Lidl Slovenija je v sodelovanju z DROM agency pripravil oglaševalsko akcijo za družbena omrežja, s katero želi ljudi otresti previsokih pričakovanj, ki si jih zastavljajo za praznike in v resnici povzročajo več stresa kot zadovoljstva.
Kratek opis akcije: Veseli, nasmejani obrazi, ki nam za praznike iz oglasov sporočajo, da je december čarobno obdobje, v naših glavah postavljajo visoka pričakovanja, npr. da morajo praznični piškoti izgledati popolno, da moramo skuhati najboljšo božično večerjo za taščo, da se mora dom zaradi lučk in okraskov opaziti tudi z vesoljske postaje in da moramo za silvestrsko zabavo izgledati kot Kim Kardashian v obleki Marilyn Monroe. Ob vsem tem pa moramo biti še srečni, veseli in navdušeni. Ideal, ki si ga zamislimo, je pogosto nedosegljiv, in nas to pogosto spravlja v stres.
Sledilce (pa tudi sebe) so s komunikacijo na družbenih omrežjih Lidl Slovenija želeli spomniti, da se bistvo praznikov ne skriva v popolnosti, temveč je pravo čarobnost v resnici moč odkriti v preprostosti, ki vodi v sproščenost - preprosti piškoti, preprosta darila, enostavni okraski, preprosta novoletna jelka, sproščena praznična večerja, ipd.
Zasnovali so vsebinsko oz. komunikacijsko platformo »Lidlovi sprazniki pred prazniki«, s pomočjo katere javnost nagovarjajo, da naj glavo in življenje izpraznijo nepotrebnega prazničnega stresa in v praznikih sproščeno uživajo. Kanale družbenih omrežij so tako decembra spremenili v praznično »vsebinsko zibelko«, ki je uporabnikom služil kot prava ciljna platforma za tiste trenutke, ko prazniki morda ne gredo po načrtih.
Uporabniki so na Lidlovem Facebook in Instagram profilu lahko našli motivacijo in potrditev, da so previsoka pričakovanja za praznike odveč ter praktične, uporabne in zabavne nasvete, kako si lahko praznike odkomplicirajo in se v njih sprostijo ter uživajo.
Osrednji element akcije so predstavljali »Spraznični lajvi« - trije vklopi v živo na Instagram profilu Lidl Slovenija. V njih so voditelji Gašper Bergant, Tanja Kocman in Martina Ipša skupaj z gosti premagovali stres zaradi treh najpogostejših prazničnih skrbi - nakupovanja in zavijanja daril, praznične peke in kuhe ter obremenjenosti s prehrano, lastnim videzom in slabo vestjo zaradi obilice prazničnih dobrot. Voditelji so v vklopu v živo skupaj z gosti odgovarjali na zastavljena vprašanja in težave uporabnikov - vse skrbi pa so na koncu v slogu »očiščevalnega, razbremenilnega obreda« romale v rezalnik papirja. Vsi trije vklopi so prejeli več kot 25.000 ogledov, voditelji pa so odgovarjali na več kot 200 zbranih vprašanj in komentarjev.
Tematiko vklopov v živo so na Facebooku in Instagramu podprli še z drugimi lastnimi vsebinami in vsebinami Lidlovih ambasadorjev. Prav tako so pripravili recepte za povsem preproste praznične jedi, ideje za praznična darila za različne tipe obdarovancev, z iskrenimi objavami in s pomočjo prehranskih strokovnjakov pa so na odkrit in spodbuden način nagovorili tudi slabo vest pri uživanju prazničnih dobrot.
Vse to so ob zaključku leta 2022 s pomočjo Petre Znoj, avtorice knjige Junaki 1. nadstropja, komunikacijsko zaokrožili še z deljenjem prav posebnih zgodb, in sicer zgodb družin prezgodaj rojenih otrok, ki so ob rojstvu potrebovali dodatno oskrbo. V sklopu tradicionalne novoletne donacije Lidl Slovenija namreč tudi letos del sredstev od prodaje izdelkov Deluxe namenja nakupu 15 grelnih gnezdec za oskrbo nedonošenčkov za vse slovenske porodnišnice. S pomočjo zgodb so pozornost z na videz pomembnih stvari, ki nam za praznike povzročajo stres, preusmerili na tisto, kar za praznike in tudi vse ostale dni v letu v resnici šteje: Povezanost med ljudmi. Nam najbližji. Srčnost. Medčloveška pomoč.
Elementi akcije: družbena omrežja
Predstavnice naročnika: Nina Plantan, Aleksandra Potočnik, Kornelija Švab, Tanja Knez, Špela Kregar, Anita Srac, Tina Cipot, Janja Nardin
Strateška direktorica v agenciji: Nina Jakovljević
Vodja naročnika v agenciji: Zala Maček
Asistentka vodje projekta v agenciji: Tajda Slabe
Vsebinska strateginja v agenciji: Maša Stanič
Tekstopisje: Maša Pleh in Maša Stanič
Oblikovalec: Dominik Skornšek
Urednica družbenih omrežij: Maša Pleh
VIR: MM