Na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru (UM FERI) ustvarjamo znanje, temelječe na rezultatih mednarodno priznanega znanstvenoraziskovalnega dela

Na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru (UM FERI)  ustvarjamo znanje, temelječe na rezultatih mednarodno priznanega znanstvenoraziskovalnega dela, ga prenašamo na študente in družbo ter s tem omogočamo uspešno naslavljanje izzivov v delovnih  okoljih v Sloveniji in v mednarodnem prostoru.  

Ker ob naslavljanju izzivov sodobne družbe delodajalci in raziskave potreb trga poudarjate veliko  pomanjkanje kadrov na STEM (naravoslovje, tehnologija, inženirstvo in matematika) področju ter  drugimi področji, ki jih razvijamo na fakulteti, želimo v sodelovanju z vami omogočiti mladim večji stik  s temi področji. 

V okviru svojega poslanstva na UM FERI povezujemo vse deležnike na področjih elektrotehnike,  računalništva, informatike, medijskih komunikacij, telekomunikacij in mehatronike. Z mnogimi  podjetji in institucijami že vrsto let zelo uspešno sodelujemo. Na osnovi pridobljenih izkušenj in  mnogih razprav z vodstvi šol, profesorji, strokovnjaki iz industrije, dijaki ter študenti, smo na UM FERI  prepoznali priložnosti za dosego tega cilja. Na fakulteti načrtujemo več aktivnosti, ki so namenjene  promociji področja in pri katerih vidimo možnost vašega sodelovanja. Nekatere aktivnosti imajo  določene termine in opredeljene vsebine, nekatere so še v razvoju in jih lahko ustrezno prilagodimo  glede na vaš interes. 

Sodelovanje vašega podjetja pri predstavljenih aktivnostih je lahko vsebinsko in/ali v obliki  sofinanciranja. Podprete nas lahko v obliki donacij ali sponzorstev za namen "Promocija STEM", kar  vključuje vse dejavnosti z učenci, dijaki in študenti. S tem pripomorete k večjemu obsegu izvajanja  aktivnosti, saj bomo lahko z vašimi sredstvi kupili več materiala, zagotovili avtobusni prevoz  udeležencev oz. izvajalcev ter razširili nabor aktivnosti. Vaše podjetje s takšnim sodelovanjem pridobi  prepoznavnost med mladimi, tudi preko delitve vašega promocijskega materiala na aktivnostih. Vaše  podjetje lahko sodeluje tudi z vsebinskimi idejami delavnic oz. aktivnostmi iz vašega strokovnega  področja. 

V primeru vprašanj v zvezi s priloženim programom in pobud za sodelovanje nas prosim kontaktirajte  na kc.feri@um.si 

1. Dejavnosti z določenimi termini izvedbe  

1.1. Naravoslovno-tehniški dnevi  

Naravoslovno-tehniški dnevi so enodnevni dogodki, kjer se dijaki praviloma udeležijo dveh dveurnih  delavnic. Dijakom in učiteljem predstavimo izbrane laboratorije ter njihovo aktualno raziskovalno  delo.  

Število različnih delavnic in prilagoditev izvedbe predznanju udeležencev omogoča večkratno  udeležbo, zato spodbujamo, da se tehničnih dni udeležijo dijaki 1., 2. in 3. letnikov. Opisi izbranih  delavnic so v prilogi. Med tem, ko dijaki ustvarjajo, se učitelji v sproščenem vzdušju pogovorijo s  predstavniki fakultete o trenutnih izzivih in dolgoročnih priložnostih za sodelovanje. 

Naravoslovno-tehnične dni izvajamo v času izpitnih obdobij: 

• 1. 9. – 26. 9. 2022 

• 23. 1. – 17. 2. 2023 

• 12. 6. – 24. 6. 2023 

V preteklem letu smo začeli z izvajanjem takšnih dni tudi za osnovnošolce, saj šole kažejo vedno večji  interes za takšne aktivnosti. 

