Štanjel, biser arhitekture in kraške kulture, je dobil novo celostno grafično podobo.

Le-ta temelji na prepletu arhitekture in umetnosti, ki se v Štanjelu kaže na vsakem koraku. S svojim umetniškim pridihom turistično znamko Štanjel postavlja nad komercialno-turistični nivo. Pozicionira ga na višji, butični nivo kulturno-turistične ponudbe, s čimer izraža čarobnost in arhitekturne presežke, ki se skrivajo za obzidjem Štanjela. Novo celostno grafično podobo je naročila Območna razvojna agencija Krasa in Brkinov, ki upravlja z Gradom Štanjel.


Štanjel postaja destinacija doživetij, kjer obiskovalci ustvarjajo čudovite spomine, ko vstopajo v njegove zgodbe, spoznavajo njegovo kulinarično tradicijo in občutijo vznemirljiv podeželski mir. To je bilo osnovno vodilo pri oblikovanju nove grafične podobe, ki je delo podjetja Markacija, marketing in komunikacija d.o.o. iz Nove Gorice.

»Sodobne celostne podobe vse pogosteje sledijo splošnim trendom hitrega spreminjanja, zato so si vse bolj podobne in generične. Podoba Štanjela se od teh praks zavestno oddaljuje. Sledi realni identiteti avtentičnosti ter goji spoštovanje do tradicije, umetnosti in ljubezen do ljudi, ki s Štanjelom živijo že stoletja.«  Blaž Rosa, umetniški vodja agencije Markacija.

Logotip izhaja iz silhuete vasi, ki je za Štanjel tudi najbolj značilna in prepoznavna. Silhueta zajema cerkveni zvonik kot najbolj markanten del Štanjela, ter obzidje gradu, obrambni stolp in nekaj preprostih hiš iz spodnje linije vasi. Grafični stil je poseben in svojevrsten in se v nekaterih elementih spogleduje z umetniškim slogom Lojzeta Spacala, s katerim je Štanjel zelo tesno povezan. Celostna podoba je zasnovana kot celovit modularni sistem, ki vključuje krovni logotip Štanjela ter ostale podrejene produkte Štanjela. Do sedaj sta bila zasnovana dva produkta: Vinoteka Grad Štanjel in Muzej Grad Štanjel.

»Štanjel je ikona slovenske kulturne dediščine. Njegova realna identiteta je posebna in edinstvena, zato naj bo takšna tudi njegova celostna podoba,« pojasnjuje Katja Kralj, vodja enote za turizem na Območni razvojni agenciji Krasa in Brkinov, in dodaja: »Zato vabimo k sodelovanju vse, ki si želijo skupaj z nami kreirati zgodbe. Želimo si, da tudi ponudniki in prebivalci Štanjela sodelujejo in nam pomagajo pri ozaveščanju turistov ter o njihovem dobrem počutju v našem biseru Krasa.«

Župan občine Komen, mag. Erik Modic: »Osvežitev turistične znamke Štanjel pomeni zavedanje Območne razvojne agencije Krasa in Brkinov o velikem pomenu znamke pri povečanju prepoznavnosti, pozicioniranju in doseganju želene podobe enega od stebrov turizma na Krasu in v Brkinih.«

V sklopu prenove celostne grafične podobe so bili izdelani zemljevid Štanjela v obliki informacijske table ob stopu v naselje in trganka, promocijske vrečke in drug droben promocijski material. 
V sodelovanju z umetnico Ano Hanzel, ki ima v vhodnem stolpu Gradu Štanjel galerijo Ana&Gaja Art Gallery, smo izdelali spominek: keramično skodelico z motivom iz nove celostne grafične podobe. V pripravi pa je tudi nov promocijski katalog, ki bo predstavljal osnovno tiskano orodje za promocijo tega bisera v Sloveniji in tujini.

PR: