Slovenski turizem se je med 7. in 9. marcem pod okriljem STO znova predstavil na eni od najpomembnejših svetovnih turističnih borz, ITB Berlin. V ospredju slovenske predstavitve so bili kultura in kulturna doživetja ter športni turizem.
Slovenski turizem se je med 7. in 9. marcem pod okriljem STO znova predstavil na eni od najpomembnejših svetovnih turističnih borz, ITB Berlin. V ospredju slovenske predstavitve so bili kultura in kulturna doživetja ter športni turizem. V okviru dogodka, ki je bil letos namenjen izključno poslovni (B2B) javnosti, je direktorica STO, mag. Maja Pak, s sodelavkami opravila številna pomembna srečanja z obstoječimi in potencialnimi poslovnimi partnerji. STO je zabeležila tudi izreden uspeh na prestižnem mednarodnem tekmovanju The Golden City Gate, ki nagrajuje odličnost na področju promocijsko-komunikacijskih kampanj in orodij v turizmu. Mednarodna strokovna žirija je STO prisodila kar štiri zlate in eno srebrno nagrado.
Na slovenskem razstavnem prostoru se je na 210 kvadratnih metrih površine v hali Hub 27 predstavljalo 28 destinacij in ponudnikov: Turizem Ljubljana, Zavod za turizem Maribor, Zavod za kulturne prireditve in turizem Celeia Celje, Skupnost Julijske Alpe/Turizem Bohinj, Občina Ankaran, Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, Javni zavod za turizem, kulturo in šport Občine Ormož, Skupnost slovenskih naravnih zdravilišč ter ponudniki Hotel Palace Portorož, HIT Alpinea, Mtours, Adria turistično podjetje, Sava Turizem, Kompas, Alpinum hoteli, Terme Krka, Postojnska jama, Alpinia, SHD - Bohinj Eco Hotel, 123 Hiška - Residence Soča, Unitur - Terme Zreče & Rogla, Terme Čatež, Počitek-Užitek - Terme Vivat, Javni zavod Ljubljanski grad, Palma Travel DMC, Terme Dobrna, Istrabenz Turizem in Holding kolibarna Lipica. Animacijo je izvajal Turizem Ljubljana, ki je predstavil novost v ljubljanski turistični ponudbi - rokodelske delavnice.
Slovenija je v svoji predstavitvi tokrat izpostavila kulturo in kulturna doživetja in napovedala naslednjo promocijsko temo slovenskega turizma za 2024 in 2025, ki bo kulturni turizem. »Nismo pa pozabili niti na športni turizem, enega najhitreje rastočih segmentov turizma v svetu. Športni turizem je še vedno osrednja tema komunikacijskih aktivnosti STO v letošnjem letu, v okviru katere predstavljamo Slovenijo kot destinacijo za aktivni oddih, priprave športnikov in kot odlično gostiteljico mednarodnih športnih prireditve,« je dejala direktorica STO, mag. Maja Pak.
Nemčija lani najpomembnejši emitivni trg slovenskega turizma
Slovenski turizem se je leta 2022 že močno približali ravni obiska in nočitev iz rekordnega 2019. Nemčija je bila lani z visokim, 18-odstotnim deležem prenočitev najpomembnejši emitivni trg slovenskega turizma. Impresiven je podatek, da smo v letu 2022 zabeležili skoraj 1,8 milijona prenočitev nemških turistov, kar je bilo 68 odstotkov več kot leta 2021 in kar 18 odstotkov več kot v doslej rekordnem letu 2019.