Vabimo vas, da nam sporočite, v kolikor bi bili pripravljeni sodelovati pri izvedbi naravoslovno tehničnih dnevih kot izvajanja delavnic (vsebinski predlogi) oziroma kot sponzor/donator. 

1.2. Natečaj »Zakaj?«  

Na FERI smo že drugič razpisali natečaj za kratke 15-sekundne posnetke s področij STEM za  osnovnošolce in srednješolce. Natečaj je odprt od 6. maja do 31. oktobra 2022. Z natečajem želimo  spodbuditi kreativnost osnovnošolcev in srednješolcev ter spodbuditi njihov interes za področje STEM  (naravoslovje, tehnologija, inženirstvo in matematika). Želimo, da predstavijo svoja videnja,  razmišljanja in opažanja, povezana z omenjenim področjem. 

Na natečaju lahko šole, sodelujoči učenci oz. dijaki in mentorji prejmejo lepe nagrade, prav tako pa  poskrbijo za prepoznavnost šole v širšem okolju. Nagrade lahko v sklopu sodelovanja prispevate tudi  vi. Pri tem bomo poskrbeli za primerno izpostavljenost vašega podjetja. 

Več informacij o natečaju in izdelke dosedanjih nagrajencev najdete na povezavi:  https://feri.um.si/akademija-feri/natecaj-zakaj/

1.3. Počitniške šole  

Počitniške šole so večdnevni dogodki, na katerih omogočimo mladim stik z aktualnimi vsebinami s  področij STE(A)M. Trenutno imamo načrtovane počitniške šole, ki bodo potekale med 24. 8. in 26. 8.  2022. Za dijake in dijakinje smo pripravili štiri različne počitniške šole, ki so podrobneje opisane v  nadaljevanju. Posamezna počitniška šola sprejme v povprečju 15 dijakov in dijakinj. Za opremo in  potreben material bomo poskrbeli na fakulteti, za udeležbo na počitniški šoli pa ni potrebnega  posebnega predznanja. 

Vabimo vas, da sodelujete pri naših počitniških šolah kot sponzor oz. donator v materialni obliki kot  tudi/ali v finančni obliki. Pri tem bomo poskrbeli za primerno izpostavljenost vašega podjetja. 

Več informacij o letošnjih šolah: https://feri.um.si/akademija-feri/pocitniske-sole/ 

2. Dejavnosti v dogovorjenem terminu  

2.1. Izobraževanje učiteljev  

Področja STE(A)M se intenzivno razvijajo, zato fakulteta nudi organizacijo strokovnih izobraževanj za  učitelje na vseh področjih njenega delovanja. Namen izobraževanja je udeležence seznaniti z najnovejšo tehnologijo in priložnostmi za vključitev v pedagoško delo. Izvajalci so profesorji in  asistenti, ki z raziskovanjem razvijajo posamezna področja oziroma zunanji predavatelji. Ob zaključku  učitelj prejme dokazilo oz. potrdilo o udeležbi. Izobraževanja pripravimo na pobudo učiteljev. 

Vabimo vas, da nam sporočite, v kolikor imate kakšen vsebinski predlog delavnice in ste pripravljeni  predavati oziroma izvesti delavnico za učitelje iz področja, s katerim se ukvarjate na vašem podjetju. 

2.2. Krožki in delavnice na šolah  

Krožki se praviloma izvajajo v daljšem časovnem obdobju, kar omogoča postopno spoznavanje  izbranega področja in ustrezno nadgrajevanje zahtevnosti glede na odzive udeležencev. Pri pripravi  vsebin lahko v koordinaciji z učitelji vključimo tudi snov iz učnih načrtov. Raven zahtevnosti in termini  se uskladijo med šolo in izvajalcem dejavnosti. K vodenju krožkov spodbujamo mlajše asistente in  najboljše študente. V obliki krožkov se lahko izvajajo tudi priprave na razna tekmovanja. 

