Novi showreel studia Trampolin: »Verjamemo, da izstopajoča dela najmočneje premikajo ljudi in posel.«
Multidisciplinarni kreativni studio Trampolin iz Maribora, ki je v svojem tretjem letu delovanja, si po besedah soustanovitelja in kreativnega direktorja Tineta Lugariča na prvem mestu prizadeva dvigovati splošno kakovost ustvarjanja za blagovne znamke. »Verjamemo, da izstopajoča dela najmočneje premikajo ljudi in posel.«
Z njim smo poklepetali o novem projektu in mejah, ki jih premikajo v slovenskem oglaševalskem prostoru.
Od kod ideja za showreel?
Od nekdaj smo občudovali vsakoletne spektakularne showreele produkcijske velesile »The Mill« in drugih mednarodno priznanih studiev. Že takoj ob ustanovitvi Trampolina smo se odločili, da bomo to vsako leto počeli tudi mi, saj želimo postajati vse bolj mednarodno prepoznavni in vsakoletni showreel je zagotovo takšna praksa, ki pri tem pomaga.
Podjetja iz tujine nas namreč zelo pogosto vprašajo, ali lahko vidijo naš showreel, ko stopijo v stik z nami. Preko njega pa se seveda tudi najhitreje in najbolj slikovito predstavimo novim poslovnim partnerjem - zelo je enostaven za distribucijo. Hkrati pa nas vse leto drži v dobri kondiciji, saj moramo ustvarjati odlična dela, da jih bomo lahko umestili v nov showreel (smeh).
Poleg tega pa želimo vsako leto showreel ustvariti z nekom drugim, saj tako krepimo vezi tudi z zunanjimi ekipami. Aktualni showreel smo tako ustvarili z ekipo Studia Loopa, z njimi pa delamo tudi na drugih projektih.
Komu vse je namenjen in kaj želite sporočiti ciljnemu občinstvu?
Kot rečeno je showreel namenjen ustvarjanju novih poslovnih priložnosti, saj se z njim najlažje in najbolj atraktivno predstavimo - kaj počnemo in kako to počnemo. Uporabljamo ga za lastno promocijo na mednarodnih in domačih trgih, vključujemo ga v predstavitvene prezentacije ter izobraževanja, ki jih pogosto izvajamo, hkrati pa je to tudi poklon vsem našim pogumnim poslovnim partnerjem, s katerimi lahko ustvarjamo takšna dela. Ko še enkrat vidijo svoje projekte v takšni obliki, so še dodatno ponosni in to gradi močne vezi med nami.
Na katerih kanalih pa ga bomo lahko videli?
Showreel smo umestili na naš Instagram in Linkedin profil, ki sta primarna družbena kanala Trampolina, seveda tudi na našo spletno stran, YouTube in Behance; predvsem pa ga distribuiramo po elektronski pošti in medijih, kot ste tudi vi - hvala vam!
Pošljemo ga tudi na velika svetovna podjetja, kot so Nike, Pepsi in podobne … kdo ve, morda pa se kdo odzove in kaj naredimo. Veliki Mauro Porcini, globalni vodja dizajna na Pepsiju nam je lani odgovoril, da je showreel 2021 dober... Ni še videl letošnjega (smeh).
Čestitam! Ali to pomeni, da boste v prihodnje bolj ciljali na tuje trge ali ostaja slovenski trg še vedno primaren?
Vsekakor je primaren trg Slovenija, tukaj ustvarimo največ projektov. A velika večina slovenskih podjetij, s katerimi sodelujemo, deluje mednarodno - vsaj na evropskih, a tudi globalnih trgih. In zato tudi s slovenskimi naročniki ustvarjamo rešitve, ki parirajo v mednarodnem kontekstu. Si pa želimo vse bolj odpirati svetu in se uveljaviti kot atraktiven mednarodni kreativni studio. Že v lanskem letu smo ustvarjali za nemška, avstrijska, švicarska in ameriška podjetja, letos pa želimo mednarodna sodelovanja še okrepiti. Ugotovili smo, da je svet resnično resnično majhen, ker je tako povezan. Bili so dnevi, ko smo hkrati govorili s studii iz Los Angelesa, ki ustvarjajo za Disney ter s studii iz Mehike in Portugalske; vsi so bili zainteresirani za sodelovanja in pohvalili naša dela. Na tak način vidimo, koliko priložnosti je vse naokoli in to je lepota, ki jo želimo izkoristiti.
Kako to, da niste v showreel vključili nagrad? Kakor vem, jih ni bilo malo (smeh)?
Kljub temu, da smo tekom preteklega leta prejeli precej nagrad, jih ne vključujemo v showreel, pustili smo, da v kratkem fimu zasijejo dela in njihova kakovost, nekako se nam je zdelo, da je to bolj zgovorno. Včasih dobijo nagrade tudi dela, ki si jih ne zaslužijo in včasih dobra dela niso nagrajena. Zato raje pokažemo dobra dela, ki so za nas največja nagrada.
Omenili ste mi, da ste v studiu izboljšali procese in odnose. Ali nam lahko zaupate kaj več o tem?
Res je; ko smo ustanavljali Trampolin, smo se zavezali k nekaj ključnim spremembam. Te so vezane na to, zaradi česar smo tudi zapustili velike sisteme, saj nismo več verjeli v določene prakse in razmišljanja.
Kot prvo smo se zavezali vrnitvi visoke kakovosti del na prvo mesto. S tem smo popolnoma na glavo obrnili delež del, na katera smo resnično ponosni. Ta je zagotovo 85-odstotni, če ne več. Prej je bil odstotek ravno obraten.
Druga ključna sprememba, ki nam omogoča, da čas in trud namenimo projektom, ki so nam zaupani, ter zagotavljamo pogoje za visoko kakovost, je ta, da se ne udeležujemo pitchev. Sistem pitchev je v Sloveniji kot divji zahod. Nikoli ne veš, kdo pije in kdo plača. Večinoma rezultat ni najboljši, oglasni bloki pa so vedno bolj žalostni.
Tretja ključna sprememba je na ravni odnosov med nami in ljudmi iz podjetij, s katerimi sodelujemo. Vse skupaj smo vrnili na človeški nivo, skupaj odpiramo globine problematik, si zaupamo, se spoštujemo, prednost dajemo argumentom in se imamo tudi dobro. Dobre energije ni nikoli preveč.
S temi tremi ključnimi spremembami smo dosegli, da lahko z majhno vrhunsko ekipo ustvarimo veliko kakovostnih del tekom leta.
Sliši kot pravi »know-how«. Kako pa vam uspe prepričati naročnike, da si upajo skočiti z vami na višji nivo?
S poslovnimi partnerji imamo zelo odprte odnose, hkrati pa na prvo mesto postavljamo strokovnost, argumente in iskrenost. Vedno se zavzemamo za to, kar je najboljše za blagovno znamko. Raje ne naredimo posla, kot da naredimo slabo. To je naša drža, ki jo partnerji cenijo, saj vedno vedo, da ne kalkuliramo, ampak želimo le najboljše. Na nas se tako obračajo z najrazličnejšimi strateškimi izzivi in vedno smo pripravljeni pomagati.
VIR: MM