Ford Otosan je slavnostno obeležil preobrazbo svoje najsodobnejše tovarne za sestavljanje vozil Yeniköy, kjer poteka proizvodnja nove generacije dostavnih vozil Ford Transit Custom, ki povečuje produktivnost v ponudbi gospodarskih vozil družbe Ford Pro po vsej Evropi.

Kocaeli, Turčija, 4. novembra, 2023 – Ford Otosan je slavnostno obeležil preobrazbo svoje najsodobnejše tovarne za sestavljanje vozil Yeniköy, kjer poteka proizvodnja nove generacije dostavnih vozil Ford Transit Custom, ki povečuje produktivnost v ponudbi gospodarskih vozil družbe Ford Pro po vsej Evropi.
 
Napredna tehnologija za pridobivanje sončne energije, celovito upravljanje, ki ga poganja umetna inteligenca, in montažne linije z zmanjšanjem hrupa, so med inovacijami, ki so bile uvedene v okviru dve milijardi evrov vredne naložbe v proizvodne obrate družbe Ford Otosan v Kocaeliju, vključno z obratom Yeniköy – to je največja naložba v zasebnem sektorju v Turčiji doslej.
 
Ford Otosan je skupno podjetje družb Ford Motor Company in Koç Holding A.Ş., ustanovljeno pred več kot 60 leti. V večnadstropni tovarni, prvem tovrstnem obratu podjetja, izdelujejo povsem novi Transit Custom1,2 – najbolje prodajani enotonski dostavnik v Evropi3 – ter povsem novo vozilo za različne dejavnosti Tourneo Custom,4,2 ki ponuja prostorno in prilagodljivo namestitev za do devet potnikov.
 
Naslednje leto se bo začela serijska proizvodnja električnih modelov E-Transit Custom5,6 in E‑Tourneo Custom,7,6 podprta s trajnostnimi poverilnicami, ki bodo prispevale k temu, da bo Ford Otosan do leta 2030 v vseh svojih obratih v Turčiji dosegel ogljično nevtralnost.
 
“Najsodobnejša tovarna Yeniköy že pomaga Fordu Pro izboljšati kakovost za stranke in kot eden najučinkovitejših avtomobilskih proizvodnih obratov na svetu postavlja nove standarde za obsežno proizvodnjo večenergijskih gospodarskih vozil,” je povedal Hans Schep, generalni direktor družbe Ford Pro v Evropi. “Ford Pro je zadnjih osem let najbolje prodajana znamka gospodarskih vozil v Evropi. Kot vodilni želimo izboljšati lastniško izkušnjo naših strank s tehnologijami, ki preobražajo avtomobilsko panogo, ter s širitvijo ponudbe vozil in racionalizacijo proizvodnje in inženiringa.”
 
Obrat Yeniköy so razvili, da bi postavil nova merila za avtomobilsko proizvodnjo v Turčiji in vodil električno preobrazbo industrije v regiji. Prelomni obrat je zdaj eden najučinkovitejših v celotni avtomobilski industriji. Del letne porabe električne energije v tovarni zagotavljajo vgrajene inovativne aplikacije, vključno s prvo uporabo fotovoltaičnih steklenih sten v turški avtomobilski industriji. Solarni paneli na strehi prav tako prispevajo k manjši odvisnosti od zunanjega vira električne energije, ki je vsa certificirano obnovljiva. Poleg tega tehnologija solarnih sten zajema sončno svetlobo za ogrevanje vode v objektu, kar zmanjšuje porabo zemeljskega plina.
 
V celotnem proizvodnem procesu uporabljajo najsodobnejše proizvodne rešitve. Podatki v realnem času in umetna inteligenca skupaj ustvarjajo virtualne proizvodne simulacije ‘digitalnih dvojčkov’, ki pomagajo optimizirati učinkovitost proizvodnje in omogočajo hitre odzive na nihanja povpraševanja, dobavo sestavnih delov ali spremembe v proizvodnih procesih.
 
Večnadstropna zasnova varilnih in montažnih delavnic povečuje učinkovitost proizvodne linije, saj omogoča tesnejše povezovanje ekip. V več delih proizvodne linije so pnevmatsko opremo nadomestila brezžična električna orodja z možnostjo ponovnega polnjenja, kar zagotavlja tišje in udobnejše delovno okolje.
 
Leta 2025 bo obrat Yeniköy povečal svojo zmogljivost na 405.000 enot za proizvodnjo nove generacije enotonskih vozil.
 
“Yeniköy kot pametna tovarna prihodnosti proizvaja prožno, učinkovito in bolj trajnostno ter uvaja napredne tehnologije za popolnoma povezano in vsestransko proizvodnjo,” je povedal Güven Özyurt, generalni direktor družbe Ford Otosan. “Tovarna Yeniköy predstavlja prihodnost našega poslovanja in nam bo pomagala izpolniti vse večje zahteve naših strank, ki iščejo najsodobnejše oblikovanje, pametna vozila in vozila brez emisij zdaj in v prihodnjih letih.”
 