Vabimo vas, da nam sporočite, v kolikor bi bili pripravljeni sodelovati pri izvedbi krožkov in delavnic  kot izvajanja delavnic (vsebinski predlogi) oziroma kot sponzor/donator.

2.3. Inženir za en dan  

Z namenom, da mladim generacijam študentov in dijakov pomagamo pri izbiri svoje karierne poti, jim  želimo omogočiti ogled delovnih mest, strokovnega področja in konkretne kariere inženirjev v različnih  okoljih.  

Vabimo vas, da se vaše podjetje oz. vaši zaposleni prijavijo kot mentorji, ki bi bili en dan pripravljeni  v svojem delovnem okolju gostiti mlade bodoče inženirje.
Na ta način bo vaše podjetje aktivno  sodelovalo pri prenosu znanja iz prakse ter dobilo možnost predstavitve vašega podjetja med  bodočimi iskalci zaposlitve. 

2.4. Video predstavitve delovnih mest inženirjev  

Ker opažamo, da si mladi pri izbiri študija ne znajo točno predstavljati, kaj bodo po pridobljeni izobrazbi delali ter v kakšnih delovnih okoljih lahko dobijo zaposlitev, želimo posneti čim več različnih  predstavitev delovnih mest.  

Vaše podjetje lahko pri tem sodeluje na način, da nam omogoči snemanje v vaših prostorih, da v  posnetku nastopa vaš zaposleni (po možnosti alumni FERI), ki predstavi svoje delo oz. dan inženirja  v določenem delovnem okolju.
S takšnim sodelovanjem želimo predstaviti zanimive karierne poti  inženirjev in posredno tudi vaše podjetje. Sporočite nam delovno mesto, ki bi ga želeli predstaviti ter  osebo, ki bo nastopala in nadalje se bomo dogovorili za termin snemanja ter koncept video predstavitve. 

2.5. Sobotne delavnice  

Sobotne delavnice so 4-urni dogodki, ki jih organiziramo kot odziv na pobudo zavzetih dijakov, ki si  želijo dodatnih izzivov. Dijakom predstavimo aktualna strokovna področja in jim omogočimo stik z  najnovejšimi tehnologijami, ki vplivajo na razvoj družbe in njenih delov. Pri tem jih motiviramo k  sodelovanju, uporabi algoritmičnega mišljenja, logike, ustvarjalnega reševanja težav in jim omogočimo  stik s področji, ki jih razvijamo na fakulteti. Na pobudo šole lahko organiziramo specifične sobotne  delavnice, namenjene poglobljenemu pregledu določenega področja. Vsak udeleženec dobi tudi  potrdilo o opravljenih urah OIV. 

Vabimo vas, da nam sporočite, v kolikor bi bili pripravljeni sodelovati pri izvedbi sobotnih delavnic  kot izvajanja delavnic (vsebinski predlogi) oziroma kot sponzor/donator. 

V nadaljevanju so naštete delavnice, ki jih na fakulteti že izvajamo. Le-te so prilagodljive glede na  dolžino (sobotne delavnice, naravoslovno-tehnični dnevi, krožki in delavnice na šolah ipd.), kraj  izvedbe (na fakulteti, na daljavo oziroma na šoli) ter težavnost (prilagoditev delavnice glede na  predznanje, ki ga dijaki že imajo). Delavnice še dodajamo in posodabljamo, kjer smo odprti za vaše  predloge oz. vaše sodelovanje v obliki vsebinskih predlogov ali materialnih sredstev. 

