Predstavniki Ministrstva za infrastrukturo in novogoriške mestne občine so v Novi Gorici danes sklenili trdno zavezo, da bodo storili vse, kar je v njihovi moči, da bo območje novogoriške železniške postaje do leta 2025, ko bo Nova Gorica v sodelovanju z Gorico nosila naziv Evropske prestolnice kulture

Predstavniki Ministrstva za infrastrukturo in novogoriške mestne občine so v Novi Gorici danes sklenili trdno zavezo, da bodo storili vse, kar je v njihovi moči, da bo območje novogoriške železniške postaje do leta 2025, ko bo Nova Gorica v sodelovanju z Gorico nosila naziv Evropske prestolnice kulture, posodobljeno in pripravljeno na začetek projekta, ki je tako občinskega, čezmejnega kot tudi državnega pomena. Novogoriški župan Samo Turel je skupaj s strokovnimi sodelavci mestne občine na delovnem sestanku gostil ministrico za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek z delegacijo ministrstva in delegacijo Direkcije RS za infrastrukturo pod vodstvom direktorja Bojana Tičarja. Govora je bilo o izvedbi potrebnih infrastrukturnih posegov na območju Trga Evrope, ki bo osrednje prizorišče Evropske prestolnice kulture 2025 (EPK Distrikt), in o stanju projektov državnih cest v mestni občini.

Ministrica mag. Alenka Bratušek je po sestanku povedala: »Z veseljem smo se odzvali vabilu v Novo Gorico. Na današnjem srečanju smo bili operativni in natančni. Največ časa smo namenili projektu, povezanem z EPK 2025. Naredili bomo natančno časovnico, kaj mora do kdaj biti narejeno, da bo projekt zaključen do konca leta 2024. To je naš cilj. Projekti so bolj ali manj narejeni. Predvidoma v maju bo objavljen razpis. Delamo z roko v roki z občino. V roku enega meseca bomo imeli sliko, kaj še lahko upoštevamo, od tega, kar je predlagala občina. Vsi se zavedamo, da gre za državno pomemben projekt. S tem zavedanjem vstopamo v pogovore.«

Novogoriški župan Samo Turel je o načrtih občine na Trgu Evrope povedal: »Po zagotovilih ministrstva se bo zunanjost novogoriške železniške postaje zagotovo prenovila. Dotaknili smo se tudi notranje prenove vseh strojnih inštalacij ter morebitne dograditve dvigal. Pojavilo se je nekaj vprašanj, ki jih bomo skušali rešiti. Če pa jih ne bomo, potem bomo ta del posegov v notranjosti poslopja zamaknili in ga nadaljevali takrat, ko ne bo vplival na EPK 2025. Kar se tiče skladiščnih prostorov, smo v neposrednem dogovoru s Slovenskimi železnicami – Tovorni promet. To je že pod streho, pogovarjamo se o končni ceni, po kateri bo občina skladiščne prostore odkupila in jih namenila vsebinam EPK. Za nov podhod z dostopoma do železniških tirov je usklajeno, kako bosta podhod in oba vstopa vanj izgledala. Dotaknili smo se vprašanja sofinanciranja projekta s strani mestne občine. Na vzhodni strani tirov pa se bo sprostilo območje, ko bo se bo veliko število tirov, ki sedaj služijo tovornemu prometu, umaknilo. Po posegu ostaja samo še šest tirov, namenjenih potniškemu prometu. Torej na območju tirov, ki se umikajo, bo nastal zeleni koridor in modalni center oziroma postajališče za avtobuse in parkirišče za osebna vozila, ki bodo služili obiskovalcem in uporabnikom železniške postaje. Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI) smo prosili, da nam pripravi zadnjo idejno zasnovo izgleda tega območja, torej parkirišča in nadstrešnice z modalnim centrom, da se seznanimo in prepričamo v to, da je tudi ta idejna zasnova skladna z arhitekturnim izgledom celotnega območja, ki bo namenjeno tudi EPK. Ministrica je večkrat poudarila, da to ni samo občinski projekt, temveč, da je to državni projekt in nam zato stojijo res ob strani. Tudi oni si bodo prizadevali, da bi predvidoma v mesecu maju letos DRSI že objavil razpis za iskanje izvajalca za prenovo celotnega območja, da še ujamemo ustrezno časovno obdobje za izvedbo del. Vsa odprta vprašanja želimo rešiti v čim krajšem času.«

Drugi sklop vprašanj, ki jih je na današnjem sestanku izpostavila mestna občina, pa je povezan s cestami. Pogovarjali so se o izgradnji Vodovodne ceste v Novi Gorici, križišča pri Gostilni pri hrastu, prenovi državne ceste Lokve – Čepovan in temeljite obnove ceste med Ravnico in Sedovcem. Župan Samo Turel je o tem povedal: »Slišali smo, katere dejavnosti potekajo na DRSI, dotaknili smo se predvidene časovnice. Temeljno vprašanje so finančni viri. Ministrica nam je iskreno in konkretno povedala, kaj je zagotovljeno v proračunu za leto 2023 in česa se lahko nadejamo v letu 2024. Zadovoljen sem s tem, kar smo slišali, tako da lahko bolj natančno oblikujemo časovnico projektiranja in izvedbe projektov.«  Ministrica pa je o tem dodala: »Kar se cestne infrastrukture tiče, smo jasno predstavili, kje smo, čeprav novogoriška občina z DRSI redno sodeluje. Dogovorili smo se, da bomo glede dveh, treh projektov videli, ali se jih lahko izvede po fazah. Imeli smo zelo konstruktiven, strokoven pogovor, ki bo v nadaljevanju pripeljal do konkretnih rešitev in rezultatov.»

Župan je ministrici ob zaključku pogovorov izpostavil tudi željo, da bi bila kolesarska steza Solkan – Plave odprta tudi v zimskem času, saj klimatske razmere na Goriškem to dopuščajo. Kolesarska steza postaja za obiskovalce vse bolj priljubljena, število njenih uporabnikov pa se je z odprtjem brvi čez Sočo in širitvijo čezmejnega kolesarskega omrežja še povečalo. Ministrica je obljubila, da bodo preverili možnost, da bi prevoznost kolesarske poti zagotavljali tudi v zimskem času.

Foto: Ana Rojc
VIR: MONG