napovednik
Nika Autor z dvema filmoma na festivalu
CROSSING EUROPE
CROSSING EUROPE
Linz (Avstirja), 27. 4.–2. 5. 2022S filmom Filmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi se bo predstavila v sekciji »European Panorama Documentary« (evropska dokumentarna panorama), ki združuje dokumentarne vrhunce minulega lega, premiere avstrijskih ustvarjalcev in aktualne filme nekdanjih gostov festivala, značilnost vseh pa je ekscentričnost, političnost in odličnost.
S filmom Filmski Obzornik 80 – Metka, Meki pa se bo v tekmovalnem dokumentarnem programu »Competition Documentary« med 11 filmi, ki odpirajo pogled na trenutno stanje v Evropi, potegovala za nagrado »CROSSING EUROPE Social Awareness Award« (Crossing Europe nagrada za družbeno ozaveščanje) za najboljši film.O dokumentarcihFilmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi
dokumentarni film, 16mm, 16', 2022
Film premišljuje o rezilni žici postavljeni na poljih in v gozdovih ob meji Evropske unije in obravnava gozd kot politični prostor. Kraj, v katerega je vpisana zgodovina tajnih zatočišč in tajnih praks solidarnosti v različnih kontekstih, časih in obdobjih.
»Pesnitev o sodobni biooblasti, ki jo je skovala Nika Autor (Obzornik 670 – Rdeči gozdovi in celotna trilogija begunstva), s svojimi plamtečimi barvami ožari našo politično pot. Le redko naletiš na mojstrovino, ki bi bila bolj kolektivno nepogrešljiva.« Nicole Brenez (iz kataloga ob razstavi v MSUM Če bi gozdovi govorili, bi se od žalosti posušili)
Filmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi / napovednikFilmski Obzornik 80 – Metka, Meki
dokumetarni film, 72’, 2021
Leto 1968 je za vedno zaznamovalo več kot pol milijona Jugoslovanov, med njimi Metko Autor, ki je pri osemindvajsetih letih odšla v Nemčijo na začasno delo in nato tam ostala. Film beleži vsakdanje življenje 80-letne gospe in nas skozi različna kuharska poglavja v spominu vrača k izkušnji »gastarbajterjev«.
»Obzornik 80 nikakor ne gre obravnavati kot izolirano, individualno delo, prav tako ne kot na videz preprost stanovanjski portret. /.../Metka, Meki uteleša solidarnost v najmočnejšem smislu, onkraj zahtev trga, nacionalnosti ter prostora, odločno pa tudi zunaj konvencij filmske zgodovine. V nasprotju z glavnino kino ustvarjalcev Nika Autor hrano razume v tistem žlahtnem, bourdainovskem smislu: ‘Hrana je vse kar smo. Je podaljšek nacionalističnih teženj, etnične pripadnosti, osebne zgodovine, človekove regije, njegovega plemena, babice. Že od začetka je od vsega tega nerazdružljiva.’ Drži, a v Obzorniku 80 je hrana še nekaj več; je snov, ki preči meje; je gorivo, ki poganja ljubezen.« Nace Zavrl (Ekran, 2021)
Filmski Obzornik 80 – Metka, Meki / napovednikO avtoriciNika Autor je študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Po študiju v Ljubljani je opravila doktorski študij na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju. Ukvarja se z raziskovanjem dokumentarnih ustvarjalnih praks s poudarkom na formi filmskega eseja, video instalacije in fotografije. Preučuje teme, povezane z migracijami, pravicami delavk in delavcev in politiko spomina. Njena dela so bila prikazana v mnogih muzejih, galerijah in na festivalih doma in v tujini, zanje pa je prejela tudi številne nagrade in priznanja. Je soustanoviteljica Obzorniške fronte, kolektiva ustvarjalcev s področja filmske, vizualne in politične teorije in umetnosti.
www.autor.siO festivaluFilmski festival CROSSING EUROPE v Linzu je programsko posvečen evropski inovativni, sodobni in družbenopolitični avtorski kinematografiji. V šestih festivalskih dneh že od leta 2004 domači in mednarodni publiki postreže z okoli 160 celovečernimi, dokumentarnimi in kratkimi filmi.
Direktorici festivala Sabine Gottesroither in Katharina Riedler skušata pri izbiri programa upoštevati raznolikost evropske kinematografije in festivalskemu občinstvu v Linzu ponuditi biro najboljšega iz pretekle sezone A festivalov kot so Cannes, Berlin, Benetke …
Festival se je uveljavil kot privlačna platforma za mlade filmske ustvarjalce, predstavnike filmske industrije in filmofile, saj je obvladljive velikosti, s poudarkom na filmski izkušnji in sproščenem vzdušju.