1. Vstopnica v IoT (internet stvari)  

Danes »želijo biti« elektronske naprave tako »komunikativne«, kot smo ljudje. To jim omogoča  razširitev internetnega povezovanja med elektronskimi napravami in vsakodnevnimi predmeti.  Podrobneje se bomo spoznali z osnovami Arduina, vhodno izhodnimi moduli, ter zunanjimi  komponentami in senzorji. Preprostost strojne in programske opreme omogoča hiter razvoj aplikacij,  povezovanja na splet in pošiljanja podatkov v oblak. Podatke, pridobljene iz oblaka, bomo prikazali na  nadzorni plošči (uporabniški grafični vmesnik), preko katere bomo povratno vplivali na proces, ki se  izvaja na mikrokrmilniku. Demo aplikacija omogoča dvosmerno komunikacijo med IoT napravami in  uporabnikom, kjer lahko na podlagi podatkov v oblaku uporabnik ustrezno izvede poljubno  akcijo/ukrepa. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 10 

Dolžina delavnice: 2 do 6 šolskih ur 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Udeleženci se bodo spoznali z mikroprocesorjem  Arduino/ESP8266, senzorji in vhodno/izhodnimi moduli mikrokrmilnika, osnovami programskega  jezika C, v katerem bodo programirali mikrokrmilnik. Spoznali bodo, kako poteka MQTT komunikacija  med mikrokrmilnikom in oblakom, ki se izvaja na Raspberry Pi, kako zapisati in brati podatke iz  podatkovne baze MySQL, in kako narediti aplikacijo za nadzor na računalniku ali mobilni napravi. 

2. Elektroenergetika od A do Ž  

Na delavnici bomo spoznali osnovne pojme elektroenergetike in zakaj je prav nizkoogljična družba  največji izziv, ki si ga je zadala Evropa za naslednjih trideset let. Prikazali bomo tradicionalne in tudi  moderne načine proizvodnje in uporabe električne energije in izzive, s katerim se soočamo v  elektroenergetiki.  

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Da 

Omejitev udeležencev: 20 

Dolžina delavnice: Najmanj 2 šolski uri 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Splošna razgledanost na področju elektroenergetike.


3. Varnost v brezžičnih omrežjih  

V dobi množice informacij in naprav, ki jih uporabljamo za dostop do nenehno spreminjajočih se vsebin  na internetu, na vsak način potrebujemo brezžično omrežje. Brezžično omrežje je lahko mobilno.  Danes najbolj pogosto omenjani predstavnik je mobilno omrežje četrte generacije LTE in novo mobilno  omrežje 5G. Ker pa prenos podatkov preko tega omrežja ni zastonj, vedno znova iščemo prosto  dostopna brezžična lokalna omrežja (Wi-Fi). Večina ljudi, ki ima dostop do interneta doma, ima tudi  doma vzpostavljeno brezžično lokalno omrežje. Na delavnici splošno predstavimo varnostne probleme  v brezžičnih omrežjih, pri čemer se osredotočamo na varnost v domačih brezžičnih lokalnih omrežjih  Wi-Fi. Prestavili bomo ukrepe za zagotavljanje boljše zaščite. Demonstrirali bomo vdor v slabo  zaščiteno omrežje Wi-Fi in podali smernice, kako se čim boljše zaščititi. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Da 

Omejitev udeležencev: 15 

Dolžina delavnice: 2 šolski uri 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Cilj je seznaniti udeležence, kako pomembna je izbira dobrega  oz. varnega gesla in opozoriti na nevarnosti vdora v lokalna brezžična omrežja. Pridobljeno znanje je  udeležencem koristilo za vse življenje. 

4. Umetna inteligenca in razpoznavanje vzorcev  

Umetna inteligenca postaja del vsakdana. Ampak se skriva za to tehnologijo? Na delavnici bomo  najprej na kratko spoznali zgodovino računalništva in umetne inteligence kot znanstvene discipline.  Predstavili bomo pojem strojnega učenja oziroma razpoznavanja vzorcev ter predstavili, kako delimo  metode strojnega učenja. Kasneje se bomo posvetili predvsem nadzorovanemu učenju, s poudarkom  na klasifikaciji vzorcev. Pogledali bomo nekaj klasičnih metod klasifikacije, nakar bomo uvedli pojem 
nevrona in nevronske mreže iz biološkega in kasneje matematičnega vidika, s katerim modeliramo  moderne sisteme umetne inteligence. Spoznali bomo postopek modeliranja arhitekture globoke  nevronske mreže, s poudarkom na razlagi njenih posameznih gradnikov, njenega učenja in testiranja.  Na koncu bomo pogledali še nekaj primerov stanja tehnike oziroma praktične uporabe umetne  inteligence v vsakdanjem življenju in širše. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Da 

Omejitev udeležencev: 40 

Dolžina delavnice: 1 do 2 uri 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Prisotni bodo seznanjeni z osnovami umetne inteligence s  poudarkom na nevronskih mrežah.

