Kadar koli Opel na trg pošlje nov model, pravi navdušenci nad znamko z bliskom takoj začnejo iskati.


• V družbi je lepše: v novi Astri sta dom našla vsaj dva morska plenilca • Izvor kulta: tradicija morskih psov se je začela z bistroumno zamislijo majhnega dečka • Morski pes kot simbol: Oplovi oblikovalci kažejo svojo strast do najmanjših  podrobnosti 

Kadar koli Opel na trg pošlje nov model, pravi navdušenci nad znamko z bliskom takoj  začnejo iskati. A ne iščejo številnih naprednih tehnologij, saj so te vključene v serijsko  opremo, najti skušajo vodno žival, ki se skriva v in na avtomobilu: morskega psa.  Miniaturne upodobitve bitij z vrha oceanske prehranjevalne verige že leta zabavajo  Oplove voznike in potnike – kot zdaj v novi Astri. 

Medtem ko se v notranjosti večine Oplovih modelov, kot sta nagrajeni Mokka-e in Corsa e, nekje skriva en morski pes, sta v najnovejši generaciji Astre vsaj dva, eden spredaj in  drugi zadaj, oziroma tudi drugod na bolj nenavadnih mestih, saj morajo tudi morski psi  nekje uloviti energijo. Iskanje morskih psov med raziskovanjem nove Astre – na primer  priključnega hibrida (kombinirana poraba goriva po WLTP1: 1,2–1,1 l/100 km, emisije CO2 27–25 g/km) – je skoraj tako zabavno kot vožnja z njo, saj jih boste lahko odkrili veliko. 

“Mali morski psi, ki se skrivajo v novi Opel Astri, kažejo, da so naši oblikovalci zaljubljeni v  najmanjše podrobnosti,” je povedal direktor oblikovanja Karim Giordimaina. “Naše  stranke lahko začutijo to strast, Oplovi morski psi pa so medtem postali pravi kult. To  tudi dokazuje našo dostopnost Opla kot blagovne znamke.” 

Od ideje do kulta: zgodba o Oplovih morskih psih se je začela leta 2004  

Toda kako so se miniaturni morski psi sploh skrili v Oplove avtomobile? Nekega  nedeljskega popoldneva leta 2004 se je oblikovalec Dietmar Finger doma ukvarjal s skico za novo Corso. Oblikoval je običajno zunanjo ploščo predala pred sovoznikom, ki je sicer  večinoma neopažena, saj jo skrivajo zaprta potniška vrata. Ko pa je predal odprt, mora ta  plošča zagotavljati stabilnost, kar počne z rebri, vgrajenimi v plastično površino. Finger je  snoval rebra, ko je njegov sin pogledal skico in rekel: “Zakaj pa ne bi preprosto narisal  morskega psa?” “Hej, zakaj pa ne!” se je nasmehnil oblikovalec in rebra so dobila značilno  obliko!  

Takratni glavni oblikovalec Corse, Niels Loeb, je bil takoj navdušen nad idejo. Morskega  psa v sopotnikovem predalu so tako začeli serijsko izdelovati in začela se je “zgodba o  Oplovem morskem psu”. Sledila je Zafira, pri kateri je Karim Giordimaina, ki je bil takrat  

zadolžen za oblikovanje notranjosti, v kokpit kompaktnega enoprostorca skril tri morske  pse. Pridružili so se jim še drugi morski psi, najprej v ADAMU, nato v Astri in drugih  modelih, kot sta Crossland in paradni konj med športnimi terenci Grandland. 

Medtem je vsak glavni oblikovalec v nov Oplov model vnesel morskega psa ali dva ali več.  Natančna lokacija vedno ostane skrivnost, tudi za vodstvo oblikovalskega oddelka.  Morski psi tako ostanejo skriti vse do začetka prodaje, kar pomeni zanimivo iskanje za  vse ljubitelje teh bitij, tako znotraj kot zunaj podjetja. 

Kult morskega psa se bo nadaljeval tudi v prihodnjih Oplovih modelih. Kje v notranjosti ali  na zunanjosti vozila pa se bodo skrivali, je seveda skrivnost; a kupci in mali detektivi za  morske pse se že lahko veselijo zabavnega iskanja. 

1 Navedeni podatki so določeni v skladu z bolj realistično metodologijo za svetovno usklajeni preskusni postopek za  lahka vozila (WLTP), ki nadomešča preskusni postopek NEDC. Poraba goriva, emisije CO2 in doseg niso odvisni samo od  učinkovite rabe energije v vozilu, temveč nanje vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. Podatki o  porabi in emisijah se ne nanašajo na posamezno vozilo in so namenjeni izključno za primerjavo med različnimi tipi vozil.

O Oplu 

Opel je eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov in je z obsežno ofenzivo elektrifikacije  prevzel vodilno vlogo pri zmanjšanju emisij CO2. Podjetje je v Rüsselsheimu v Nemčiji leta 1862  ustanovil Adam Opel. Avtomobile so začeli izdelovati leta 1899. Opel je del korporacije Stellantis NV,  globalno vodilnega podjetja, ustvarjenega za novo dobo trajnostne mobilnosti, ki je januarja 2021  nastalo z združitvijo Groupe PSA in FCA Group. Skupaj z britansko sestrsko znamko Vauxhall je Opel  prisoten v več kot 60 državah po vsem svetu. Opel dosledno izvaja strategijo elektrifikacije za  zagotavljanje trajnostnega uspeha in izpolnitev pričakovanj uporabnikov glede mobilnosti v  prihodnosti. Do konca leta 2024 bodo vsi evropski Oplovi modeli osebnih vozil na voljo tudi v  elektrificirani različici. Od leta 2028 bo Opel v Evropi osredotočen izključno na baterijsko-električna  vozila.  
Obiščite https://int-media.opel.com

O WAE S d.o.o. 

WAE S d.o.o. je hčerinsko podjetje WAE Kft., s sedežem na Madžarskem, ki se že 30 let ukvarja z  avtomobilskim poslom v srednji in vzhodni Evropi. Decembra 2020 je podjetje postalo veleprodajni  uvoznik za vozila Opel v Sloveniji in v ospredje postavlja tako partnerje kot stranke. Verjame v prvovrstne  storitve skozi učinkovit poslovni model z agilnimi odločitvami in osredotočenostjo na vsako posamezno  stranko. V podjetju WAE S d.o.o. so zavezani k rasti in razvoju, ter dolgoročnemu uspešnemu poslovanju  Opla in skrbi za blagovno znamko v Sloveniji tudi v prihodnje.

PR: OPEL