Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je na poljskem reliju dosegla izjemno dvojno zmago s pozno vpoklicanim Kallejem Rovanperäjem na čelu in drugo uvrščenim Elfynom Evansom.
Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je na poljskem reliju dosegla izjemno dvojno zmago s pozno vpoklicanim Kallejem Rovanperäjem na čelu in drugo uvrščenim Elfynom Evansom.
Rovanperä in sovoznik Jonne Halttunen letos tekmujeta zgolj na izbranih tekmah, na Poljskem, kjer se del svetovnega prvenstva FIA odvija prvič po letu 2017, pa še nista tekmovala, zato njun nastop sprva ni bil v predviden. Načrti so se spremenili v torek, ko sta bila vpoklicana kot zamenjavi za kolega Sébastiena Ogierja in Vincenta Landaisa, ki se dirke zaradi prometne nesreče med ogledom proge nista mogla udeležiti.
Brez testiranja in drugih priprav pred dirko, ki so običajno na urniku posadke WRC, sta morala aktualna svetovna prvaka v sredo in četrtek opraviti intenzivne oglede proge, da bi se pripravila na visokohitrostne gramozne preizkušnje, poleg tega pa sta imela pred začetkom dirke na voljo le tri shakedown teste z dirkalnikom GR YARIS Rally1 HYBRID.
V petek zjutraj sta bila po zahtevnem prvem krogu na četrtem mestu, vendar je Rovanperä kljub pomanjkanju priprav kmalu pokazal hitrost, po kateri slovi na ravnih gramoznih progah. Ob koncu petkove dirke je za vodilnim zaostajal le še za 1,8 sekunde, nato pa je na prvih dveh sobotnih preizkušnjah zmagal in prevzel vodstvo na lestvici.
Zadnji dan je bil Rovanperä najhitrejši v šestih od sedmih hitrostnih preizkušenj in si privozil 9,4 sekunde prednosti pred Andreasom Mikkelsenom (Hyundai), ki je nato zaradi poškodbe pnevmatike odstopil. Hitrostno preizkušnjo Power Stage je zaključil s kar 28,3 sekunde prednosti, kar je 13. in verjetno najbolj neverjetna zmaga ekipe WRC za voznika dirkalnika 69, ki je odvozil svojo 69. dirko v seriji.
Tudi Evans in sovoznik Scott Martin sta se odlično odrezala, saj sta bila večino vikenda v tesnem boju za zmago. V soboto do kosila sta za svojima ekipnima kolegoma zaostajala le 0,4 sekunde, nato pa sta v prvi etapi popoldanskega kroga imela težave s pnevmatikami, zaradi česar sta izgubila več sekund in ostala brez tretjega mesta. Evans si je v nedeljo zjutraj nazaj priboril drugo mesto, vendar je v preizkušnji Power Stage zaradi težav s pnevmatiko pristal na sedmem mestu in na četrtem mestu v razvrstitvi Super Sunday. Kljub temu je zaostanek za vodilnim v prvenstvu zmanjšal na 15 točk.
Takamoto Katsuta je na svojem prvem reliju na Poljskem na treh zaporednih hitrostnih preizkušnjah na visokohitrostni gramozni progi pridobil samozavest in občutek za volanom. Dobre čase je dosegel že v petek popoldne, nato pa se je zaradi težjih razmer na progi, ker jo je odpeljal med prvimi, znašel na osmem mestu v skupnem seštevku.
Glede na proizvajalca je ekipa TGR-WRT na prvenstvu za vikend osvojila največ točk in zdaj za vodilnimi zaostaja zgolj še za 10 točk.
Dirkalnik GR Yaris Rally2 v svoji debitantski sezoni še naprej dosega odlične rezultate, na Poljskem tako slavi že tretjo zaporedno zmago v kategoriji WRC2 po zaslugi Samija Pajarija in Ennija Mälkönena, ki sta s svojim Printsport vozilom dosegla drugo zaporedno zmago.
Jari-Matti Latvala (vodja ekipe)
"To, da sta Kalle in Jonne zmagala na tem reliju, je neverjetno. Ko sem v torek popoldne poklical Kalleja in ga prosil, naj vskoči za volan tukaj na Poljskem, sem mu povedal, da ne pričakujem njegove zmage. Vedel sem, da bi se lahko zaradi svojega naravnega talenta uvrstil vsaj med prvih pet, kar bi nam še vedno pomagalo v boju za prvenstvo. Zavedam se, da je bil reli brez priprav za posadko težka preizkušnja, zato se jim zahvaljujem, da so mislili na ekipo in naredili vse, da bi nas podprli in nam prinesli čim več točk. Hvala tudi Elfynu in Scottu, ki sta ta konec tedna po svojih najboljših močeh podpirala Kalleja in Jonneja, rezultat, 1. in 2. mesto, pa bi bil težko boljši. Škoda sicer, da Elfyn ni osvojil več točk za prvenstvo, a v celoti gledano je to za nas pozitiven rezultat."
