Renault Clio je stalna uspešnica že vse od uvedbe na trg leta 1990, odkar ga je bilo izdelanih in po vsem svetu prodanih že skoraj 16 milijonov primerkov.

Renault Clio je stalna uspešnica že vse od uvedbe na trg leta 1990, odkar ga je bilo izdelanih in po vsem svetu prodanih že skoraj 16 milijonov primerkov. Gre za preprosto najuspešnejši francoski avtomobilski model vseh časov. Sedanji Clio V bo kmalu deležen oblikovne osvežitve, prav zdaj, spomladi leta 2023,  pa mineva trideset let od začetka proizvodnje vozila Clio I v tovarni Revoz v Novem mestu! To je torej ravno pravi trenutek za kratek povzetek sage o vozilu Clio – s številkami, fotografijami in nekaj spomini na njegovo blestečo kariero in tudi njegov poseben pomen v Sloveniji!   

ZGODBA O USPEHU MODELA CLIO

Poleg tega, da je emblematičen model Renault ponudbe, je Clio tudi najbolje prodajani francoski avtomobil vseh časov. Od leta 1990, ko je v prodajne salone prišla prva generacija vozila Clio, so skupno prodali že skoraj 16 milijonov primerkov v nič manj kot 120 državah. Šestnajst milijonov je zelo veliko avtomobilov! Predstavljajte si, da bi jih postavili v vrsto, enega za drugim – ta bi 1,6-krat obkrožila Zemljo na ekvatorju. Nič manj! Če pa bi jih postavili enega na drugega, bi v višino segli 75.000-krat višje kot Eifflov stolp. Vrtoglavo, kajne? Kako razložiti tolikšno uspešnost? Čisto preprosto: Clio je ob svojem prihodu na trg, na katerem naj bi nadomestil Renault 5, v razredu vsestranskih mestnih avtomobilov sprožil revolucijo. S premikom proti višjemu razredu v vseh aspektih (obese, oprema, celotna kakovost itn.), z mnogimi različicami, med katerimi je vsakdo lahko našel Clio po svoji meri, in s cenami, ki so ostala zelo zmerne. »Sin moj, ni dovolj drag,« se je glasil zaključek tudi pri nas poznanega televizijskega oglasa. 


Vsak naslednji rod vozila Clio je dobil izboljšane gene in odlike prejšnje generacije, zato je po več kot 30 letih po rojstvu še naprej eden najbolj emblematičnih modelov svojega segmenta povsod, kjer je naprodaj. Bil je tudi izvoljen za Avtomobil leta v Evropi in to ne le enkrat, ampak dvakrat! Postal je tudi Slovenski avto leta 2020. Še danes v tovarnah Bursa v Turčiji in Revoz v Novem Mestu skupaj izdelajo več kot 1.400 primerkov vozila Clio na dan. Z montažnega traku v Bursi vsako minuto zapelje nov Clio! V Revozu so v letih 1993 do 1998 izdelali 299.831 vozil prve generacije vozila Clio, nato od 1998 do 2015 skupaj kar 1.495.157 vozil Clio II, od leta 2017 do 2019 je z Dolenjske prišlo 162.882 vozil Clio IV, v peti generaciji, ki jo izdelujejo od leta 2019 naprej, pa so do sedaj izdelali okoli 153.000 vozil. Tretje generacije Clio v Revozu zaradi podaljšane proizvodnje druge generacije niso izdelovali.
NEKAJ FOTOGRAFIJ IZ SAGE O VOZILU CLIO
V nadaljevanju je nekaj posnetkov modela Clio, od katerih so vam nekateri znani, nekateri pa morda še ne. Glede na to, da je bil Clio od leta 1993 tudi naš, slovenski avtomobil, ki je bil od leta 1995 zelo dolgo tudi najbolje prodajan model pri nas, je dodano še nekaj prizorov iz njegove slovenske kariere.     
Čisto prvi Clio

