Sébastien Ogier je v dramatičnem finalu domačega relija na Finskem zagotovil zmago ekipi TOYOTA GAZOO Racing WRT.

Sébastien Ogier je v dramatičnem finalu domačega relija na Finskem zagotovil zmago ekipi TOYOTA GAZOO Racing WRT.

Po petkovem tesnem boju med najboljšimi tremi dirkači iz petčlanske ekipe TGR-WRT Rally1 si je lokalni junak Kalle Rovanperä v soboto privozil prednost pred ostalimi tekmeci in bil na dobri poti, da osvoji prvo domačo zmago v svoji karieri in tretjo zaporedno zmago na hitrih gramoznih cestah. Tako je bilo do enega od zadnjih ovinkov predzadnje nedeljske etape, ko je z vozilom v hitrem levem ovinku trčil ob veliko skalo in zletel s steze med drevesa. Na srečo sta ostala Rovanperä in njegov sovoznik Jonne Halttunen nepoškodovana, kar dokazuje moč njunega dirkalnika GR YARIS Rally1 HYBRID.

Ogier je s sovoznikom Vincentom Landaisom na svojem prvem nastopu na najhitrejšem reliju svetovnega prvenstva FIA po skoraj treh letih dosegel odličen rezultat: na 32,98 kilometrih legendarne hitrostne preizkušnje Ouninpohja v soboto dopoldne je večkratna svetovna prvaka Rovanperäja in Ogierja ločila le 0,1 sekunda. Francoski voznik je s tem osvojil svojo drugo zmago na reliju po Finski, in sicer svojo prvo po letu 2013. S tem rezultatom se je pridružil Sébastienu Loebu, Ottu Tänaku in Elfynu Evansu kot edinim nefinskim voznikom, ki so na tem reliju zmagali več kot enkrat.

Ogier se je s tremi zmagami in tremi drugimi mesti na dosedanjih šestih relijih v 2024 povzpel na drugo mesto v prvenstvu voznikov, s čimer ga od vodilnega loči 27 točk.

Zdelo se je, da bo Evans izboljšal svoja pričakovanja na prvenstvu, ko je v soboto zjutraj končal na drugem mestu, dokler ni zaradi poškodovane pogonske gredi moral odstopiti. Zadnji dan je želel osvojiti čim več točk v razvrstitvi »Super Sunday«, vendar je žal izpadel na začetku predzadnje etape, kar je bil za ekipo hud udarec. Na srečo sta s sovoznikom Scottom Martinom ostala nepoškodovana.

Vzhajajoča finska talenta Sami Pajari in Enni Mälkönen sta ob svojem debiju na domačih cestah v Rally1 zasedla odlično četrto mesto. To priložnost jima je omogočila ekipa TGR-WRT, potem ko sta letos v WRC2 z dirkalnikom GR Yaris Rally2 dosegla nekaj prepričljivih rezultatov. Po poškodbi dirkalnika, ki jo je Pajari utrpel na začetku petka na spolzkem cestišču, se je dobro pobral in dan končal s svojo prvo etapno zmago v prvenstvu WRC. V soboto je bil tretji najhitrejši za Rovanperäjem in Ogierjem.

Takamoto Katsuta je bil še eden od tekmovalcev, ki so ga v petek zjutraj ustavile zahtevne razmere, saj je še pred vmesnim servisom trčil v drevo. Po sobotnem ponovnem startu sta s sovoznikom Aaronom Johnstonom v nedeljo vozila izjemno hitro in zmagala na zadnjih dveh hitrostnih preizkušnjah, vključno z etapo »Power Stage«, s katero se je reli končal. Tako sta zasedla tudi prvo mesto v razvrstitvi »Super Sunday«.