Kalle Rovanperä (voznik dirkalnika 69)
"To je bil neverjeten, a tudi precej naporen teden: trdo smo delali in zdaj sem res utrujen! Z omejenimi pripravami nam na tako hitrem reliju, kjer ne smeš obupati, ni bilo lahko. Mislim, da smo naredili vse, kar je bilo v naši moči, držali smo se natrpanega urnika in načrta na etapah, kar se je na koncu obrestovalo. Nedelja je bila še vedno pomemben dan z veliko kilometri in tehničnimi hitrostnimi preizkušnjami. Poskušali smo ohraniti včerajšnji tempo, biti dovolj varni, da bi prišli do zmage, hkrati pa osvojiti še nekaj točk. Na koncu nam je uspelo ekipi zagotoviti precej točk, kar je bil naš cilj, ko nas je ekipa v torek poklicala, zato mislim, da je bila udeležba dobra ideja!"
Elfyn Evans (voznik dirkalnika 33)
"Ob koncu relija je naš skupni položaj dober. Nedeljske točke so skoraj enako pomembne, zato smo jih danes skušali osvojiti čim več. Vse je šlo v redu, žal pa smo imeli na hitrostni preizkušnji Power Stage težave s predrtjem pnevmatike: na progi je bila skala in nisem se ji mogel izogniti. Izgubili smo le nekaj sekund, a pri tem sistemu točkovanja te lahko takšna malenkost stane veliko, zato smo bili razočarani, da smo reli končali na tak način. Naša hitrost ta konec tedna ni bila slaba: Petek je bil uspešen zaradi položaja na progi, ki smo ga imeli, in tudi v soboto je šlo dobro, dokler ni prišlo do težav s pnevmatikami. Vsekakor je občutek v dirkalniku veliko boljši kot na prejšnjih relijih. To moramo nadaljevati, graditi na tem, kar smo se tukaj naučili, in si prizadevati za uspeh v Latviji."
Takamoto Katsuta (voznik dirkalnika 18)
"Čestitke Kalleju, Jonneju in celotni ekipi za ta rezultat. Zame je bil to težak reli. V petek zjutraj sem imel veliko težav, kar me je kasneje stalo, saj sem imel težji štartni položaj za soboto in nedeljo. Zadnji dan je bilo težko kaj več narediti in doseči dober rezultat, ki smo si ga želeli za ekipo. Sem se pa veliko naučil, kako voziti v takšnih razmerah. Imeli smo nekaj uspešnih trenutkov in dobrega vzdušja, kar moramo prenesti tudi na naslednji reli v Latviji in izboljšati stvari, ki niso bile tako dobre, da bomo tam še boljši."
KONČNA RAZVRSTITEV, RELI POLJSKA
1 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2 h 33 m 07,6 s
2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) + 28,3 s
3 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +42,7 s
4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1 m 10,8 s
5 Mārtiņš Sesks/Renārs Francis (Ford Puma Rally1) +1 m 47,0 s
6 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2 m 16,6 s
7 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2 m 18,0 s
8 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2 m 26,7 s
9 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +7 m 50,7 s
10 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8 m 12,7 s
Svetovno prvenstvo FIA v reliju 2024 glede na voznika po 7. krogu:
1 Thierry Neuville 136 točk
2 Elfyn Evans 121
3 Ott Tänak 115
4 Sébastien Ogier 92
5 Adrien Fourmaux 91
6 Kalle Rovanperä 63
7 Takamoto Katsuta 58
8 Andreas Mikkelsen 29
9 Dani Sordo 27
10 Esapekka Lappi 23
Svetovno prvenstvo FIA v reliju 2024 glede na proizvajalca po 7. krogu:
1 Ekipa Hyundai Shell Mobis World 311 točk
2 Ekipa TOYOTA GAZOO Racing 301
3 Ekipa M-Sport Ford 156
Kaj sledi?
Reli Latvija (18. – 21. julij) je povsem nova dirka WRC, na kateri je več visokohitrostnih gramoznih prog. Medtem ko se servisni park nahaja v južnem obmorskem mestu Liepāja, se bo reli začel v glavnem mestu Riga.
VIR: Toyota Adria