5. Spoznajmo senzorje  

Senzorji so neopazno nameščeni povsod okoli nas, so neizbežen člen avtonomnega delovanja sistemov  in naprav. Poenostavljajo življenje na vsakem koraku. Brez njih ne bi nikoli poleteli v vesolje, ne bi imeli  avtonomnih vozil in ne bilo naprednih tehnologij. Nadomeščajo naše čute, zato so nenadomestljivi del  samostojne regulacije proizvodnih procesov. Na delavnici bomo na osnovnem nivoju spoznali več  različnih senzorjev, s katerimi merimo različne fizikalne veličine. Predstavili bomo fizikalno ozadje  delovanja. Udeleženci se boste preizkusili z rokovanjem s senzorji in merjenjem fizikalnih veličin.  

Izvedba izven fakultete: Ne 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 12 

Dolžina delavnice: 2 šolski uri 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Prikaz osnovnega delovanja senzorjev in senzorskih sitemov. 

6. Snovanje in razvoj NFT (non fungible token)  

Digitalizacija je ena izmed osrednjih tem novodobne informacijske družbe, v kateri so informacije in  podatki gonilo družbe. Zaradi tega imajo sodobne tehnologije, ki omogočajo učinkovito hrambo in  analizo podatkov, čedalje večji vpliv v našem življenju. Ena izmed takšnih tehnologij je tehnologija  veriženja blokov, ki v zadnjem času postaja vse bolj priljubljena, saj se je izkazala kot zelo pomembno  orodje v vse bolj kompleksnih digitalnih poslovnih procesih. Ena izmed možnih uporab omenjene  tehnologije so tako imenovani nezamenljivi žetoni (angl. Non-Funfible Tokens - NFTs), ki omogočajo  predstavitev digitalnega lastništva na enostaven, javen in transparenten način. Zaradi tega njihova  uporaba sega od umetnosti, glasbe, virtualnih svetov oz. metaverzumov, nepremičnin ... Na tej  delavnici bomo pobližje spoznali tudi praktični del razvoja NFT-jev. Udeleženci bodo s pomočjo  integriranega razvijalnega okolja (angl. IDE) v programskem jeziku Solidity razvili svojo NFT kolekcijo.  Za ta namen bo potrebno v spletnih brskalnikih namestiti denarnico za kriptovalute MetaMask v obliki  razširitve (angl. extension). Spoznali bomo osnove jezika Solidity in standard za razvoj nezamenljivih  žetonov ERC721. Na začetku bomo kolekcijo implementirali s shranjevanjem podatkov na običajnem  spletnem strežniku, nato pa razložili, zakaj to ni najboljša ideja in kako se temu izogniti z uporabo  distribuiranega omrežja za hrambo podatkov IPFS. Svojo NFT kolekcijo bomo na koncu objavili tudi na  Ethereum testnem omrežju Rinkeby in pokazali, kako prikazati kolekcijo na trenutno najbolj popularni  platformi za trgovanje nezamenljivih žetonov OpenSea. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Da 

Omejitev udeležencev: 20 

Dolžina delavnice: 2 do 3 šolske ure 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Spoznavanje tehnologije veriženja blokov, Samostojni razvoj  decentralizirane aplikacije in NFT po standardu ERC721

7. Einsteinove uganke  

Einsteinova uganka je logična uganka, sestavljena iz minimalnega nabora izjav, ki so lahko pritrdilne  ali zanikalne in s pomočjo katerih je moč povezati dane osebe z njihovimi lastnostmi. Najprej se bomo  naučili, kako se Einsteinovi uganki priredi tabela za logično sklepanje; za namige, ki rešijo uganko, pa  bo treba rešiti še nekaj preprostih matematičnih ugank. Na ta način bomo poskušali odgovoriti na  vprašanje, kdo je koga povabil na zmenek za valentinovo, kakšen je najljubši zajtrk Urše Bogataj, in  katero delo Franceta Prešerna je napisano v nibelunškem verzu. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 24 

Dolžina delavnice: 2 do 4 šolske ure 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Spoznati logične matematične uganke in način reševanja  Einstainovih logičnih ugank. 

