Senzacionalne najdbe so redke – a vendar obstajajo.

• Ponovno odkritje: fotografije prikazujejo skoraj pozabljeni Oplov prototip 1.5-23 COE • Pred svojim časom: inovativno dostavno vozilo s kabino nad motorjem in okrasnimi  elementi v slogu ‘art deco’ 

• Od Blitza do Vivara in Movana: dolga Oplova tradicija lahkih gospodarskih vozil 

 Strokovnjaki oddelka Opel Classic so  na dražbi odkrili osem starih fotografij Oplovega dostavnega vozila. Odkritje se je  spremenilo v razodetje. Neobjavljene fotografije so pokazale, da je imel Opel sredi  tridesetih let prejšnjega stoletja za proizvodnjo pripravljeno dostavno vozilo zelo  modernega videza – leta pred tem, ko se je tovrsten koncept razširil po svetu in postal  standard za današnje modele, kot sta Opel Vivaro in Movano. 

Tudi vodja oddelka Opel Classic Leif Rohwedder je navdušen nad najdbo: “To je prava  priložnost za avtomobilsko zgodovino. Slike niso bile na voljo nikjer v Oplovih arhivih. Po  naših informacijah tega vozila ni omenila nobena publikacija. Znanje o tem edinstvenem  prototipu je bilo desetletja izgubljeno.” 

To se bo zdaj spremenilo. Odgovorni v oddelku Opel Classic niso ostali le pri ‘izkopavanju’ starih fotografij, temveč so izdelali miniaturni model prototipa zgodnjega furgona – v  merilu in v takratnih barvah. Tako je miniaturni dostavnik še vedno živahen opomnik na  to, kaj v resnici je – predhodnik sodobnih gospodarskih vozil, s katerim se je vse začelo. 

Pionir: Oplov dostavnik s ‘kabino nad motorjem’ 

Osem zgodovinskih fotografij prikazuje pionirsko zasnovano kompaktno dostavno vozilo  Opel Blitz, ki je bilo očitno popolnoma razvito in pripravljeno za vožnjo. Ime projekta je  zapisano s svinčnikom na hrbtni strani poleg žiga takratnega Oplovega fotografskega  oddelka: 1.5-23 COE. Številke označujejo prostornino motorja (1488 cm3) in okvirno  medosno razdaljo (2400 mm). Kratica COE pomeni ‘Cab Over Engine’ (kabina nad  motorjem), nemški izraz za to zasnovo je bil ‘Frontlenker’.

Koncept je bil za trideseta leta prejšnjega stoletja zelo napreden. V primerjavi z vozili z  običajnim dolgim pokrovom motornega prostora je zasnova omogočala bolj kompaktne  zunanje mere, hkrati pa je ohranila velik tovorni prostor. Motor je bil nameščen pod  sedežno klopjo ali nekoliko pred njo.  

Pred izbruhom druge svetovne vojne so bila takšna vozila prisotna le v ZDA, Nemčiji in  Franciji. Edina nemška predstavnika s pogonom na prednji kolesi, Goliath in Magirus,  izhajata iz zgodnjih tridesetih let in imata špartansko kabino v obliki kocke. Poganjal ju je  dvotaktni dvovaljni motor. Noben ni bil prav uspešen. Takratni kupci so bili bolj navajeni  avtomobilov z dolgim prednjim delom, ki jih je Opel, takrat vodilni evropski proizvajalec  gospodarskih vozil, uspešno ponujal tudi v razredih nosilnosti od 0,3 do 3,0 tone pod  imeni ‘Lieferungswagen’ (dostavno vozilo), ‘Geschäftswagen’ (poslovno vozilo) in ‘Blitz’  (blisk). 

Napredna študija: uporabna zasnova, sodoben motor in preverjena tehnologija    

Za Oplovo 160-letno zgodovino je značilno, da so inženirji in oblikovalci že takrat  pokazali, kaj razumejo pod inovacijami, ki so pozneje postale standardne in na voljo vsem.  Tako so karoseriji dostavnika Blitz s pogonom na prednji kolesi zagotovili elegantno in  funkcionalno obliko. V osnovi poenostavljena zasnova in velike gladke površine  poudarjajo sodobnost koncepta. Kontrastni črni blatniki se navezujejo na obstoječa  Oplova gospodarska vozila in zagotavljajo vizualno enoten videz modelne palete.  Markanten prednji del z okrasnimi elementi v slogu ‘art deco’ zagotavlja vozilu napreden  značaj. Okrasni elementi poudarjajo vodoravno linijo in poskrbijo za sodoben in prijazen  videz gospodarskega vozila. Dostavnik, ki vzbuja simpatijo – povsem nenavaden pojav za  tisti čas. Mimogrede, slog ‘art deco’ je bil ob koncu tridesetih let prejšnjega stoletja v  modi pri vseh Oplovih osebnih avtomobilih: Kadettu, Olympii, modelu Super 6, Kapitänu in Admiralu. 

