Predsednica DZ mag. Urška Klakočar Zupančič je v ponedeljek, 16. septembra 2024, nagovorila zbrane na slovesnosti ob 75. obletnici delovanja Lekarne Ljubljana. Slovesnost se je začela ob 20. uri in je potekala v prostorih SNG Opera in balet Ljubljana

Predsednica Državnega zbora mag. Urška Klakočar Zupančič je v ponedeljek, 16. septembra 2024, nagovorila zbrane na slovesnosti ob 75. obletnici delovanja Lekarne Ljubljana. Slovesnost se je začela ob 20. uri in je potekala v prostorih SNG Opera in balet Ljubljana 

Spoštovani dr. Marjan Sedej, direktor Lekarne Ljubljana,
spoštovani gospod Zoran Janković, župan Mestne občine Ljubljana, 
spoštovani zaposleni in gosti!

Hvala za vabilo in priložnost, da vas nagovorim ob tako pomembni obletnici vaše ustanove. 

Ljudje smo socialna bitja. Prve zapise o zdravilih najdemo že na klinopisnih tablicah v Mezopotamiji. A arheologija nas uči, da so skrb za bolne in poškodovane poznali že v pradavnini. Kar nekaj arheoloških najdb iz pradavne zgodovine vrst homo sapisens sapiens in neandertalec priča, da so člani skupnosti preživeli bolezni in poškodbe, pa čeprav so za druge predstavljali breme ali tveganje. Skrb za soljudi in empatija sta torej trdno zapisani v naših genih. 

Začetki Lekarne Ljubljana, kot jo poznamo danes, segajo v čas zdravljenja ran po kruti drugi svetovni vojni. Zakaj torej takšen uvod? Zato ker sem pozorno prebrala vaše poslanstvo, vizijo in vrednote. Poslanstvo, s katerim se identificira vaš zavod, pravi, da z etičnimi in visoko usposobljenimi sodelavci ustvarjate zaupanja vredno okolje, v katerem ob strokovnem svetovanju zagotavljate kakovostno, učinkovito in neprekinjeno preskrbo z zdravili ter izdelki in storitvami za ohranjanje zdravja in dobrega počutja.

Kot svoje najpomembnejše vrednote ste navedli profesionalnost, skrb za stranke, usmerjenost v ljudi in družbeno odgovornost. To so vrednote, s katerimi se tudi sama zlahka poistovetim, menim pa, da bi jih lahko ponotranjili vsi, tako na ravni naše države kot na ravni globalne skupnosti.

Vaši vrednoti – skrb za stranke in usmerjenost v ljudi – dojemam kot razumevanje in sprejemanje dejstva, da se ljudje, ki iščejo pomoč in nasvet zaposlenih, počutijo ogrožene na najbolj primarni ravni. Morda je pri nekaterih strankah glede na njihove zdravstvene težave ta občutek ogroženosti življenja celo pretiran, a to je za odnos zaposlenih do soljudi nepomembno, saj vemo, da svoje počutje vsi vedno dojemamo subjektivno. Vse to daje še toliko večjo težo vašemu poslanstvu, ki poudarja ustvarjanje zaupanja vrednega okolja. V času, ko se počutimo ogrožene, namreč vsi iščemo okolje, v katerem se bomo počutili varneje, tako, da bomo zaupali tistim, ki nam želijo pomagati. 

Lekarno Ljubljana torej dojemam kot ustanovo, ki, podobno kot velika večina drugih ustanov v zdravstveni panogi, neguje skrb za soljudi in empatijo, ki sta del naše genetske zasnove vse od začetkov naše vrste. V današnjem svetu, v katerem pogosto prevladujejo predvsem materialnopotrošniške vrednote kopičenja vsega potrebnega in nepotrebnega, to ni vedno preprosta naloga.

Spoštovani,

Lekarna Ljubljana s svojo dejavnostjo in zaposlenimi, ki jih vodijo naštete vrednote, bogati Ljubljano in Slovenijo na najbolj žlahten, empatičen način. Želim vam uspešno delovanje še naprej ter veliko uspehov, zato da čim prej udejanjite svojo poslovno vizijo in postanete vodilna lekarniška mreža v osrednji Evropi. 

Služba za odnose z javnostmi Državnega zbora