8. Reševanje vsakdanjih izzivov s pomočjo Ultimate robotov  

MakeBlock Ultimate 2.0 so roboti, namenjeni spoznavanju STE(A)M (science, technology, engineering,  art and mathematic) področja. Za specifično delavnico se prilagodijo že zgrajeni roboti. Udeleženci  bodo robota zgradili (oziroma dogradili), povezali z računalnikom in ga sprogramirali, da naredi  določeno nalogo. Med igranjem bodo spoznali, kako deluje komunikacija med robotom in  računalnikom, kako robot zazna zunanje dejavnike in jih obdela na način, da jih lahko potem uporabi  (na primer, ko zazna oviro s pomočjo ultrazvočnega senzorja, se tej oviri umakne). Na delavnici bodo  tako spoznali celotni proces – od gradbe robota do reševanja določenih problemov. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 32 

Dolžina delavnice: 2 do 6 šolskih ur 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Udeleženci se spoznajo z osnovami področja STEM. Naučijo se  osnove senzorjev, kako se robot zgradi, kako ga sprogramirati, da naredi osnovne stvari, med tem pa  se še zabavajo.

W: feri.um.si | E: feri@um.si | T: 02 220 70 00 | F: 02 220 72 72 | TRR: 01100 6090106039 | ID: SI 716 74705 

9. Kako obremenjeno je naše križišče?  

Gaussova eliminacija je metoda za reševanje sistemov linearnih enačb. Na delavnici bomo z omenjeno  metodo preučili pretočnost naših križišč in poskusili določiti, katerim se je smiselno izogniti v prometni  konici. Ali lahko pravilo pretočnosti opazimo še kje? Morda v elektrotehniki ali kemiji? 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 25 

Dolžina delavnice: 4 šolske ure 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Zapisati sistem linearnih enačb in ga znati rešiti s po močjo  kalkulatorja, spoznati pravilo pretočnosti. 

10. Odgovorna uporaba družbenih omrežij  

Osnovna ideja delavnice je mladim predstaviti osnovno delovanje družbenih omrežij, jih seznaniti s  pastmi in nevarnostmi teh tehnologij in jim predstaviti načine varne uporabe. Udeležence bomo v  sklopu delavnice seznanili s koncepti delovanja družbenih medijev z možnimi nameni uporabe. V  primeru, če se delavnica razdeli na več terminov, imamo pripravljeno razširitev na več tem. Prvi termin  bomo zapolnili z osnovnim znanjem o družbenih omrežjih, ter kako jih uporabljati. Drugi termin bomo  prilagodili glede na ciljno skupino (primer: študente seznanimo z delovanjem Canve in ustvarjanja  objav za promocijo blagovne znamke). Tretji termin pa bomo namenili varni in odgovorni uporabi  družbenih medijev. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Da 

Omejitev udeležencev: 30 

Dolžina delavnice: 1 do 3 šolske ure 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Varna in odgovorna uporaba družbenih omrežij, razumevanje  osnovnih konceptov delovanja družbenih omrežij, znanje pripravljanja vsebina za družbena omrežja.