Mag. Maja Pak je ob tem poudarila: »Slovenija je v Nemčiji vse bolj zaželena destinacija z raznoliko ponudbo doživetij v naravi, programov dobrega počutja, gastronomije ter kulture; je blizu in dostopna z avtomobilom. Nemški turisti v Sloveniji predstavljajo največji delež vseh tujih turistov. Gre za trg, ki je po pandemiji najhitreje okreval, kar je tudi zasluga večletnih intenzivnih in sistematičnih vlaganj STO v nagovarjanje nemške splošne in strokovne javnosti prek najrazličnejših kanalov. Nenazadnje je bila Slovenija že leta 2017 država partnerica kongresnega dela borze ITB Berlin, kjer je vzbudila veliko pozornost kot država, pionirka na področju trajnostnega razvoja. Slovenija se je z dolgoletnim delovanjem in razvojem na področju trajnosti, ki je v pokoronskem obdobju na nemškem trgu še posebej pridobila na veljavi, v tej državi umestila izredno visoko.«
Potencialni gost, ki ga Slovenija na nemškem trgu nagovarja, je gost z višjo dodano vrednostjo, poudarja vodja predstavništva STO v Nemčiji Rebeka Kumer Bizjak: »Ta gost išče doživetja v naravi, kulturna doživetja in edinstvena doživetja s personalizirano izkušnjo. Visoko na njegovi prioritetni lestvici so zdrav način življenja in vrhunska gastronomska doživetja, njegova prednostna izbira sta v zadnjem času tudi trajnostna mobilnost in raziskovanje bližnjih destinacij. V fokusu STO ostajata južni in osrednji del Nemčije. Ciljne skupine bomo v letošnjem letu nagovarjali tako preko poslovnih partnerjev, kot so organizatorji potovanj ter online turistične agencije, kot tudi preko direktnih aktivnosti za splošno (B2C) javnost. V programu delovanja smo na podlagi celostnih usmeritev in tesnega sodelovanja s turističnim gospodarstvom določili številne marketinške aktivnosti, kot so mnoge sejemske in borzne predstavitve, ki v letošnjem letu beležijo rekordne obiske, digitalna kampanja in kampanja z mediji, TV- in radio oglaševanje, obisk številnih medijev in influencerjev, lansiranje zgodb za ciljne medije ter snemanje podkasta v nemškem jeziku.«
Številna srečanja z vidnimi predstavniki svetovnega turizma
Slovenski razstavni prostor na ITB Berlin je bil prizorišče pestrega dogajanja. Mag. Maja Pak in generalna direktorica direktorata za turizem na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Dubravka Kalin sta se med drugim srečali z direktorico Svetovne turistične organizacije (UNWTO) za Evropo Alessandro Priante ter podpredsednikom Messe Berlin Davidom Rützem. Potekala so tudi srečanja s predstavniki ETC, HTZ, Brussels Airlines, VisitScotland, Kärnten Werbung in drugimi. Sejem in slovensko predstavitev je obiskala tudi veleposlanica RS v Berlinu, dr. Ana Polak Petrič.
Slovenija je v Berlinu v okviru svoje predstavitve tokrat prvič predstavila t. i. »travel talks« - pogovore v temu namenjenem, novo oblikovanem prostoru slovenskega razstavnega prostora, ki bodo objavljeni tudi v obliki podcastov. Gostje štirih pogovorov na ITB Berlin so bili predstavniki iz sveta turizma, medijev in drugi deležniki, ki poznajo in vplivajo na slovenski turizem.
V sredo, 8. marca, je Slovenija tudi gostila »ITB Get Together« slovenski večer z okoli 150 vabljenimi gosti – vidnimi predstavniki nemškega turizma in medijev. Na dogodku, ki se je odvil izven sejmišča, sta zbrane med drugim pozdravili vodja predstavništva STO v Nemčiji Rebeka Kumer Bizjak ter generalna direktorica direktorata za turizem Dubravka Kalin. Direktorica STO, mag. Maja Pak, pa je podelila priznanje za najboljši prispevek o slovenskem turizmu v nemških medijih v letu 2022. Nagrajena je bila odlična reportaža o Sloveniji na najbolj gledanem kanalu nemške nacionalne TV ZDF, oddaja "Auszeit in Slowenien".
STO na tekmovanju The Golden City Gate s kar petimi nagradami
V sklopu ITB Berlin so v sredo, 8. marca, tudi podelili nagrade The Golden City Gate za odličnost na področju promocijsko-komunikacijskih kampanj in orodij v turizmu. STO je v konkurenci več kot 100 prijavljenih del iz 21 držav osvojila kar štiri zlate in eno srebrno nagrado. Mednarodna strokovna žirija je tako nagradila vseh pet projektov, ki jih je STO prijavila na tekmovanje, Slovenija pa je bila na tekmovanju najuspešnejša država. Z zlatom so se okitili poslovni dogodek Slovenia – Connecting sports and tourism, vodnik Slovenia Travel Guide, promocijsko-dokumentarni film Slovenia Green ter podcast Feel Slovenia. Srebrno nagrado pa si je prislužil video s kolesarskim asom Tadejem Pogačarjem This is my way of freedom. My way of enjoying life.
Uspešnost Slovenije na tekmovanju je še dodatno okrepil Turizem Ljubljana, ki je osvojil dve zlati nagradi. Več o nagrajenih projektih preberite v novici.
Foto: Andreas Amann za STO
VIR: STO