Po agencijah in oglaševalcih so za povzetek leta 2022 in pričakovanja v 2023 na vrsti mediji. Najprej televizije.

VRHUNEC LETA SO BILI ŠPORTNI PRENOSI KOŠARKE IN ODBOJKE

Aleš Muhič,
direktor trženja v Pro Plusu, pravi, da ga veseli, da so v letu 2022 ohranili in nadgradili zaupanje, ki ga imajo pri poslovnih partnerjih. »Že od februarja dalje sta bila predmet naših pogovorov vojna in vpliv energetske krize na poslovanje in ti vplivi so določali tudi odločitve naših oglaševalcev. Ti so previdno opazovali razmere na trgu, ne glede na turbulentno dogajanje pa so ostali samozavestni pri oglaševanju. Prepričan sem, da je k temu pripomoglo zaupanje, ki ga s poslovnimi partnerji gojimo skozi leta, in individualno pristopamo k uresničevanju njihovih komunikacijskih ciljev,« meni.

Z izkupičkom leta so zadovoljni. »Ravno v času previdnih naložb oglaševalci še dodatno prepoznavajo vrednost televizije, ki omogoča eno od najvišjih in najbolj doslednih ravni pozornosti, s tem pa nudi neprimerljivo učinkovitost oglaševanja. Seveda so bili vrhunec leta 2022 športni prenosi košarke in odbojke. Več kot 70 odstotkov gledalcev, ki so bili takrat pred televizijskimi zasloni, je med najbolj gledanimi prenosi navijalo za naše košarkarje in odbojkarje, s čimer smo postavljali nove rekorde,« je zadovoljen.

Zelo pomembno se jim zdi, da se njihova vrednost premium založnika utrjuje poleg televizije tudi na njihovih digitalnih platformah: »Televizijsko ponudbo smiselno povezujemo s svojimi spletnimi platformami in s tem ustvarjamo za poslovne partnerje celostne oglaševalske rešitve. Stopnja zaupanja v digitalno oglaševanje na naših platformah se je močno povečala, kar vidimo po večjem številu uporabnikov in prihodkov. Vse to nam kaže, da se v poplavi novih platform bralci za informacije še vedno najraje obračajo na kakovostne medije s tradicijo in tudi prepoznavajo varno spletno okolje. To je seveda še kako pomembno za oglaševalce, ki se dobro zavedajo pomena pozornosti in zaupanja, ki ga je treba pri bralcih pridobiti,« še pove in potrdi, da so na leto 2023 dobro pripravljeni. Vodilo pri delu s poslovnimi partnerji bodo celostna individualna obravnava in kakovostni oglaševalski paketi, ki jih bodo programsko še obogatili z novimi serijami in šovi ter še z večjo odgovornostjo prepletli s trajnostnimi vsebinami, po katerih so tudi v letu 2022 oglaševalci vse bolj posegali.


»V PRIHODNOST JE TREBA GLEDATI Z UPANJEM«


Leto 2022 je bilo za Planet TV posebno leto, saj so praznovali 10. obletnico obstoja. S poslovnega vidika so z rezultati zelo zadovoljni. Gledalci so z zanimanjem sprejeli njihove vsebine, kar se je odražalo v rasti gledanosti vseh televizijskih kanalov Planet TV v času, ko se pozornost gledalcev seli na druge platforme. »Zlasti smo ponosni na to, da smo na trg pripeljali nove, sveže televizijske formate, ki so bili odlično sprejeti pri gledalcih. S serijo Poroka na prvi pogled smo na televizijske zaslone pripeljali ljubezen, z zabavnim kvizom Leta štejejo smo ugibali starost drug drugega ter obujali spomine na svojo mladost in z osveženo igro družin Družinski dvoboj spoznavali miselne vzorce Slovencev. Znova smo na ekrane pripeljali športni resničnostni šov Exatlon, s katerim smo slovenske gledalce, tudi tiste najmlajše, navdušili že lani. Ponosni smo tudi na to, da smo slovenskim gledalcem v decembru ponudili 11 tekem svetovnega nogometnega prvenstva v Katarju,« našteje operativna direktorica Špela Pirnat (na fotografiji v sredini).

