Kadar koli Opel na trg pošlje nov model, pravi navdušenci nad znamko z bliskom takoj začnejo iskati.
• V družbi je lepše: v novi Astri sta dom našla vsaj dva morska plenilca • Izvor kulta: tradicija morskih psov se je začela z bistroumno zamislijo majhnega dečka • Morski pes kot simbol: Oplovi oblikovalci kažejo svojo strast do najmanjših podrobnosti
Kadar koli Opel na trg pošlje nov model, pravi navdušenci nad znamko z bliskom takoj začnejo iskati. A ne iščejo številnih naprednih tehnologij, saj so te vključene v serijsko opremo, najti skušajo vodno žival, ki se skriva v in na avtomobilu: morskega psa. Miniaturne upodobitve bitij z vrha oceanske prehranjevalne verige že leta zabavajo Oplove voznike in potnike – kot zdaj v novi Astri.
Medtem ko se v notranjosti večine Oplovih modelov, kot sta nagrajeni Mokka-e in Corsa e, nekje skriva en morski pes, sta v najnovejši generaciji Astre vsaj dva, eden spredaj in drugi zadaj, oziroma tudi drugod na bolj nenavadnih mestih, saj morajo tudi morski psi nekje uloviti energijo. Iskanje morskih psov med raziskovanjem nove Astre – na primer priključnega hibrida (kombinirana poraba goriva po WLTP1: 1,2–1,1 l/100 km, emisije CO2 27–25 g/km) – je skoraj tako zabavno kot vožnja z njo, saj jih boste lahko odkrili veliko.
“Mali morski psi, ki se skrivajo v novi Opel Astri, kažejo, da so naši oblikovalci zaljubljeni v najmanjše podrobnosti,” je povedal direktor oblikovanja Karim Giordimaina. “Naše stranke lahko začutijo to strast, Oplovi morski psi pa so medtem postali pravi kult. To tudi dokazuje našo dostopnost Opla kot blagovne znamke.”
Od ideje do kulta: zgodba o Oplovih morskih psih se je začela leta 2004
Toda kako so se miniaturni morski psi sploh skrili v Oplove avtomobile? Nekega nedeljskega popoldneva leta 2004 se je oblikovalec Dietmar Finger doma ukvarjal s skico za novo Corso. Oblikoval je običajno zunanjo ploščo predala pred sovoznikom, ki je sicer večinoma neopažena, saj jo skrivajo zaprta potniška vrata. Ko pa je predal odprt, mora ta plošča zagotavljati stabilnost, kar počne z rebri, vgrajenimi v plastično površino. Finger je snoval rebra, ko je njegov sin pogledal skico in rekel: “Zakaj pa ne bi preprosto narisal morskega psa?” “Hej, zakaj pa ne!” se je nasmehnil oblikovalec in rebra so dobila značilno obliko!
Takratni glavni oblikovalec Corse, Niels Loeb, je bil takoj navdušen nad idejo. Morskega psa v sopotnikovem predalu so tako začeli serijsko izdelovati in začela se je “zgodba o Oplovem morskem psu”. Sledila je Zafira, pri kateri je Karim Giordimaina, ki je bil takrat
zadolžen za oblikovanje notranjosti, v kokpit kompaktnega enoprostorca skril tri morske pse. Pridružili so se jim še drugi morski psi, najprej v ADAMU, nato v Astri in drugih modelih, kot sta Crossland in paradni konj med športnimi terenci Grandland.
Medtem je vsak glavni oblikovalec v nov Oplov model vnesel morskega psa ali dva ali več. Natančna lokacija vedno ostane skrivnost, tudi za vodstvo oblikovalskega oddelka. Morski psi tako ostanejo skriti vse do začetka prodaje, kar pomeni zanimivo iskanje za vse ljubitelje teh bitij, tako znotraj kot zunaj podjetja.
Kult morskega psa se bo nadaljeval tudi v prihodnjih Oplovih modelih. Kje v notranjosti ali na zunanjosti vozila pa se bodo skrivali, je seveda skrivnost; a kupci in mali detektivi za morske pse se že lahko veselijo zabavnega iskanja.
1 Navedeni podatki so določeni v skladu z bolj realistično metodologijo za svetovno usklajeni preskusni postopek za lahka vozila (WLTP), ki nadomešča preskusni postopek NEDC. Poraba goriva, emisije CO2 in doseg niso odvisni samo od učinkovite rabe energije v vozilu, temveč nanje vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. Podatki o porabi in emisijah se ne nanašajo na posamezno vozilo in so namenjeni izključno za primerjavo med različnimi tipi vozil.
O Oplu
Opel je eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov in je z obsežno ofenzivo elektrifikacije prevzel vodilno vlogo pri zmanjšanju emisij CO2. Podjetje je v Rüsselsheimu v Nemčiji leta 1862 ustanovil Adam Opel. Avtomobile so začeli izdelovati leta 1899. Opel je del korporacije Stellantis NV, globalno vodilnega podjetja, ustvarjenega za novo dobo trajnostne mobilnosti, ki je januarja 2021 nastalo z združitvijo Groupe PSA in FCA Group. Skupaj z britansko sestrsko znamko Vauxhall je Opel prisoten v več kot 60 državah po vsem svetu. Opel dosledno izvaja strategijo elektrifikacije za zagotavljanje trajnostnega uspeha in izpolnitev pričakovanj uporabnikov glede mobilnosti v prihodnosti. Do konca leta 2024 bodo vsi evropski Oplovi modeli osebnih vozil na voljo tudi v elektrificirani različici. Od leta 2028 bo Opel v Evropi osredotočen izključno na baterijsko-električna vozila.
Obiščite https://int-media.opel.com
O WAE S d.o.o.
WAE S d.o.o. je hčerinsko podjetje WAE Kft., s sedežem na Madžarskem, ki se že 30 let ukvarja z avtomobilskim poslom v srednji in vzhodni Evropi. Decembra 2020 je podjetje postalo veleprodajni uvoznik za vozila Opel v Sloveniji in v ospredje postavlja tako partnerje kot stranke. Verjame v prvovrstne storitve skozi učinkovit poslovni model z agilnimi odločitvami in osredotočenostjo na vsako posamezno stranko. V podjetju WAE S d.o.o. so zavezani k rasti in razvoju, ter dolgoročnemu uspešnemu poslovanju Opla in skrbi za blagovno znamko v Sloveniji tudi v prihodnje.
PR: OPEL