Po podatkih Eurostata je imela Slovenija avgusta letos v primerjavi z avgustom 2019 kar 42 % manj letov.
Ljubljana, 16. september 2022 - Po podatkih Eurostata je imela Slovenija avgusta letos v primerjavi z avgustom 2019 kar 42 % manj letov. GZS - Združenje za promet pričakuje, da bo letalski promet v Sloveniji dosegel raven izpred treh let šele v letu 2026. Ključno težavo vidi v premajhnem številu letalskih povezav z glavnega slovenskega letališča.
Po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat je bila Slovenija avgusta letos še vedno na dnu Eurostatove lestvice. V Združenju za promet pri GZS menijo, da je glavni razlog prepočasnega okrevanja letalskega prometa v Sloveniji predvsem pomanjkanje letalskih povezav. Eden izmed razlogov je seveda propad nacionalnega prevoznika Adria Airways, ki je šla v stečaj prav pred izbruhom epidemije covida-19. Družba je namreč imela na ljubljanskem letališču kar 43-odstotni delež, kar bi tudi brez pandemije pomenilo 740.000 potnikov manj. Z izbruhom epidemije pa je bil ta padec kar 83 %. Število rednih destinacij leta 2019 je bilo 29, v letošnjem letu pa 19. Od destinacij, ki jih je upravljala Adria Airways, do tega trenutka še niso nadomeščene linije za Kopenhagen, Prago, Prištino, Skopje, Sofijo, Tirano in Dunaj. »V Združenju za promet podpiramo vsakršno rešitev, ki bo zagotovila večjo povezljivost Slovenije s svetom, predvsem z destinacijami, ki so za našo državo strateške. Podatki kažejo, da so državne subvencije letalskim prevoznikom v letu 2021 in 2022 učinkovale, zato je GZS predlagal pristojnim institucijam v državi, da podaljšajo ukrep subvencioniranja rednih letov na ljubljansko letališče, dokler letalski promet ne bo popolnoma okreval,« je poudaril direktor GZS - Združenja za promet Robert Sever.
Sever je še dodal, da zbornica ni a priori proti ideji o ponovni ustanovitvi nacionalnega prevoznika – s tem vprašanjem se namreč ukvarja posebna delovna skupina pri Ministrstvu za infrastrukturo – vendar pričakuje, da bodo pristojni pripravili natančne izračune oziroma primerjavo med stroški subvencij in stroškom ustanovitve in delovanja nove letalske družbe. Mednarodno združenje za zračni transport IATA sicer pričakuje popolno okrevanje letalskega prometa šele v letu 2024, medtem ko v GZS - Združenju za promet v primeru Slovenije pričakujejo popolno okrevanje šele leta 2026 in to prav zaradi premajhnega števila letalskih povezav z brniškega letališča.
Dodatne informacije: Robert Sever, direktor GZS - Združenja za promet
PR: GZS
Po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat je bila Slovenija avgusta letos še vedno na dnu Eurostatove lestvice. V Združenju za promet pri GZS menijo, da je glavni razlog prepočasnega okrevanja letalskega prometa v Sloveniji predvsem pomanjkanje letalskih povezav. Eden izmed razlogov je seveda propad nacionalnega prevoznika Adria Airways, ki je šla v stečaj prav pred izbruhom epidemije covida-19. Družba je namreč imela na ljubljanskem letališču kar 43-odstotni delež, kar bi tudi brez pandemije pomenilo 740.000 potnikov manj. Z izbruhom epidemije pa je bil ta padec kar 83 %. Število rednih destinacij leta 2019 je bilo 29, v letošnjem letu pa 19. Od destinacij, ki jih je upravljala Adria Airways, do tega trenutka še niso nadomeščene linije za Kopenhagen, Prago, Prištino, Skopje, Sofijo, Tirano in Dunaj. »V Združenju za promet podpiramo vsakršno rešitev, ki bo zagotovila večjo povezljivost Slovenije s svetom, predvsem z destinacijami, ki so za našo državo strateške. Podatki kažejo, da so državne subvencije letalskim prevoznikom v letu 2021 in 2022 učinkovale, zato je GZS predlagal pristojnim institucijam v državi, da podaljšajo ukrep subvencioniranja rednih letov na ljubljansko letališče, dokler letalski promet ne bo popolnoma okreval,« je poudaril direktor GZS - Združenja za promet Robert Sever.
Sever je še dodal, da zbornica ni a priori proti ideji o ponovni ustanovitvi nacionalnega prevoznika – s tem vprašanjem se namreč ukvarja posebna delovna skupina pri Ministrstvu za infrastrukturo – vendar pričakuje, da bodo pristojni pripravili natančne izračune oziroma primerjavo med stroški subvencij in stroškom ustanovitve in delovanja nove letalske družbe. Mednarodno združenje za zračni transport IATA sicer pričakuje popolno okrevanje letalskega prometa šele v letu 2024, medtem ko v GZS - Združenju za promet v primeru Slovenije pričakujejo popolno okrevanje šele leta 2026 in to prav zaradi premajhnega števila letalskih povezav z brniškega letališča.
Dodatne informacije: Robert Sever, direktor GZS - Združenja za promet
PR: GZS