Clio je leta 1990 nasledil model Renault 5, a ne takoj in povsem, saj je bil bolje opremljen in s tem tvoril vrh svojega segmenta, v katerem je povzročil revolucijo. V Franciji se je naglo povzpel na vrh prodajne lestvice in bil izbran za Avtomobil leta 1991 v Evropi. V Franciji, Sloveniji, kjer ga je Revoz začel izdelovati spomladi 1993, ter še marsikje, je nekaj let sobival s priljubljeno Petko. Slednjo je na našem trgu prehitel leta 1995 in tako postal najbolje prodajani avtomobil na slovenskem trgu, kar je bil še dolga leta po tem.         
Clio 16S

Marca 1991, komaj leto po prihodu na trg, je Clio dobil športno različico 16S, ki je prevzela žezlo pri nas precej redke športne različice Renault 5 GT Turbo. Clio 16S je z zmogljivim 1,8-litrskim motorjem z močjo 140 KM, brezhibno lego na cesti in osupljivim videzom nemudoma osvojil srca in postal uspešnica.
Clio Baccara

Kot pred njim že Petka, je tudi Clio leta 1991 dobil svojo elegantno različico Baccara. Notranjost so krasile usnjene prevleke in vstavki iz lesa, oprema je bila tudi sicer razkošna, motor pa je imel moč 92 KM. Ta najrazkošnejša različica je leta 1997 dobila novo ime: Initiale.
Clio S

Leta 1992 je športnost postala bolj dosegljiva, saj je Renault s Clio S ponudil bolj dinamično in cenovno ugodno različico mestnega avtomobila. Ob znanem 1,4-litrskem motorju Energy je Clio S dobil menjalnik z drugačnimi prestavnimi razmerji, ki je omogočal naglejše pretikanje in med pospeševanjem bolj rjoveč zvok motorja.
Clio Williams

Ikonični Clio Williams je prišel na svet leta 1993, ko je Clio z začetkom izdelave v Revozu postal tudi bolj slovenski. Tako je bil poimenovan v čast moštvu Williams-Renault, ki je tekmovalo v formuli 1, in se je nemudoma vpisal v zgodovino športnih različic. Z biserno športno modro barvo karoserije, zlatimi platišči Speedline, motorjem z močjo 150 KM in tršim podvozjem je ta mali športni avtomobil postal najbolj zaželen v tistem času.
Mnoge posebne serije

Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day in Aida je le nekaj imen mnogih posebnih serij, ki so popestrile ponudbo vozila Clio I – vse ne, a mnoge tudi v Sloveniji. Na fotografiji je Clio Be Bop, ki je imel radijski sprejemnik vgrajen že serijsko. Njegova posebnost so bili gumbi ob volanu za upravljanje radia, kar je bila takrat še velika redkost.

Clio Electric

Clio Electric Renault je bil pionir električnih avtomobilov že leta 1995, ko je ponudil električni Clio z dosegom 80 do 100 kilometrov. Enako kot običajni Clio je tudi ta imel štiri polnovredne sedeže, elegantne prevleke in moderno opremo. Za polnjenje na običajni domači vtičnici je rabil osem ur.
Clio Maxi

Clio se je lotil tudi relijev in na asfaltu v državnih prvenstvih skupine A kmalu dosegal čudeže. V letu 1995 je Clio Maxi tekmoval v razredu Kit-Car. Tega na fotografiji vozi žal že preminuli Philippe Bugalski. Ta večkratni francoski prvak je maja 1993 s Clio Williams nastopil na reliju Saturnus v Sloveniji, ko je ta štel za evropsko prvenstvo.
Clio II

Leta 1998 predstavljeni Clio druge generacije je bil večji, bolj zaobljen in prostornejši. Celovita ponudba je vsakomur omogočila, da najde različico po svojih potrebah. Za ljubitelje športnosti sta bili različici Clio R.S. in Clio V6. Clio II je bil še bolj slovenski, saj so ga v Novem Mestu začeli izdelovati hkrati kot v drugih tovarnah. Prva predstavitev novinarjem je bila nekaj posebnega. Potekala je v mnogih evropskih državah hkrati, satelitsko povezanih s Parizom. Tehnično zahtevno video konferenco so slovenski novinarji spremljali v tovarni Revoz.
Clio II Renault Sport