Opel, vodilni proizvajalec gospodarskih vozil, je za izdelavo dostavnega vozila uporabil  sestavne dele drugih modelov, na primer 1,5-litrski motor modela Olympia in osi  legendarnega tovornjaka Blitz. Struktura karoserije je bila zelo napredna za tisti čas: razen pregradne stene, dna tovornega prostora in dela strehe je bila karoserija v celoti  izdelana iz jekla. 

O tehničnih podrobnostih modela Blitz 1.5-23 COE ni znano prav dosti. Po intenzivnem  iskanju v Oplovih arhivih so strokovnjaki oddelka Opel Classic naleteli na dokument, v  katerem je to vozilo omenjeno: informativno brošuro v angleškem jeziku za modelno  leto 1937. Poleg kronologije in nekaterih ključnih podatkov je razvidno, da naj bi bila  poleg enotonske različice, prikazane na fotografijah, načrtovana tudi 1,5-tonska različica  s šestvaljnikom in dvojnimi zadnjimi pnevmatikami. Podobne risbe v arhivu prikazujejo  tovornjak s platformo in 15-sedežno različico minibusa Blitz 1.5-23 COE.  

Preveč pred svojim časom: dostavnik Blitz je ostal prototip  

Dostavnika Blitz niso nikoli izdelali. Temu so najverjetneje botrovale nemške priprave na  vojno v drugi polovici tridesetih let prejšnjega stoletja. Lahkih gospodarskih vozil niso  potrebovali in Opel je bil prisiljen ustaviti proizvodnjo. Blitz 1,5-23 COE je ostal prototip. 

Opel je z razvojem dostavnih vozil nadaljeval v petdesetih letih prejšnjega stoletja, vrh  teh prizadevanj pa predstavlja današnja uspešna trojica lahkih gospodarskih vozil – kompaktni Opel Combo, vsestranska prodajna uspešnica Opel Vivaro in večji Opel  Movano. 

Opel, ki letos praznuje 160. obletnico, ostaja pionir, saj je celotna paleta modelov lahkih  gospodarskih vozil na voljo tudi z baterijskim električnim pogonom. Z elektromotorji z  močjo do 100 kW (136 KM) in baterijami s kapaciteto do 75 kWh ima nemški  avtomobilski proizvajalec ponudbo za vse zahteve. 

Poleg tega ima Opel že na voljo rešitev za stranke z voznimi parki, ki želijo premagovati  dolge razdalje ali potrebujejo gorivo v nekaj minutah. Električno vozilo z gorivnimi celicami Vivaro-e HYDROGEN ima doseg do 400 kilometrov (po WLTP1), polnjenje z  vodikom pa traja le tri minute. 

1 Doseg je določen v skladu z metodologijo preskusnega postopka WLTP (R (ES) št. 715/2007, R (EU) št. 2017/1151).  Dejanski doseg se lahko v vsakdanjih razmerah razlikuje in je odvisen od različnih dejavnikov, zlasti od osebnega načina  vožnje, značilnosti poti, zunanje temperature, uporabe ogrevanja in temperaturne predpriprave vozila.

O Oplu 

Opel je eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov in je z obsežno ofenzivo elektrifikacije  prevzel vodilno vlogo pri zmanjšanju emisij CO2. Podjetje je v Rüsselsheimu v Nemčiji leta 1862  ustanovil Adam Opel. Avtomobile so začeli izdelovati leta 1899. Opel je del korporacije Stellantis NV,  globalno vodilnega podjetja, ustvarjenega za novo dobo trajnostne mobilnosti, ki je januarja 2021  nastalo z združitvijo Groupe PSA in FCA Group. Skupaj z britansko sestrsko znamko Vauxhall je Opel  prisoten v več kot 60 državah po vsem svetu. Opel dosledno izvaja strategijo elektrifikacije za  zagotavljanje trajnostnega uspeha in izpolnitev pričakovanj uporabnikov glede mobilnosti v  prihodnosti. Do konca leta 2024 bodo vsi evropski Oplovi modeli osebnih vozil na voljo tudi v  elektrificirani različici. Od leta 2028 bo Opel v Evropi osredotočen izključno na baterijsko-električna  vozila.  
Obiščite https://int-media.opel.com 

O WAE S d.o.o. 

WAE S d.o.o. je hčerinsko podjetje WAE Kft., s sedežem na Madžarskem, ki se že 30 let ukvarja z  avtomobilskim poslom v srednji in vzhodni Evropi. Decembra 2020 je podjetje postalo veleprodajni  uvoznik za vozila Opel v Sloveniji in v ospredje postavlja tako partnerje kot stranke. Verjame v prvovrstne  storitve skozi učinkovit poslovni model z agilnimi odločitvami in osredotočenostjo na vsako posamezno stranko. V podjetju WAE S d.o.o. so zavezani k rasti in razvoju, ter dolgoročnemu uspešnemu poslovanju  Opla in skrbi za blagovno znamko v Sloveniji tudi v prihodnje.

PR: Opel