PR Urška Comino*
CROSSING EUROPE
CROSSING EUROPE
Linz (Avstirja), 27. 4.–2. 5. 2022S filmom Filmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi se bo predstavila v sekciji »European Panorama Documentary« (evropska dokumentarna panorama), ki združuje dokumentarne vrhunce minulega lega, premiere avstrijskih ustvarjalcev in aktualne filme nekdanjih gostov festivala, značilnost vseh pa je ekscentričnost, političnost in odličnost.
S filmom Filmski Obzornik 80 – Metka, Meki pa se bo v tekmovalnem dokumentarnem programu »Competition Documentary« med 11 filmi, ki odpirajo pogled na trenutno stanje v Evropi, potegovala za nagrado »CROSSING EUROPE Social Awareness Award« (Crossing Europe nagrada za družbeno ozaveščanje) za najboljši film.O dokumentarcihFilmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi
dokumentarni film, 16mm, 16', 2022
Film premišljuje o rezilni žici postavljeni na poljih in v gozdovih ob meji Evropske unije in obravnava gozd kot politični prostor. Kraj, v katerega je vpisana zgodovina tajnih zatočišč in tajnih praks solidarnosti v različnih kontekstih, časih in obdobjih.
»Pesnitev o sodobni biooblasti, ki jo je skovala Nika Autor (Obzornik 670 – Rdeči gozdovi in celotna trilogija begunstva), s svojimi plamtečimi barvami ožari našo politično pot. Le redko naletiš na mojstrovino, ki bi bila bolj kolektivno nepogrešljiva.« Nicole Brenez (iz kataloga ob razstavi v MSUM Če bi gozdovi govorili, bi se od žalosti posušili)
Filmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi / napovednikFilmski Obzornik 80 – Metka, Meki
dokumetarni film, 72’, 2021
Leto 1968 je za vedno zaznamovalo več kot pol milijona Jugoslovanov, med njimi Metko Autor, ki je pri osemindvajsetih letih odšla v Nemčijo na začasno delo in nato tam ostala. Film beleži vsakdanje življenje 80-letne gospe in nas skozi različna kuharska poglavja v spominu vrača k izkušnji »gastarbajterjev«.
»Obzornik 80 nikakor ne gre obravnavati kot izolirano, individualno delo, prav tako ne kot na videz preprost stanovanjski portret. /.../Metka, Meki uteleša solidarnost v najmočnejšem smislu, onkraj zahtev trga, nacionalnosti ter prostora, odločno pa tudi zunaj konvencij filmske zgodovine. V nasprotju z glavnino kino ustvarjalcev Nika Autor hrano razume v tistem žlahtnem, bourdainovskem smislu: ‘Hrana je vse kar smo. Je podaljšek nacionalističnih teženj, etnične pripadnosti, osebne zgodovine, človekove regije, njegovega plemena, babice. Že od začetka je od vsega tega nerazdružljiva.’ Drži, a v Obzorniku 80 je hrana še nekaj več; je snov, ki preči meje; je gorivo, ki poganja ljubezen.« Nace Zavrl (Ekran, 2021)
Filmski Obzornik 80 – Metka, Meki / napovednikO avtoriciNika Autor je študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Po študiju v Ljubljani je opravila doktorski študij na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju. Ukvarja se z raziskovanjem dokumentarnih ustvarjalnih praks s poudarkom na formi filmskega eseja, video instalacije in fotografije. Preučuje teme, povezane z migracijami, pravicami delavk in delavcev in politiko spomina. Njena dela so bila prikazana v mnogih muzejih, galerijah in na festivalih doma in v tujini, zanje pa je prejela tudi številne nagrade in priznanja. Je soustanoviteljica Obzorniške fronte, kolektiva ustvarjalcev s področja filmske, vizualne in politične teorije in umetnosti.
www.autor.siO festivaluFilmski festival CROSSING EUROPE v Linzu je programsko posvečen evropski inovativni, sodobni in družbenopolitični avtorski kinematografiji. V šestih festivalskih dneh že od leta 2004 domači in mednarodni publiki postreže z okoli 160 celovečernimi, dokumentarnimi in kratkimi filmi.
Direktorici festivala Sabine Gottesroither in Katharina Riedler skušata pri izbiri programa upoštevati raznolikost evropske kinematografije in festivalskemu občinstvu v Linzu ponuditi biro najboljšega iz pretekle sezone A festivalov kot so Cannes, Berlin, Benetke …
Festival se je uveljavil kot privlačna platforma za mlade filmske ustvarjalce, predstavnike filmske industrije in filmofile, saj je obvladljive velikosti, s poudarkom na filmski izkušnji in sproščenem vzdušju.
PR Urška Comino*