Leta 1999 je bila predstavljena športna različica Clio Renault Sport, ki je imela 2,0-litrski motor z največjo močjo 172 KM in športno uglašeno podvozje. Veliko povpraševanje po njem je močno preseglo zmogljivosti tovarne Alpine v Dieppu in tako zagotovilo, da so že spomladi 2000 ta športni Clio začeli izdelovati še v naglo prilagodljivem in prožnem Revozu.
Clio Symbol / Thalia

Za nekatere trge, na katerih so tudi med manjšimi avtomobili izrazito priljubljene klasične limuzine, je Renault leta 1999 izdelal Clio z ločenim in večjim prtljažnikom in ga poimenoval Clio Symbol, a to kmalu skrajšali na le Symbol. Na nekaterih trgih, tudi v Sloveniji, je ta model dobil ime Thalia. Po prenovah leta 2008 in 2012 ga je leta 2021 nadomestil model Taliant.
Clio II faza 2

Znatna oblikovna osvežitev ter obogatitev opreme in ponudbe vozila Clio II je bila na vrsti spomladi 2001 in sovpadla s slovenskim avtomobilskim salonom v Ljubljani. Tako je prenovljeni Clio svojo neuradno svetovno premiero doživel v Ljubljani. Osvežitev je vsekakor uspela, saj je prodaja prenovljenega vozila Clio na vseh trgih znatno zrasla.
Clio V6

Clio V6, ki je bil na mah prepoznaven zaradi širokih blatnikov, zaradi katerih je spominjal na R5 Turbo, so si zamislili pri Renault Sport, mu namenili motor V6 z močjo 230 KM in ga vgradili za prednja sedeža. Leta 2000 predstavljeni maloserijski avtomobil je danes iskan med zbiratelji.
Clio III

Tretja generacija vozila Clio je bila predstavljena leta 2005 in se s celovito ponudbo opreme ter petimi zvezdicami EuroNCAP pomaknila navzgor na hierarhični lestvici segmenta. Vozila Clio je prinesla še drugi naslov Avtomobila leta v Evropi.
Clio III je bil novinarjem razkrit podobno kot Clio II – v mnogih mestih naenkrat, pri nas v velikem studiu Viba filma. Vendar ni bil več tako slovenski. V tovarni Revoz so namreč še kar nekaj let nadaljevali s proizvodnjo Clio II, ki je ostal del ponudbe v segmentu majhnih avtomobilov - ob Clio III, Modus in Twingo.

Clio Grand Tour Concept

Leta 2007 je bila predstavljena elegantna študija Clio Grand Tour. Nakazovala je serijskega Clia III Grandtour, ki je na trg uveden leta 2008. Podobno različico je kasneje dobil tudi Clio IV.
Clio IV

Navdih za četrto generacijo Clia je dala oblikovna študija DeZir, v prodajne salone pa je Clio IV prišel leta 2012. To je bil prvi Renault z novo oblikovno istovetnostjo znamke Renault, bil je izrazito prilagodljiv osebnim željam kupcev in kot predhodnik je imel tudi ta kombi karoserijsko različico Grandtour.
Clio Mio

Clio Mio Leta 2012 predstavljeni Clio Mio je posebna, za južnoameriške trge zasnovana različica vozila Clio II. Izdelovali so ga štiri leta in prodali skoraj 550.000 primerkov!
Clio V E-Tech

Clio V je bil elektrificiran na začetku leta 2019 z uvedbo ultra učinkovitega hibridnega pogonskega sklopa E-Tech. Dobil je tudi novo visoko tehnološko notranjščino in napredna pomagala za vožnjo, med katerimi je tudi sistem za avtonomno vožnjo 2. ravni.
Morda niste vedeli …
… da je živo rdeč Clio III Renault Sport nastopil v slovenskem celovečernem filmu scenarista in režiserja Vinka Möderndorferja. Film z naslovom "Pokrajina št. 2" je na Festivalu slovenskega filma leta 2008 dobil šest nagrad Vesna, med njimi tudi za najboljši slovenski film. Na fotografiji je posnetek s priprav na snemanje v vožnji.   


VIR: Renault