V Grand Hotelu Toplice na Bledu se je danes uspešno zaključil panel o turizmu z naslovom Moč podatkov v turizmu danes in jutri, ki je potekal v okviru 19. mednarodne konference Blejski strateški forum.
V Grand Hotelu Toplice na Bledu se je danes uspešno zaključil panel o turizmu z naslovom Moč podatkov v turizmu danes in jutri, ki je potekal v okviru 19. mednarodne konference Blejski strateški forum. Dogodek, ki ga je organizirala Slovenska turistična organizacija (STO) v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport (MGTŠ), je združil vrhunske strokovnjake, predstavnike držav, destinacij in turističnega gospodarstva iz Slovenije in tujine, ki so razpravljali o ključni vlogi podatkov pri oblikovanju prihodnosti turističnega sektorja.
Vidni govorci so v sklopu panela prikazali, kako podatki omogočajo personalizacijo turističnih izkušenj, izboljšujejo upravljanje turističnih tokov ter podpirajo trajnostni razvoj in zaščito okolja. Izpostavljena je bila potreba po nenehnem izobraževanju in inovacijah, ki so nujne za konkurenčnost sektorja. Kakovostni podatki so, kot so se strinjali sodelujoči, temelj za sprejemanje strateških odločitev, ki omogočajo trajnostno rast turizma.
Državni sekretar na MGTŠ Matevž Frangež je v uvodnem nagovoru dejal: "Podatki so ključni za sprejemanje pravih odločitev ter za uspešno in učinkovito ravnanje tako z deležniki kot gosti slovenskega turizma. Zavedamo se pomena investiranja v podatke, ki morajo biti na voljo v realnem času. Prav zaradi tega je ključnega pomena Nacionalni informacijski sistem, ki ga razvija Slovenska turistična organizacija. Potrebujemo podatke, ki bodo deležnikom tako v Sloveniji kot tudi v tujini nudili temelj za sprejemanje pravih poslovnih, marketinških in tudi političnih odločitev. Slovenski turizem se nahaja v enem najintenzivnejših investicijskih ciklov. Pri tem imajo veliko vlogo podatki za doseganje trajnostnega razvoja, zagotavljanja doživetja gostov in zadovoljstva lokalnega prebivalstva."
Direktorica STO mag. Maja Pak Olaj je navedla: »V svetu, kjer digitalna transformacija globoko preobraža vse panoge, tudi turizem ne sme zaostajati. Slovenija, z bogato naravno in kulturno dediščino, ponuja edinstveno turistično izkušnjo, vendar je prav moč podatkov tista, s katero lahko to izkušnjo še izboljšamo in nadgradimo. Naša sposobnost analize in pametne uporabe podatkov je ključna za ustvarjanje personaliziranih in trajnostnih turističnih rešitev, ki nas bodo ne le ločile od konkurence, ampak tudi vodile v prihodnost, v kateri trajnost in inovativnost hodita z roko v roki. Tako smo lahko še bolj proaktivni, inovativni in odgovorni pri oblikovanju prihodnosti slovenskega turizma.«
Po uvodnem delu sta izvršna direktorica Svetovne turistične organizacije (UN Tourism) Natalia Bayona ter izvršni direktor Evropske potovalne komisije (ETC) Eduardo Santander osvetlila temo moči podatkov v turizmu z globalnega in evropskega vidika.
Sklepni del panela pa je predstavljala razprava, v kateri so sodelovali Dubravka Kalin, generalna direktorica Direktorata za turizem pri MGTŠ, mag. Apolonija Oblak Flander, generalna direktorica Statističnega urada RS (SURS), Erwin Hinteregger, generalni direktor IDM Južna Tirolska, ter Tobias Pogorevc, generalni direktor družbe Helvetic Airways.
Preberite več izjav in poudarkov panela v medijskem središču STO .
Posnetek panela si lahko ogledate na povezavi
VIR: STO