V Terramarju blizu mesta Sitges, kjer se je pred štirimi leti vse skupaj začelo, je CUPRA pred nekaj meseci razkrila svojo vznemirljivo vizijo za leto 2025 in začrtala svojo prihodnost s tremi novimi elektrificiranimi junaki za novo dobo - CUPRA Terramar, CUPRA Tavascan in CUPRA UrbanRebel.
CUPRA ponovno interpretira materiale in jim daje novo vrednost v svojih prihodnjih električnih modelih - CUPRA Terramar, CUPRA Tavascan in CUPRA UrbanRebel.
- Naravna vlakna, kot sta lan in konoplja, so ključni elementi tega razvoja, ki prispevajo tudi k zmanjšanju okoljskega odtisa.
- Kombinacija trajnosti in digitalne tehnologije omogoča edinstven dizajn z uporabo parametričnih tehnik, 4D-oblikovanja in 3D-tiskanja.
V Terramarju blizu mesta Sitges, kjer se je pred štirimi leti vse skupaj začelo, je CUPRA pred nekaj meseci razkrila svojo vznemirljivo vizijo za leto 2025 in začrtala svojo prihodnost s tremi novimi elektrificiranimi junaki za novo dobo - CUPRA Terramar, CUPRA Tavascan in CUPRA UrbanRebel. Ta prihodnost ne bo le električna, temveč tudi bolj trajnostna, zlasti z vidika dizajna modelov. Z uporabo novih digitalnih tehnologij je CUPRA ustvarila nov koncept oblikovanja, pri katerem se materiali preoblikujejo, da pridobijo novo vrednost, kar dokazuje, da so trajnost in čustva združena v popolnem sozvočju, ki očara nove generacije.
Nova opredelitev trajnosti. Nova doba električnih modelov zahteva povsem novo interpretacijo notranjega in zunanjega dizajna, s čimer bi postali prvaki trajnosti. S tem konceptom se je pri znamki CUPRA ukvarjala ekipa Color&Trim. »Želeli smo se oddaljiti od tipičnih kod avtomobilskih materialov in se osredotočiti na želje novih generacij, ki cenijo naravne elemente, spoštujejo okolje in spodbujajo trajnostno rast. Verjamemo, da nam je trajnost dala priložnost, da na novo interpretiramo pristnost znamke CUPRA,« pravi Francesca Sangalli, vodja oddelka Color&Trim Concept&Strategy pri znamki CUPRA.
Lahka zmogljivost. Trajnost je sestavni del filozofije znamke CUPRA, ki gre pri svojih prihodnjih električnih modelih še korak dlje. »Eksperimentiramo z naravnimi elementi, ki se v avtomobilski industriji običajno ne uporabljajo,« pravi Francesca. Na primer za izdelavo delov, ki so bili doslej izdelani iz ogljikovih vlaken, uporabljajo naravna vlakna iz rastlin, kot sta lan ali konoplja. Te rastline tudi absorbirajo velike količine CO2, kar pomeni, da je njihovo gojenje koristno za okolje. »In zmogljivost delov, ki jih izdelujemo, je primerljiva s kevlarjem ali ogljikovimi vlakni,« pojasnjuje oblikovalka.
Nova vrednost. Tudi reciklirana plastika se uporablja na nekonvencionalen način. »Dele za notranjost vozila izdelujemo iz naprednih recikliranih polimerov, ne da bi pri tem prikrili njihov naravni videz, s čimer na novo interpretiramo plastiko, da postane lepa in trajnostna,« pravi Francesca. Nekateri notranji deli so bili preoblikovani z vnosom kovinskih delcev, ki jim dajejo povsem nov videz.
Združevanje ustvarjalnosti in tehnologije. Da bi dosegli to novo interpretacijo dizajna, se je trajnost zlila z ustvarjalnostjo in najnovejšimi digitalnimi tehnologijami. Parametrično oblikovanje je bilo namreč ključno za to preobrazbo, prav tako tudi 3D-tiskanje. »Digitalna tehnologija nam je omogočila, da ustvarimo nemogoče površine, ki na otip oživijo in ustvarjajo občutek gibanja. Z novimi tehnikami smo prešli od 2D-oblikovanja k 4D-oblikovanju in ustvarili strukture, ki so postale pravi razstavni eksponati,« pravi Francesca.
Manj je več. Pri tem razvoju igrajo vodilno vlogo tudi tkanine. V oddelku Color&Trim nadaljujejo po začrtani poti z okolju prijaznimi materiali, saj so v CUPRA Bornu uporabili vegansko usnje. Z uvedbo tehnologije 3D-ploskega pletenja, pri kateri so tkanine v celoti izdelane po meri, da bi se izognili odpadkom, pa gredo še korak dlje. »Zahvaljujoč aditivni proizvodnji pri dizajnu gledamo na drugačno arhitekturo, da bi produkt ustvarili z druge perspektive. Poleg tega, da gre za zelo nov, lahek material, ni odpadkov in v samem materialu lahko ustvarimo grafiko z edinstvenim rezultatom,« pravi Francesca, ki zaključi z besedami: »Trajnost ni le recikliranje, zmanjšati moramo tudi svoj odtis.«
VIR: Cupra
VIR: Cupra