Skupina Porsche Slovenija vstopa na trg električne energije. Kot je na današnji novinarski konferenci dejal generalni direktor Danilo Ferjančič, bo skupina v sodelovanju s podjetjem NGEN vzpostavila sistem za trgovanje z električno energijo, ki bo vključeval uporabnike njenih storitev na področju e-mobilnosti.

Skupina Porsche Slovenija vstopa na trg električne energije. Kot je na današnji novinarski konferenci dejal generalni direktor Danilo Ferjančič, bo skupina v sodelovanju s podjetjem NGEN vzpostavila sistem za trgovanje z električno energijo, ki bo vključeval uporabnike njenih storitev na področju e-mobilnosti. 

Slovenski uvoznik vozil nemškega koncerna Volkswagen v sklopu storitev e-mobilnosti poleg električnih vozil trenutno ponuja rešitve za sončne elektrarne, polnilnice in shranjevalnike električne energije. Zdaj bo to nadgradil s povezovanjem potreb po električni energiji in proizvodnih zmogljivostih mreže svojih uporabnikov.

"Gre za ustvarjanje skupnosti proizvajalcev in uporabnikov električne energije, s katerim Porsche Slovenija postaja trgovec z električno energijo," je načrte skupine opisal Ferjančič.

Pri tem se bodo uporabniki na področju rešitev e-mobilnosti lahko pridružili skupnosti, v njej prodajali svoje presežke električne energije in na drugi strani kupovali elektriko v času, ko njihove potrebe presegajo lastno proizvodnjo. Storitev pa bo na voljo tudi ostalim potrošnikom, s čimer bo podjetje postalo ponudnik električne energije.

Kot partnerja za uravnavanja potreb in proizvodnje ter drugih rešitev pri trgovanju z električno energijo je Porsche Slovenija izbral podjetje NGEN, ki se specializira za razvoj velikih shranjevalnikov energije in po besedah direktorja Romana Bernarda v več državah, tudi v Sloveniji, že deluje kot trgovec z električno energijo.
Kot je pojasnil Bernard, je glavni izziv trga z električno energijo uravnavanje presežkov v času obilja (na dnevni ravni v nočnem času, sezonsko pa poleti) in velikih potreb po električni energiji v času presežnega povpraševanja (na dnevni ravni v dopoldanskih urah in v poznem popoldanskem ter zgodnjem večernem času, sezonsko pa pozimi).

Vprašanje uravnavanja proizvodnje in potreb pa bo z ukinitvijo sistema neto meritev za proizvajalce električne energije s sončnimi elektrarnami postalo še pomembnejše, poudarjajo v Porsche Slovenija.

Koncept delovanja energetskih skupnosti z uravnavanjem proizvodnjih kapacitet na eni strani in energetskih potreb na drugi je tako Bernard opisal kot korak k večji decentralizaciji energetskega trga. "Gre za nov koncept delovanja trga z električno energijo, ki predstavlja največjo spremembo na tem področju v zadnji 30 letih," je navedel.

Dodatno je ocenil, da sodobni izzivi energetskega trga zahtevajo več kot zgolj nadgradnjo prenosne infrastrukture. "Potrebno bo storiti ogromno na področju razvoja pametnih rešitev, da bomo lahko odgovorili na energetske potrebe," je dejal.

Pri povezovanju skupnosti pod okriljem Porsche Slovenija bo v središču naprava za uravnavanje proizvodnje električne energije zasebnih sončnih elektrarn in porabnikov. Ta se bo "pogovarjala" tudi z drugimi uporabniki in z omrežjem skupnosti ter na ta način uravnavala stanje proizvodnje električne energije in potreb uporabnikov, je dejal Ferjančič.

"Za nas predstavlja ta korak popolnoma nov poslovni model, ki bo na nek način tudi pilotni projekt za celotni Porsche Holding v Evropi," je dodal.

Skupina Porsche Slovenija je okrepljeno delovanje na trgu e-mobilnosti napovedala leta 2019, med razlogi pa navedla tudi dodatno obvezo k temu zaradi t. i. afere Dieselgate, sistemskega goljufanja pri podatkih o škodljivih izpustih dizelskih vozil, ki je leta 2015 zamajal ugled Volkswagna.

VIR: STAkrog