Vodja ekipe Jari-Matti Latvala je na domači tekmi z dirkalnikom GR Yaris Rally2 ekipe TGR-WRT zasedel drugo mesto v WRC2 in skupno šesto mesto. S sovoznikom Juho Hänninenom sta ponovno navdušila lokalne navijače in hkrati nabrala dragocene izkušnje z novim dirkalnikom Rally2 za leto 2024. Med najboljšimi šestimi vozili v WRC2 so bili štirje dirkalniki GR Yaris Rally2, pri tem je bil Mikko Heikkilä iz ekipe Step-Five Motorsport četrti, Georg Linnamäe iz RedGrey peti in Roope Korhonen iz Rautio Motorsport šesti. 


Akio Toyoda (predsednik TGR-WRT)
»Pred šestimi leti je bil na reliju po Finski v mestu velik napis Yaris s sporočilom »Dobrodošli na mojih domačih cestah«. Spomnim se, da sem bil zelo vesel sporočila, ki je pozdravilo vrnitev Yarisa domov. Takrat smo imeli le tri vozila Yaris: Esapekka, Ott in Jari-Matti. Šest let pozneje se je na reliju po Finski domov vrnilo 14 vozil GR Yaris. Na dirki je bilo pet dirkalnikov Rally1, med njimi pa je bil tudi Sami Pajari, mladi finski voznik, ki je debitiral z dirkalnikom Rally1. Preostalih devet vozil je bilo dirkalnikov tipa Rally2, ki so ga razvili na Finskem v upanju, da bodo razširili bazo dirkalnih vozil. Dva od teh sta vozila mlada japonska voznika v našem programu WRC Challenge, eden od njiju pa je bil Jari-Matti, vodja ekipe TGR-WRT. Preostalih šest pa so vozile zasebne stranke, ki so se na tekmovanju na Finskem odločile za GR Yaris. Ker je čedalje več dirkalnikov v prvenstvu Rally2, se veča tudi število voznikov, ki vključuje tako mlade kot tudi izkušene voznike ... Rad bi iskreno zahvalil vsem sodelavcem, ki so mi omogočili, da sem v le nekaj letih uresničil to, kar sem si zadal.

In kar zadeva tekmovanje na letošnjem finskem reliju: Seb, Vincent, čestitam vama za zmago! V celotni letošnji sezoni sta se vedno, ko sta se udeležila relija, vrnila z zmago ali drugim mestom. Ekipa se je resnično zanašala na njuno doslednost in to zelo cenim. Kalle in Jonne sta kljub številnim zmagam dosegla nekaj, kar jima do zdaj še ni uspelo. To je bila zmaga pred domačimi navijači. Menim, da sta se oba na finski reli odpravila odločena, da letos zares zmagata. Veliko razočaranje je, da sta morala zaključiti dirko, potem ko sta vodila vse do zadnjega dne. Sami in Enni sta na svojem prvem reliju v najvišji kategoriji zasedla četrto mesto. Glede na težave, s katerimi so se soočali številni vozniki na finskih cestah, je to odličen rezultat.

Jari-Matti je tudi letos sodeloval kot voznik. Lani je tekmoval z dirkalnikom Rally1, letos pa z Rally2. Pravzaprav je pomembno, da vodja ekipe pri TGR-WRT osebno občuti in razume dirkalnike, ki jih vozijo dirkači. Jari-Matti in Juho sta bila na fotografijah, ki sem jih videl na družbenih omrežjih, videti zelo vesela. Navdušujoče je, da sta se vrnila z drugim mestom in pri tem resnično uživala.

Med vozniki GR Yaris v dirkalnikih Rally1 in Rally2 imata le Jari-Matti in Sami izkušnje z vožnjo na obeh relijih WRC. Samija še nisem imel priložnosti spoznati, a če jo bom imel, bi rad, da mi skupaj z
Jarijem-Mattijem pove par stvari o dirkalnikih Rally1 in Rally2.

