BMW Slovenija je ob 50 letnici umetniškega udejstvovanja BMW Group ponudil mladim ustvarjalcem možnost umetniške interpretacije zunanjosti tehnološko naprednega in trajnostnega vozila BMW iX.

Najboljšo interpretacijo povezave trajnosti, umetnosti in mobilnosti je izdelal magistrski študent na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, Urban Klinkon. Razkritje BMW iX z njegovo vizijo umetniške preobleke je potekalo na zaključnem dogodku v Cukrarni.

Skupina BMW se udejstvuje na mnogih kulturnih področjih. Z medsebojnim spoštovanjem in radovednostjo BMW povezuje ljudi skozi kulturo po vsem svetu - tako fizično kot virtualno. Ob 50 letnici povezovanja BMW Group z umetnostjo na globalni ravni, je podjetje BMW Slovenija decembra 2021 razpisalo natečaj za umetnike do 35. leta, da pripravijo umetniško vizijo trajnosti in mobilnosti, ki se bo aplicirala na zunanjost popolnoma električnega vozila BMW iX. Inspiracijo za ustvarjanje so delili tudi člani žirije, med njimi Domagoj Dukec, vodja oblikovanja BMW, ki je izpostavil: »Pri združevanju umetnosti in tehnologije gre za dve edinstveni komponenti, ki lahko ustvarita zanimivo in razburljivo izkušnjo.«

Umetniško vizijo vozila BMW iX je prijavilo 17 ustvarjalcev. Najboljše kreativne rešitve je iskala strokovna žirija, ki so jo sestavljali Domagoj Dukec, vodja oblikovanja BMW, Alenka Gregorič, kustosinja za sodobno umetnost, umetniška vodja Cukrarne in Galerije Tobačna, Miran Mohar, mednarodno priznani umetnik, član skupine IRWIN in prodekan AVA akademije za vizualno umetnost v Ljubljani, Kristina Rutar, umetnica, docentka na ALUO Unikatno oblikovanje in Maša Gala, vizualna umetnica, akademska slikarka, KD 3kolektiv.

Najboljšo idejo zunanjosti vozila je oddal magistrski študent ALOU v Ljubljani, Urban Klinkon z delom Skica. Mladi likovni ustvarjalec je zelo sveže pristopil k snovanju likovnega dela za natečaj. Izvirno in avtorsko risbo v primarnih barvah snovnega spektra je s pomočjo osnovnih likovnih prvin povezal v vizualno zanimiv in atraktiven končni izgled vozila. Osnovno idejo – da vsak korak na poti ustvarjanja šteje in doprinese k trajnostnemu razvoju v oblikovanju, je predstavil drzno, mladostniško in sveže ter jo odlično povezal z bogato zgodovino razvoja BMW vozil. Umetniško delo, ki je nastalo za natečaj je digitalna risba, ki izraža svežino avtorske skice – prvega zapisa roke v ustvarjalnem procesu.

Avtor zmagovalne umetniške vizije BMW iX Urban Klinkon je dejal: »Sodelovanje z globalno znamko, kot je BMW, je izjemna priložnost, ki sem jo z navdušenjem sprejel. Trajnost razumem kot težnjo po ohranjanju večnosti. Narave, življenja in sveta okrog nas. Kjer prav vsak korak, dejanje, tudi poteza v umetniškem izražanju šteje. Tako sem se vrnil k osnovam in jim želel povzdigniti pomen. Izhajal sem iz treh osnovnih barv – rumene, rdeče in modre – in osnovne umetniške prvine – linije, ki je z vsakim nadaljnjim potegom dobivala več smisla ter novega življenja. Tako sem združil visoko tehnološko vozilo, ki omogoča trajnostno mobilnost, ne le njegovemu vozniku, ampak tudi meni kot umetniku, ki je dobil priložnost za izražanje. Svojo umetniško interpretacijo sem poimenoval skica, saj predstavlja začetek izjemne poti in mojo vizijo prepleta med umetnostjo, tehnologijo in trajnostjo. Neizmerno sem vesel, da je bil moj predlog zmagovalen. Prepričan sem, da mi bo zmaga odprla nova vrata na moji umetniški poti in se veselim novih priložnosti.«

BMW Slovenija je ob zmagovalnem predlogu nagradil tudi drugo in tretje uvrščena ustvarjalca. Drugo uvrščena je bila ideja magistrice slikarstva, Monike Slemc. Mlada umetnica se je inspirirala iz narave – krajine in trajnosti. Umetniško delo narejeno na temo natečaja je zmanipulirana podoba – digitalna grafika, ki izvira iz realne fotografske podobe pokrajine po kateri potuje vozilo. Podobo je avtorica zmanipulirala v abstraktno podobo, ki asociira in povezuje teme hitrosti, mobilnosti, premikanja, razvoja in trajnosti. Za nadaljnjo spodbudo pri umetniškem ustvarjanju je avtorica prejela nagrado v višini 500 evrov.

Strokovna žirija pa je tretje mesto namenila industrijskemu oblikovalcu Boru Jarhu. Celotna kompozicija izvira iz širšega okvira naravnega okolja in bazira na okolju prijaznih materialih. Združuje ideje krožnega gospodarstva in pomena trajnosti celotne verige vrednosti. Umetniško delo v prvi fazi oblikovalskega pristopa je animacija, ki dobro sledi temam razpisa ter izvirno povezuje umetnost in tehnološki napredek. Tudi tretje uvrščeni ustvarjalec je prejel nagrado v višini 500 evrov.

Nad izvrstno pripravljenimi idejami je bil navdušen tudi vodja oblikovanja BMW, Domagoj Dukec: »BMW iX odlično prepleta umetnost in tehnologijo. Mladim umetnikom smo postavili zahteven izziv, lastno interpretacijo prepletanja teh dveh tem. Kreativne ideje umetnikov niso samo poudarile močnega značaja BMW iX, ampak so tudi prepričale z edinstveno ustvarjalnostjo.«

Na sklepnem dogodku v ljubljanski Cukrarni je bila predstavljena zmagovalna ideja natečaja Re:design. Na okrogli mizi so člani žirije Domagoj Dukec, Miran Mohar, Kristina Rutar, Maša Gala in Alenka Gregorič povzeli pomen prepletanja umetnosti, trajnosti in tehnologije ter omogočanja priložnosti mladim ustvarjalcem. Vozilo bo v prihodnjih dneh zapeljalo na slovenske ceste in s svojo pojavnostjo opozarjalo na pomen trajnosti. Vozilo Re:design iX bo v prihodnjih mesecih na voljo za ogled pri pooblaščenih trgovcih BMW.

PR in foto: BMW