Pooblaščeni trgovci in serviserji motornih vozil so na podlagi težav, ki jih zaznavajo pri svojih strankah, oblikovali predlog za spremembo in dopolnitev Zakona o obveznih zavarovanjih v prometu.
Ljubljana, 4. april 2024 – Pooblaščeni trgovci in serviserji motornih vozil so na podlagi težav, ki jih zaznavajo pri svojih strankah, oblikovali predlog za spremembo in dopolnitev Zakona o obveznih zavarovanjih v prometu. Predlagajo uvedbo obvezne pisne komunikacije v primeru zavrnitve zahtevkov oškodovancev in vzpostavitev enotnega obrazca za lažje uveljavljanje zahtevkov iz obveznega avtomobilskega zavarovanja.
Vlada RS je Državnemu zboru RS v obravnavo poslala predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o obveznih zavarovanjih v prometu. V pooblaščenih kleparsko ličarskih delavnicah ugotavljajo, da predlagane spremembe zajemajo le spremembe za prenos Direktive (EU) 2021/2118 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. novembra 2021 o spremembi Direktive 2009/103/ES o zavarovanju civilne odgovornosti pri uporabi motornih vozil in o izvajanju obveznosti zavarovanja takšne odgovornosti. V Sekciji pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri GZS - Podjetniško trgovski zbornici verjamejo, da bi z majhnimi spremembami zakona lahko dodatno prispevali k učinkovitejši in hitrejši obravnavi odškodninskih zahtevkov iz naslova obveznih avtomobilskih zavarovanj, in se pri tem v največji meri izognili dragim pravnim postopkom. Sekcija je pristojnim v preteklosti že izpostavljala, da se člani pri delu pogosto soočajo s primeri zavrnitev zahtevkov oškodovancev, kot npr. povračilo stroškov nadomestnega vozila, manjvrednost težje poškodovanih vozil ipd. Ugotavljajo, da so zavrnitve pogosto izrečene le ustno. V številnih primerih oškodovanci dobijo celo informacijo, da jim bo nadomestno vozilo zagotovila servisna delavnica. Servisne delavnice ne morejo prevzemati odgovornosti za zagotavljanje nadomestnih vozil oškodovancem v prometnih nesrečah. Povračilo teh stroškov imajo zavarovanci možnost uveljavljati iz zavarovanj, ki so v ta namen sklenjena. Temu pritrjuje tudi sodna praksa. V sekciji menijo, da bi zakon, ki zavarovancem predpisuje obvezno sklenitev zavarovanja, temu istemu zavarovancu moral ponuditi tudi oporo pri uveljavljanju škode iz takšnega zavarovanja v trenutku, ko postane oškodovanec. Vsaka določba o obveznosti bi morala na drugi strani definirati tudi pravice iz obveznega zavarovanja in prepoved neprimernih poslovnih praks. Kot kaže praksa, ZOZP tega dela ne naslavlja dovolj določno in prepušča šibkejšo stranko v postopku njeni iznajdljivosti in vztrajnosti. Takšna praksa ni pravična do oškodovancev, ki nimajo dovolj informacij, jih ne znajo poiskati in si niso zmožni zagotoviti pravne pomoči strokovnjakov. V sekciji zato ponovno predlagajo, da se v zakon vnesejo tudi dodatne spremembe, ki bodo prispevale k višji ravni varstva pravic oškodovancev. Menijo, da bi v bodoče bil tehten tudi razmislek o možnosti vzpostavitve neodvisnih cenilcev škod po vzoru tujih praks.
Kontakt za dodatne informacije: Zoran Sodnik, predsednik Sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili; ptz@gzs.si
Povezava do podanega predloga za dopolnitev ZOZP
VIR: GZS
Vlada RS je Državnemu zboru RS v obravnavo poslala predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o obveznih zavarovanjih v prometu. V pooblaščenih kleparsko ličarskih delavnicah ugotavljajo, da predlagane spremembe zajemajo le spremembe za prenos Direktive (EU) 2021/2118 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. novembra 2021 o spremembi Direktive 2009/103/ES o zavarovanju civilne odgovornosti pri uporabi motornih vozil in o izvajanju obveznosti zavarovanja takšne odgovornosti. V Sekciji pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri GZS - Podjetniško trgovski zbornici verjamejo, da bi z majhnimi spremembami zakona lahko dodatno prispevali k učinkovitejši in hitrejši obravnavi odškodninskih zahtevkov iz naslova obveznih avtomobilskih zavarovanj, in se pri tem v največji meri izognili dragim pravnim postopkom. Sekcija je pristojnim v preteklosti že izpostavljala, da se člani pri delu pogosto soočajo s primeri zavrnitev zahtevkov oškodovancev, kot npr. povračilo stroškov nadomestnega vozila, manjvrednost težje poškodovanih vozil ipd. Ugotavljajo, da so zavrnitve pogosto izrečene le ustno. V številnih primerih oškodovanci dobijo celo informacijo, da jim bo nadomestno vozilo zagotovila servisna delavnica. Servisne delavnice ne morejo prevzemati odgovornosti za zagotavljanje nadomestnih vozil oškodovancem v prometnih nesrečah. Povračilo teh stroškov imajo zavarovanci možnost uveljavljati iz zavarovanj, ki so v ta namen sklenjena. Temu pritrjuje tudi sodna praksa. V sekciji menijo, da bi zakon, ki zavarovancem predpisuje obvezno sklenitev zavarovanja, temu istemu zavarovancu moral ponuditi tudi oporo pri uveljavljanju škode iz takšnega zavarovanja v trenutku, ko postane oškodovanec. Vsaka določba o obveznosti bi morala na drugi strani definirati tudi pravice iz obveznega zavarovanja in prepoved neprimernih poslovnih praks. Kot kaže praksa, ZOZP tega dela ne naslavlja dovolj določno in prepušča šibkejšo stranko v postopku njeni iznajdljivosti in vztrajnosti. Takšna praksa ni pravična do oškodovancev, ki nimajo dovolj informacij, jih ne znajo poiskati in si niso zmožni zagotoviti pravne pomoči strokovnjakov. V sekciji zato ponovno predlagajo, da se v zakon vnesejo tudi dodatne spremembe, ki bodo prispevale k višji ravni varstva pravic oškodovancev. Menijo, da bi v bodoče bil tehten tudi razmislek o možnosti vzpostavitve neodvisnih cenilcev škod po vzoru tujih praks.
Kontakt za dodatne informacije: Zoran Sodnik, predsednik Sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili; ptz@gzs.si
Povezava do podanega predloga za dopolnitev ZOZP
VIR: GZS