Slišal sem namreč, da je Kaj, ki je tokrat prevzel vlogo vodje ekipe, od jutra do večera svetoval članom ekipe namesto Jarija-Mattija. Rad bi se mu zahvalil, ker je poleg vloge športnega direktorja prevzel tudi to nalogo. V družbi številnih dirkalnikov GR Yaris in z osvojenimi stopničkami je preživel nepozaben rojstnodnevni teden. Vse najboljše, Kaj!

Naslednji reli je čez mesec dni. Ker je poletni premor precej kratek, je to verjetno za vse člane ekipe naporno. Čeprav nam tokrat ni uspelo osvojiti prvega mesta v razvrstitvi konstruktorjev, si bomo še naprej prizadevali za zmago v prvenstvu na preostalih štirih dogodkih.«

Kaj Lindström (športni direktor)
»Nedelja je bila grenko-sladka, vendar je zmaga na reliju po Finski za našo ekipo vedno pozitivna, zato se moramo veseliti predvsem tega. Zelo sem vesel za Seba in Vincenta, ki sta bila ves vikend odlična, zato jima čestitam. Glede na položaj, v katerem smo bili na začetku zadnjega dne, bi lahko bil rezultat za prvenstvo veliko boljši, zato je bilo razočaranje veliko, da smo na predzadnji etapi izgubili dva dirkalnika. Takamoto je na »Power Stagu« odpeljal zelo dobro, zato pohvala tudi njemu. Zelo dober pa je bil tudi Samijev debi. Z Ennijem sta ta konec tedna opravila odlično delo.«

Kalle Rovanperä (voznik dirkalnika 69)
»Imela sva res dobro jutro, vse sva imela pod nadzorom in se še vedno borila za nedeljske točke, ne da bi pri tem preveč tvegala. V skoraj zadnjem ovinku predzadnje hitrostne preizkušnje sva normalno vozila z enakomernim tempom, potem pa je bil sredi ovinka velik kamen, ki se mu nisem mogel izogniti, in vrglo naju je s ceste. Občutek je precej neresničen, saj nisva mogla storiti ničesar, da bi spremenila situacijo. Težko je to sprejeti, a po drugi strani sva imela z Jonnejem do zdaj popoln vikend in ničesar ne bi mogla narediti drugače.«


Elfyn Evans (voznik dirkalnika 33)
»Žal smo imeli nesrečo na začetku predzadnje etape. Pri prvi vožnji mi je ovinek uspel, na drugi vožnji pa sem zaradi podkrmiljenja zletel s ceste. Vedela sva, da gre za zahteven zavoj, vendar je bilo to bolj posledica tega, kako se je dirkalnik odzval na kolesnico, kot pa prevelika hitrost. Ta napaka me je veliko stala in konec tedna se je iz slabega prevesil v še slabšega. Ampak to je motošport in takšne stvari se zgodijo. Do konca prvenstva so še štirje dirke in vse je še odprto. Dali bomo vse od sebe do samega konca.«

Sébastien Ogier (voznik dirkalnika 17)
»Zmagati na Finskem je vedno izreden občutek, čeprav to ni način, kako bi si to želel. Ekipa je imela izjemen dirkalnik in je vodila ves vikend. Kalle in Jonne sta bila veliko boljša od vseh in sta imela res veliko smolo s skalo na cesti. Žal mi je za mojo ekipo, saj smo si zaslužili veliko boljši rezultat. Na začetku sezone sem zaradi smole izgubil zmago na Sardiniji, zdaj pa sem eno osvojil nazaj. Že dovolj dolgo sem v tem športu, da sem lahko doživel številne scenarije, in večino časa sem imel srečo na svoji strani, vendar ne danes. Res bi raje končal na drugem mestu, vendar je motošport včasih nepravičen.«