Povsem novi Transit Custom, ki ga je že mogoče naročiti, je na novo zasnovan z inovacijami, ki so jih navdihnili uporabniki, vključno s prvim nagibnim volanom v segmentu in sistemom za prihranek časa pri dobavah Delivery Assist, povsem novi Tourneo Custom pa zagotavlja novo raven zmogljivosti, razkošja in oblikovanja v vsestranskem vozilu za različne dejavnosti z do devetimi sedeži.
 
Obe vozili ponujata doslej najširšo izbiro različic, vključno z novimi priključnimi hibridnimi modeli in inteligentnim pogonom na vsa kolesa, ter popolno integracijo s platformo programske opreme in storitev Ford Pro prek standardne povezljivosti 5G.8
 
Dobave električnih modelov E-Transit Custom in E-Tourneo Custom se bodo začele kasneje v letu 2024.
 
# # #
                                                                                                                            
1 Ford Transit Custom z dizelskim motorjem EcoBlue: homologirani izpusti CO2 178–296 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 6,8–11,3 l/100 km po WLTP. Ford Transit Custom Plug-In Hybrid: homologirani izpusti CO2 35–45 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 1,6–2,0 l/100 km po WLTP, doseg z izključno električnim pogonom 48–55 km po WLTP.
 
2 Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so določeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.
 
3 Avstrija, Belgija, Češka republika, Danska, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Španija, Švedska, Švica, Turčija, Velika Britanija.
 
4 Ford Tourneo Custom z dizelskim motorjem EcoBlue: homologirani izpusti CO2 192–234 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 7,3–8,9 l/100 km po WLTP. Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid: homologirani izpusti CO2 40–47 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 1,7–2,1 l/100 km po WLTP, doseg z izključno električnim pogonom 45–52 km po WLTP.
 
5 V skladu s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (WLTP). Ciljni doseg do 337 km je na voljo s popolnoma napolnjeno baterijo – odvisno od različice oz. opreme in konfiguracije baterije.
 
6 Dejanski doseg se lahko razlikuje odvisno od različnih dejavnikov (npr. vremenskih razmer, načina vožnje, profila poti, stanja vozila, starosti in stanja litij-ionske baterije).
 
7 V skladu s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (WLTP). Ciljni doseg do 325 km je na voljo s popolnoma napolnjeno baterijo – odvisno od različice oz. opreme in konfiguracije baterije.
 
8 Za funkcije daljinskega upravljanja morajo biti na voljo modem FordPass Connect, aplikacija Ford Pass in brezplačne povezane storitve (za podrobnosti glejte določila in pogoje FordPass). Povezane storitve in funkcije so odvisne od razpoložljivosti združljivega mobilnega omrežja. Zaradi razvoja tehnologij/mobilnih omrežij/zmogljivosti vozil lahko pride do omejitve ali celo onemogočanja delovanja povezanih storitev in funkcij. Dostopna točka Wi-Fi ni vključena v povezane storitve.
 
Ford, globalna ameriška blagovna znamka, ki je že več kot 100 let vtkana v tkanino Evrope, si prizadeva za svobodo gibanja, ki gre z roko v roki s skrbjo za planet in drug za drugega. Družba s svojim načrtom Ford+ s poslovnimi enotami Model e, Ford Pro in Ford Blue pospešuje evropsko preobrazbo v popolnoma električno in ogljično nevtralno prihodnost do leta 2035. Družba vodi z novimi drznimi električnimi vozili, ki so zasnovana z mislijo na evropske voznike, in z inovacijami na področju storitev, ki pomagajo ljudem pri povezovanju, razvoju skupnosti in uspehu podjetij. Prodaja in servisiranje Fordovih vozil sta zagotovljena na 50 posameznih evropskih trgih, poslovanje pa vključuje tudi družbo Ford Motor Credit Company, oddelek za podporo strankam (Ford Customer Service Division) in 14 proizvodnih obratov (osem v popolni lasti in šest nekonsolidiranih obratov skupnih podjetij) s štirimi centri v Kölnu v Nemčiji, Valencii v Španiji ter v naših skupnih podjetjih v Craiovi v Romuniji in Kocaeliju v Turčiji. Ford zaposluje približno 34.000 ljudi v svojih obratih v popolni lasti in konsolidiranih skupnih podjetjih ter približno 57.000 ljudi, če upoštevamo nekonsolidirana podjetja po Evropi. Več informacij o podjetju, njegovih izdelkih in storitvah družbe Ford Credit lahko preberete na spletni strani corporate.ford.com.
 
O družbi Ford Otosan
Družba Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.), ustanovljena leta 1959, je javno podjetje, v katerem imata družbi Ford Motor Company in Koç Holdings enake deleže. Družba je druga največja industrijska organizacija v Turčiji in najdonosnejše avtomobilsko podjetje na borzi v İstanbulu. Ford Otosan, ki deluje v štirih glavnih središčih z obrati v Kocaeliju in Eskişehirju ter centrom za raziskave in razvoj v Turčiji ter tovarno v Craiovi v Romuniji, zaposluje več kot 20.000 ljudi.
Ford Otosan je največji Fordov proizvajalec gospodarskih vozil v Evropi, ki je sposoben oblikovati, razviti in testirati celotno vozilo, vključno z njegovim motorjem, od skice do končnega izdelka. (https://fordotosan.com.tr/en)

VIR: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA