napovednik


OTVORITEV RAZSTAVE Izdelovanje prihodnosti | Crafting FuturesPrednovoletno druženje, odprtje razstave & pop-up prodajna razstavaSreda, 13. dec 2023 | 18.00 | MAO
V sredo, 13. decembra, vas vabimo na prednovoletno druženje v Muzej za arhitekturo in oblikovanje! Sprehodili se bomo po manjši razstavi Centra za kreativnost Crafting Futures I Izdelovanje prihodnosti, ki naslavlja aktualno temo povezovanja sodobne oblikovalske produkcije z bogato dediščino rokodelstva, ter po osrednji razstavi MAO Struktura modernosti: iskanja Edvarda Ravnikarja. Na pop-up prodajni razstavi CzK pa se bodo predstavili oblikovalci in oblikovalke z ročno izdelanimi izdelki, ki sledijo načelom trajnostne produkcije.

PROGRAM
18.00-21.00 POP-UP PRODAJNA RAZSTAVA

Foh Studio I Darja Malešič I Stories of Silver I Pjorkkala I Nina Vastl Štefe I Maruša Mazej I Salto Dionys I Re-born Nuxit I VuVu I Natura Morta I Bojana Križanec I M Y U

19.00 ODPRTJE RAZSTAVE CRAFTING FUTURES I IZDELOVANJE PRIHODNOSTI
Izdelki ustvarjalcev: Rok Oblak I Luka Pleskovič I Darja Malešič I Maruša Mazej I Pjorkkala I Andraž Rudi Vrhovšek I Lucija Perko I Lara Baler I Boris Ouček I Nina Vastl Štefe I Luka Bernik I Črt Štrubelj
Fotoprojekt Klemna Ilovarja

20.00 DRUŽENJE
Kulinarična spremljava s Klemnom Koširjem
Glasbeno-vizualna izkušnja: DJ Fejzo in VJ program

20.30 VODEN OGLED PO RAZSTAVI STRUKTURA MODERNOSTI: ISKANJA EDVARDA RAVNIKARJA

Več >>

RAZSTAVA Izdelovanje prihodnosti | Crafting Futures13. dec 2023–10. mar 2024 | Kapela MAO
Center za kreativnost je v okviru evropske platforme Distributed Design razpisal že drugi odprti poziv za koprodukcije serij v omejeni nakladi. V okviru poziva Povezovanje sodobnega oblikovanja, rokodelstva in obrti, je bilo izbranih 10 del slovenskih ustvarjalcev, ki so s finančnimi spodbudami in mentorstvi zasnovali nov produkt ali vidno posodobili že obstoječega za namen predstavitve na medinstitucionalni razstavi Trienale rokodelstva in razstavi Crafting Futures.

Izbor izdelkov predstavlja presečišče prilagoditev rokodelskih simbolik in tehnik ter konceptualnih in socialnih pristopov. Ročne izdelovalske tehnike sodobnim ustvarjalcem pomenijo vrednote in vrednost, ki se v nasprotju z generičnimi izdelki serijske industrijske proizvodnje kažejo v doseganju visoke kakovosti in v sledljivem poreklu izdelave. Ena od bistvenih značilnosti izdelkov, ki temeljijo na ročnih tehnikah izdelave, pa je njihova materialnost, ki je največkrat povezana z vprašanji ekologije. Ti ustvarjalci, kritični do izkoriščevalskih modelov ekstrakcije surovin, predlagajo procese, ki temeljijo na lokalno pridobljenih materialih in njihovih trajnostnih ciklih.

Razstavljeni izdelki naslavljajo aktualno temo povezovanja sodobne oblikovalske produkcije z bogato kulturno dediščino rokodelstva in obrti kot virom navdiha in idej za sodobno, inovativno, trajnostno ter lokalno proizvodnjo, temelječo na naravnih materialih, tradicionalnih znanjih in spretnostih. Z razstavo želimo predvsem izpostaviti prožnostni potencial rokodelstva in njegovo relevantnost za današnjo spreminjajočo se družbeno in okoljsko situacijo ter s tem prispevati k njegovemu razumevanju v kontekstu časa in družbe 21. stoletja.

Vzporedno je v Slovenskem etnografskem muzeju na ogled 38 izdelkov, prispelih na javni poziv Trienale rokodelstva in obrti, ki ga je spomladi 2023 razpisal vodilni partner projekta Koroški pokrajinski muzej v sodelovanju s konzorcijem partnerjev, med katerimi je tudi Center za kreativnost/Muzej za arhitekturo in oblikovanje.