Takamoto Katsuta (voznik dirkalnika 18)
»Dirkalnik se je po včerajšnjih spremembah, ki smo jih naredili, danes obnašal odlično. V nedeljo zjutraj sem imel dober občutek in sem bil hiter. Super je, da sem zmagal na etapi »Power Stage« in zbral maksimalno število točk, poleg tega pa sem z enako hitrim rezultatom zadnji dan osvojil točke še za razvrstitev »Super Sunday«. Vendar mi je zelo žal, da ekipa ni mogla odnesti zmage domov; čeprav smo bili hitri, bi bil lahko rezultat veliko boljši. Ta konec tedna je veliko sodelujočih naredilo napake, a reli je dolga tekma in ne sprint.«

Sami Pajari (voznik dirkalnika 5)
»Oddahnil sem si, da sem končal svojo prvo tekmo z dirkalnikom Rally1. Kako čustven je bil ta teden! Lepo se sliši biti najbolje uvrščeni Finec na reliju po Finski in na svoji prvi dirki osvojiti četrto mesto ter prvo etapno zmago, vendar je še veliko prostora za izboljšave. Pričakoval sem bolj dosledno in sproščeno dirko. Ne spomnim se, kdaj je bilo vreme na reliju po Finski taki izziv. Vikend za ekipo ni bil idealen, vendar sem vesel, da lahko iz svojega nastopa potegnem nekaj pozitivnega. Najlepša hvala Toyoti in ekipi: vožnja z GR YARIS Rally1 na mojem domačem reliju je bila uresničitev mojih sanj.«

Jari-Matti Latvala (voznik dirkalnika 39)
»Zame in za Juhoja je to res čudovit občutek na koncu relija. Najin cilj je bil uvrstitev med prvih pet v WRC2, skoraj od začetka relija pa sva bila na drugem mestu in končala na stopničkah. Bil je res krasen konec tedna in s svojim nastopom sem zelo zadovoljen. Hkrati je bila to težka nedelja za ekipo: lepo je ponovno zmagati na tem reliju, vendar je odstop dveh dirkalnikov v nedeljo slab zaključek za prvenstvo. Vendar vem, da se naša ekipa nikoli ne preda in da bomo v naslednje tekme vložili še več energije.«
 

ZAČASNA KONČNA RAZVRSTITEV, RELI FINSKA
1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2 h 25 m 41,9 s
2 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +40,1 s
3 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1 m 14,1 s
4 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1 m 54,5 s
5 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8 m 15,5 s
6 Jari-Matti Latvala/Juho Hänninen (Toyota GR Yaris Rally2) +8 m 54,5 s
7 Lauri Joona/Janni Hussi (Škoda Fabia RS Rally2) +9 m 29,4 s
8 Mikko Heikkilä/Kristian Temonen (Toyota GR Yaris Rally2) +9 m 32,0 s
9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +9 m 51,2 s
10 Georg Linnamäe/James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) +10 m 07,0 s
41 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +51 m 44,8 s

*Odstop Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 
*Odstop Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID)  

Razvrstitev voznikov v svetovnem prvenstvu FIA v reliju 2024 po 9. krogu:
1 Thierry Neuville 168 točk
2 Sébastien Ogier 141
3 Ott Tänak 137
4 Elfyn Evans 132
5 Adrien Fourmaux 119
6 Kalle Rovanperä 86
7 Takamoto Katsuta 76
8 Esapekka Lappi 33
9 Andreas Mikkelsen 29
10 Dani Sordo 27

Konstruktorska razvrstitev v svetovnem prvenstvu FIA v reliju 2024 po 9. krogu:
1 Ekipa Hyundai Shell Mobis 395 točk 
2 Ekipa TOYOTA GAZOO Racing WRT 375
3 M-Sport Ford World Rally Team 207

Kaj sledi? 
Pred relijem Akropolis v Grčiji, ki bo od 5. do 8. septembra, sledi kratek premor. Gre za legendarni dogodek v WRC, ki slovi po skalnatih gorskih cestah in visokih temperaturah, ki so zahteven izziv za dirkalnike, pnevmatike in voznike.

VIR: Toyota Adria