ter oblačilih in obutvi (82 evrov).
Še vedno ostaja najbolj priljubljen način plačevanja plačilo s predplačilnimi, debetnimi in kreditnimi karticami, saj se že več kot polovica kupcev odloča za takšen način, 30 odstotkov pa jih plačuje z gotovino. 43 odstotkov nakupov je izvedenih s pomočjo mobilnega telefona, prav toliko pa tudi preko osebnega ali prenosnega računalnika.
RACIONALIZACIJA POTROŠNJE
Robinšak je napovedal, da se bodo v prihodnosti spletne trgovine morale še dodatno prilagoditi nakupom preko spletnih naprav, saj pričakuje, da se bo delež tovrstnega nakupovanja le še povečeval. V prihajajočem letu pa vidi predvsem veliko racionalizacije potrošnje, več nakupovanja v akcijah in iskanja ugodnih ponudb, saj se potrošniki že zdaj odpovedujejo po njihovem mnenju nenujnim naložbam. V drugem delu spletnega seminarja je beseda tekla prav o prihodnosti spletnega nakupovanja.
Napovedi za leto 2023 je strnil David Čreslovnik in razložil, da se potrošniki po njegovem mnenju ne bodo več odločali impulzivno, temveč bodo več časa namenili informiranemu in preudarnemu nakupovanju – tudi s pomočjo platform za primerjalno spletno nakupovanje.
NA VLAK SPLETNIH NAKUPOV TUDI DEDKI IN BABICE
Čreslovnik je dejal, da so na vlak spletnega nakupovanja skočili tudi naši starši, babice in dedki. Stabilno jedro še vedno predstavlja močna generacija X z veliko kupno močjo, povečuje pa se pritisk milenijcev in generacije Z. Te je opisal kot izjemno zahtevne uporabnike, ki si želijo gladke uporabniške izkušnje, nakupujejo s pomočjo svojega mobilnega telefona, so nelojalni, zelo impulzivni, a hkrati sposobni racionalnega odločanja.
Čreslovnik vidi izzive in nove priložnosti spletnih trgovcev predvsem v implementiranju novih, močnih trendov, kot so trajnost, novi načini dostave, prednosti lokalnih trgovin, vsekanalni pristopi, hitrost spletnih strani … Kot najpomembnejši dejavnik pri spletnem nakupovanju pa tudi on vidi nekoliko večjo racionalizacijo nakupov.
VIR: MM