Oglaševanje sledi gledalcem in prepričani so, da se bo dobro delo preteklih let odražalo tudi na prihodnjih rezultatih: »Slovenski medijski trg je z vidika delitve oglaševalskih proračunov trg navad in dolgoročnih zavez, te pa se ne spreminjajo čez noč. Na splošno smo z izkupičkom zadovoljni, zlasti prvih devet mesecev, ko je bilo vzdušje na trgu bolj optimistično, smo bili zadovoljni s trendi v tem segmentu,« pove sogovornica. Doda, da so se v desetih letih obstoja na Planet TV srečevali z dobrimi in slabimi razmerami na trgu. So odporni, prilagodljivi in cenovno konkurenčni, zato verjamejo, da so zaostrene gospodarske razmere lahko tudi priložnost za spremembe. »Mogoče se bodo oglaševalci odločili, da 'optimizirajo' svoje proračune in bodo priložnost iskali pri cenovno bolj konkurenčnih medijih. Že dve leti v družbi govorimo o kriznih razmerah ter razmišljamo, kaj vse nas lahko doleti. Ta način razmišljanja ni produktiven in ne spodbuja ustvarjalnega delovanja. Seveda je dobro biti pripravljen na krizne razmere, a treba se je odločiti in v prihodnost gledati tudi z upanjem.«


NEGOTOVA PRIHODNOST RTV SLOVENIJA


Andrej Grah Whatmough,
generalni direktor RTV Slovenija, pravi, da je RTV Slovenija v prvih devetih mesecih letošnjega leta poslovala izjemno uspešno: »Ustvarila je namreč 1,3 milijona evrov presežka prihodkov nad odhodki, kar je za 2 milijona evrov bolje od potrjenega načrta. Javni zavod RTV Slovenija je v odlični finančni kondiciji in posluje brez kakršnega koli zadolževanja. Rezultat štejemo kot poseben dosežek aktualnega vodstva RTV Slovenija.«

V zadnjih dveh letih je bil zavod po njegovih besedah izjemno uspešen tudi na področju trženja, kar je posledica novih tržnih pristopov, uvajanja novih storitev in prilagajanja razmeram na trgu. »Za večjo stroškovno učinkovitost smo izvedli vrsto racionalizacij. Med ključnimi uspešnimi projekti je kadrovsko prestrukturiranje, ki ga je vodstvo vodilo v dogovoru s socialnimi partnerji in na ta način prihranilo več milijonov evrov in tako prispevalo k dolgoročni finančni stabilnosti zavoda. Dodatni dejavnik za poslovno uspešnost je tudi izkoriščanje sinergij med programi in optimizacija poslovnih procesov,« pravi.

Napove, da javni zavod RTV Slovenija kljub temu čaka izjemno negotova prihodnost: »Na bodoče poslovanje bosta močno vplivala dvig cen energentov in plač zaposlenih. Oba dejavnika predstavljata veliko tveganje za prihodnjo finančno stabilnost, če ustanovitelj ne bo izpolnil zakonske obveznosti – to je vzpostaviti okolje, ki bo največjemu medijskemu zavodu v državi omogočilo zbrati zadostna sredstva za izvajanje z zakonom predpisane javne službe. Poudarjamo, četudi so poslovni rezultati zavoda v letošnjem letu izjemno dobri, pa ustvarjeni prihranki na stroškovni strani in višja raven prihodkov ne bosta zadoščala za pokritje enormnega porasta cen energentov, dviga plač in cen storitev zaradi inflacije. O vsem tem smo ustanovitelja že večkrat opozorili.«


Foto: Miloš Ojdanič


Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na
info@marketingmagazin.si.

VIR: MM