Poziv k ničnosti Javnega naznanila o javni razgrnitvi in javnih obravnavah DOPOLNJENEGA OSNUTKA OBČINSKEGA PROSTORSKEGA NAČRTA MESTNE OBČINE MARIBOR

Igor Jurišič Maribor, 14.9.2022

Mestni svetnik Stranke mladih – Zeleni Evrope


MOM –Župan g. Aleksander Saša Arsenovič

Ulica Heroja Staneta 1

2000 Maribor


ZADEVA: Poziv k ničnosti Javnega naznanila o javni razgrnitvi in javnih obravnavah DOPOLNJENEGA OSNUTKA OBČINSKEGA PROSTORSKEGA NAČRTA MESTNE OBČINE MARIBOR Številka: 3500- 1/2021-16 z dne 22.05.2022 in vseh nadaljnjih postopkov v povezavi z Občinskim prostorskim načrtom


Spoštovani g. župan Aleksander Saša Arsenovič,

Dne 22.5.2022 ste z omenjenim javnim naznanilom začeli postopek sprejemanja OPN, kar je sporno iz več razlogov, vsak izmed teh pa je zadosten za ustavitev vseh postopkov ter pričetek novih skladno z veljavno zakonodajo, statutom MOM in zadnjo veljavno dopolnitvijo sklepa o pripravi OPN MOM z dne 19.8.2013 objavljenem v MUV  ŠT. 15 – 20. 9. 2013 kot sledi:

  1. 11. točka 4. člena omenjenega sklepa določa začetek postopka razgrnitve in prve obravnave na MS MOM po prejemu obvestila o sprejemljivosti vplivov OPN na okolje, torej soglasja na Okoljsko poročilo, ki je sestavni del dokumentacije. Glede na to, da iz naslova dokumenta Okoljsko poročilo (OP_OPN_Maribor_DOP_20_5_2022.pdf)izhaja datum priprave 20.5.2022, rok za zavrnitev okoljskega poročila pa je 15 dni, kar pomeni, da tudi v kolikor bi bilo Okoljsko poročilo poslano na MOP in na MOP tudi sprejeto na dan izdelave, 20.5.2022, bi lahko Župan šele po 15 dneh, torej 4. Junija 2022, izdal javno naznanilo (48. člen ZPNačrt). 

  2. 5. člen omenjenega sklepa izrecno določa, da Izdelavo OPN financira Mestna občina Maribor na podlagi sprejetih proračunov za leta 2007-2016. Glede na to, da pred pričetki postopka sklep ni bil dopolnjen ugotavljam, da so stroški nastajali v nasprotju z veljavnim sklepom, ki je podlaga za izpeljavo postopkov po ZPNačrt.

  3. V preambuli Odloka o občinskem prostorskem načrtu Mestne občine Maribor se pripravljavec gradiva napačno sklicuje na ZPNačrt, saj zakon ni več v veljavi. OPN lahko MOM pripravi izključno na podlagi ZUreP, ki pa res določa (273. člen ZUreP-2 in 298. člen ZUreP-3), da se lahko postopki, ki so začeti po ZPNačrt končajo po ZPNačrt.

  4. Pri pripravi dokumentacije ni bil upoštevan 115. člen ZUreP, ki govori o obveznem razkritju morebitnega nasprotja interesov. Trditev, da 115. člena ZUreP MOM ni dolžna upoštevati (kot navajajo podpisniki v odgovoru na dopis DAM Številka: 0911-6/2022-63), ne zdrži, saj je v ZUreP zapisano zgolj, da se lahko postopki začeti po ZPNačrt tudi zaključijo po ZPNačrt, 115. člen pa govori o postopku, ki ga ZPNačrt ni opredeljeval in zato se ne more zaključiti po ZPNačrt ampak edino po ZUreP, saj pravica do uporabe ZPNačrt za dokončanje začetih postopkov v ničemer ne odvezuje pripravljavca OPN od spoštovanja ZUreP v delih, ki se ne nanašajo na zaključek postopka po ZPNačrt.

  5. V osnutku tekstualnega in kartografskega dela OPN je veliko napak in pomanjkljivosti – napačnih terminov, neprimernih kartografskih prikazov, manjkajočih vsebin, jezikovnih napak ter slabih in neprimernih formulacij, kar ustvarja vtis strokovne nekompetentnosti, še posebej pa s svojo nejasnostjo dopušča različna razumevanja, kar za OPN ni dopustno.                                              
  6. Statut MOM v 68. členu določa sodelovanje MČ in KS pri opravljanju javnih zadev v občini, konkretno: 

  • sodelujejo in dajejo mnenja pri javnih razgrnitvah prostorskih, planskih in izvedbenih aktov, ki obravnavajo območje njihove skupnosti,

  • oblikujejo pobude za spremembo prostorskih, planskih in izvedbenih aktov ter jih posredujejo pristojnemu organu mestne občine,

teh mnenj pa ni bilo predstavljenih.

Zaradi neupoštevanja dopolnjenega sklepa o začetku postopka, statuta MOM in veljavne zakonodaje Vas pozivam k ničnosti, kot izhaja iz naslova dokumenta. Prosim Vas, da se na poziv odzovete v zakonsko predpisanem roku.


Lep pozdrav,


PR: Stranka mladih – Zeleni Evrope