Več >>Gradivo za medijeIzbor del v okviru pozivaPovezovanje sodobnega oblikovanja, rokodelstva in obrti
Uršula Oitzl Magister, Lucija Perko: MEDENINASTA ŽLIČKA Serija medeninastih žličk je stilizirana interpretacija elementov slovenskega arhitekta Jožeta Plečnika, ki še danes navdušuje z izvirnostjo, senzibilnostjo do uporabnika in občutljivostjo za materiale, simbole in vrhunsko izvedene detajle.
Festival lesa, Andraž Rudi Vrhovšek: KOČEVSKA KROŠNJA Izdelek je zasnovan kot organizator prostora,  nastal je na podlagi premisleka o tradicionalni rokodelski praksi ter obravnavanja košare z nasprotnimi prijemi, kot jih običajno uporabljajo rokodelci. Zvest ostaja namenu »suhe robe«, to je uporabi naravnih materialov za izdelavo osnovnih dodatkov za bivalne prostore.
Črt Štrubelj, Luka Bernik: VUVU Keramična posoda, zakopana v zemljo, ki prek kapilarnega prenosa vode zemljo optimalno vlaži in spodbuja premislek o racionalni porabi vode. Izdelana je z drsnim vlivanjem gline v kalup in žganjem pri nižjih temperaturah, da keramika ostane porozna.
Maruša Mazej: DISFUNKCIJA Projekt raziskuje meje med obrtjo, umetnostjo in oblikovanjem. Osrednji element je vaza, ki je tipičen primer produkta keramične obrti. Ta odraža ustvarjalčeve spretnosti in obvladovanje tehničnih veščin, saj je to navadno izdelek nekoliko večjih dimenzij, in je med procesom z njim težje manevrirati.
Pjorkkala: KADUJA Izdelek za vzhajanje, peko in shranjevanje kruha se zgleduje po tradicionalnih pripomočkih, ki jih prek oblikovanja in uporabe napredne tehnologije prevaja v sodoben izdelek, prilagojen navadam gospodinjstev, z namenom spodbujanja nekoč razširjene tradicije peke kruha doma.
Rok Oblak, Luka Pleskovič: ČEBELINO Keramični pitnik za čebele iz biokompozitnega materiala omogoča zadostno pronicanje vode, da jo čebele lahko posrkajo s površine in preživijo najbolj sušno obdobje poletja. Porozni keramični material, ustvarjen z mešanjem naravne gline in žagovine, omogoča bakterijsko filtracijo vode, čebelam pa neposredno dostopnost za pitje.
Rok Oblak: GLAZURA IZ GRADBENIH ODPADKOV Projekt obsega razvoj glazure, izdelane iz gradbenih odpadkov, in je nadaljevanje projekta KRATER kup, pri katerem so bile keramične skodelice izdelane iz gline, najdene v gradbeni jami v središču Ljubljane, glazura pa je bila industrijsko izdelana. Avtor je v novem projektu razvil glazuro iz istega okolja, ki sledi ideji »divjih« materialov, vendar so tokrat gradbeni odpadki uporabljeni kot surovina.
Darja Malešič: CORN DOLLY Serija sestavljive obutve je narejena v sodelovanju s pletarji iz Prekmurja in se v svoji vizualni interpretaciji naslanja na žetveni običaj izdelovanja pletenega okrasja ali koruzne lutke iz zadnjega snopa žetve. Uporablja modularno zasnovo, ki omogoča zamenjavo posameznih poškodovanih elementov, te pa je nato mogoče kompostirati ali reciklirati.
Lara Baler, Boris Ouček: OREIKA Oreika je ropotuljica, narejena iz materiala Nuxit®, ki v sebi nosi semena avtohtonih slovenskih drevesnih vrst ter je tako okolju prijaznejša alternativa plastičnim izdelkom. Ko dojenček ropotuljico preraste, se jo preprosto zavrže – posadi v zemljo in s tem omogoči, da iz odpadnega produkta vzklije novo življenje.
Nina Vastl Štefe: PREŠITA ODEJA ŽIVLJENJA Avtorica je oblikovala in ročno izdelala tekstilni kos, ki ima veliko simbolno vrednost in je na različne načine uporaben vse življenje. Prešito odejo življenja lahko podarimo oziroma prejmemo ob rojstvu otroka, poroki ali ob drugem pomembnem dogodku v življenju.Partnerji projekta Trienale rokodelstva: Koroški pokrajinski muzej, Slovenski etnografski muzej, Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Center za kreativnost, Koroška galerija likovnih umetnosti, Podjetniški center Slovenj Gradec, Center Rog

VIR: MAO