11. Programiranje za platformo Arduino  

Na začetku delavnice bomo predstavili vse osnovne elemente, ki se bodo pojavili v delavnici (upori,  diode, prikazovalnik ipd.) ter ponovili osnove elektrotehnike, kot so enosmerni in izmenični tok,  kakšne vrste vezav poznamo, osnovne enote, kot so električni tok, električna napetost, upornost ipd.  Sledi še kratek opis platforme Arduino, nato pa izdelovanje produkta. Delavnica se prilagodi glede na  ciljno skupino. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 32 

Dolžina delavnice: Najmanj 2 šolski uri 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Cilj je na zabaven in enostaven način razložiti osnove  elektrotehnike (osnovne elemente, kako so zgrajeni, kako se jih uporablja ipd.) ter se seznaniti z  osnovami programiranja. 

12. Spoznajmo električna vozila  

Živimo v času izrednega tehnološkega napredka, hkrati pa se soočamo z vse večjo degradacijo okolja  ter posledično hudimi podnebnimi spremembami. A med mladimi se vse bolj utrjuje ekološka  ozaveščenost in prav mladi se najbolj zavedajo, da bo potrebno korenito spremeniti stare navade ter  tudi z razvojem novih, sodobnih tehnologij odločilno vplivati na zmanjšanje izpustov v prihodnosti ter  s tem obvarovati planet. V teoretičnem delu delavnice bo predstavljena osnovna zgradba cestnega  vozila, podrobneje pa tudi funkcije, princip delovanja in način tehnološke izvedbe osnovnih sklopov  električnega pogona vozila. V praktičnem delu delavnice bodo udeleženci sestavili vsak svoj model  električnega vozila, pri čemer bodo pridobili nekatere veščine in praktične ročne spretnosti s področja  mehanike, kot tudi sistemska znanja s področja elektrotehnike in računalništva. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 15 

Dolžina delavnice: Odvisno od tipa izvedbe, lahko se izvajajo v smislu demonstracije (2 šolski  uri), lahko se pa izvaja tri dni, vsak dan po 4-5 šolskih ur. 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
V okviru delavnice »Spoznajmo električna vozila« udeleženci  spoznajo princip delovanja električnih vozil, podrobneje pa tudi funkcije in način tehnološke izvedbe  osnovnih sklopov električnega pogona vozila. V praktičnem delu, kjer udeleženci delavnice sestavljajo  vsak svoj model električnega vozila, pri delu pridobivajo veščine in praktične ročne spretnosti s  področja mehanike kot tudi sistemska znanja s področja elektrotehnike in računalništva.

13. Portretno fotografiranje  

Študentje oz. mentorji bodo učencem in/ali dijakom predstavili foto opremo in tehnike fotografiranja.  Prikazali bodo, kako se fotoaparat pravilno uporablja, kakšne so možne nastavitve, kateri dodatki so  na voljo in kako le-te uporabljati. Po tehničnem delu bomo predstavili še teorija fotografije, npr. zlati  rez v fotografiji, linijska usmeritev, kompozicija itd. Za zaključek bomo predstavili še programsko  opremo Adobe Lightroom Classic, s katerim bodo udeleženci lahko urejali svoje slike, da dobijo željen  učinek (bodisi toploto barv v fotografiji, crop, zatemnitev, osvetlitev itd.) 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 20 

Dolžina delavnice: 1 do 2 šolski uri 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Skozi vodstvo in razlago študentov ter mentorjev bi se udeleženci  naučili teorijo fotografiranja in praktične aplikacije fotografiranja. 

14. Exp in Log v vsakdanjem življenju  

Eksponentna in logaritemska funkcija sta elementarni funkciji, s katerima se srečujemo na vsakem  koraku vsakdanjega življenja. Na delavnici bomo s pomočjo funkcijo odgovorili na vprašanje, kdaj bo  na Zemlji 9 milijard ljudi, zanimalo pa nas bo tudi, koliko let je star organizem, ki ga najdemo v jami iz  prazgodovine. Kako pa določimo, koliko denarja bomo imeli po treh letih vlaganja, in koliko točk  pričakujemo na testu, če se zanj nismo (najbolje) pripravili? Nam bo uspelo tudi to? 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 25 

Dolžina delavnice: 4 šolske ure 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Spoznati osnovne lastnosti eksponentne in logaritemske funkcije  ter jih znati prepoznati in uporabiti za reševanje problemov v vsakdanjem življenju.

15. Matematično šifriranje  

Skozi uganko, v kateri bomo iz šifriranih sporočil poskusili ugotoviti, kaj se je zgodilo s pogrešano  osebo, bomo spoznali štiri vrste matematičnih šifriranj. Naučili se bomo kako določeno sporočilo z  določeno metodo šifrirati oziroma dešifrirati. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 24 

Dolžina delavnice: 2 do 5 šolskih ur 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Udeleženci spoznajo razliko med pojmi šifra in ključ ter odprto  in kodirano sporočilo. Naučijo se do 4 enostavne načine šifriranja in dešifriranja sporočil. 

16. Kibernetski napadi na računalniške sisteme  

Delavnica se bo začela s krajšim uvodom v kibernetsko varnost, definiranjem osnovnih konceptov v  kibernetski varnosti, osnovno razlago koncepta »kibernetski napad« in splošnimi posledicami  napadov. Sledila bo predstavitev in demonstracija osnovnega prenašanja podatkov v napadu, razlaga  sestave strojne opreme, s katero bomo delali, ter predstavitev razlike med namenskimi in  zlonamernimi napravami. Na praktičnem delu se bomo osredotočili na demonstracijo delovanja  zlonamernih naprav. Delavnica se bo zaključila s predstavitvijo priporočil za zavarovanje pred  kibernetskimi napadi.  

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Ne 

Omejitev udeležencev: 12 

Dolžina delavnice: 8 ur (več zaporednih terminov) 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
Spoznanje dijakov s kibernetsko varnostjo, osnovno razumevanje  teoretičnega ozadja napadov, osnovno razumevanje prenašanja sporočil med napravami,  prepoznavanje različnih tipov napadov, zmožnost izvedbe napada z raznimi orodji, pisanje in  razumevanje zlonamerne kode, razumevanje posledic vsakega tipa napada, zaščita pred različnimi tipi  napadov.

17. Od ideje do praktične aplikacije brez predznanja programiranja  

Napredek na področju sodobnih informacijskih rešitev je v zadnjem času privedel do tega, da se vse  bolj oddaljujemo od klasičnih pristopov razvoja programskih rešitev za poslovne uporabnike. Sledenje  v osnovi zahteva poglobljeno znanje programiranja in oblikovanja programskih vmesnikov, prav zaradi  tega pa so se v preteklih letih začeli ključni proizvajalci sodobnih programskih rešitev ukvarjati s tem  izzivom. Razvili so storitve, ki nam omogočajo razvoj programskih rešitev in oblikovanje programskih  vmesnikov zgolj na podlagi minimalnega znanja programiranja in uporabe ustrezne programske  opreme. To področje naslavlja torej razvoj programskih rešitev na podlagi uporabe minimalno  zahtevanih programerskih znanj ali popolnoma brez njih (angl. Low Code). Na področju ponujanja  rešitev lahko najdemo kar nekaj deležnikov, vendar je eden izmed ključnih akterjev na tem področju  podjetje Microsoft z rešitvijo PowerApps, ki jo bomo spoznali tekom delavnice. 

Izvedba izven fakultete: Da 

Izvedba na daljavo: Da 

Omejitev udeležencev: 12 

Dolžina delavnice: 8 ur (več zaporednih terminov) 

Cilji in pridobljena znanja delavnice:
V okviru delavnice se bodo udeleženci spoznali in praktično  preizkusili razvoj aplikacij brez oziroma z malo programske kode. Opredelili bomo pojem »LowCode«  in predstavili osnovne vidike razvoja programskih rešitev z malo ali nič programske kode. Z uporabo  rešitve Microsoft PowerApps bomo demonstrirali razvoj, prikazali primere uporabe ter konkretne  rešitve, nenazadnje pa v interaktivni delavnici postopoma gradili in razvijali samostojno aplikacijo.

PR: Feri UM