Na letošnji, že 17. Strateški konferenci o trgovini, ki je potekala 18. oktobra 2023 v Kongresnem centru na Brdu pri Kranju, so bila podeljena prva priznanja v okviru novega projekta Trgovinske zbornice Slovenije – Nagrada TZS za trajnostno poslovanje podjetij.
Na letošnji, že 17. Strateški konferenci o trgovini, ki je potekala 18. oktobra 2023 v Kongresnem centru na Brdu pri Kranju, so bila podeljena prva priznanja v okviru novega projekta Trgovinske zbornice Slovenije – Nagrada TZS za trajnostno poslovanje podjetij.
Okoljski cilji, zeleni prehod in trajnostni razvoj so področja, h katerim zavzeto in z veliko mero odgovornosti pristopajo tudi trgovska podjetja, ki pri svojem poslovanju že izvajajo številne dobre poslovne prakse na področjih trajnosti in varstva okolja. Z namenom prepoznavanja in širše predstavitve teh dobrih praks smo na Trgovinski zbornici Slovenije za svoje člane v sodelovanju s priznanimi strokovnjaki razvili projekt »Nagrada TZS za trajnostno poslovanje podjetij«, s katerim želimo pozitivno prispevati k spodbujanju in uvajanju okoljsko odgovornih ukrepov v poslovanje podjetij.
V sodelovanju s petčlansko komisijo strokovnjakov s področij varstva okolja, podnebja, trajnosti in ekonomije pod vodstvom predsednice, prof. dr. Lučke Kajfež Bogataj, je bil pripravljen vprašalnik za prijavitelje, ki je zajemal vrsto vprašanj na petih ključnih tematskih sklopih: okolje, upravljanje, komuniciranje, zaposleni in vključenost v skupnost. Vprašanja s področja okolja so prijavitelje povpraševala glede izklapljanja elektronskih naprav, ogrevanja, osvetlitve, preskrbe z električno energijo, uporabe transportnih sredstev, LCA analize, embalaže izdelkov ter uporabe papirja pri poslovanju. Področje upravljanja so sestavljala vprašanja o zavezi vodstva družbeni odgovornosti, strategiji družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja, poročanju in spremljanju trajnostnih aktivnosti, kodeksu delovanja, energetskemu pregledu in sistemu upravljanja z energijo. Spraševali so tudi o družbeno odgovornem komuniciranju z različnimi deležniki, tematskih izobraževanjih za zaposlene ter vključenosti v skupnost s prostovoljstvom.
Glede na velikost podjetja so bile prijave razporejene v različne kategorije, prijavitelji so ob vlogi za sodelovanje poleg odgovorov posredovali tudi dokazila. Prejeta gradiva je ocenila petčlanska strokovna ocenjevalna komisija v sestavi: prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj, g. Rajko Dolinšek, g. Peter Zavrl, prof. dr. Tjaša Redek in mag. Mojca Vendramin.
PREJEMNIKI PRIZNANJ:
I. KATEGORIJA VELIKE DRUŽBE:
Zlato priznanje: IKEA Slovenija d.o.o.
V Ikei preobrazbo iz linearnega v krožno gospodarstvo vidijo kot eno največjih ambicij in hkrati izzivov našega časa. Zato si prizadevajo ustvariti poslovni model podjetja, ki bo primeren za kupce in sodelavce danes in jutri. Pri njihovi vlogi je bilo najbolje ocenjeno področje upravljanja, sledita mu izenačeni področji komuniciranja ter zaposlenih.
Srebrni priznanji:
PETROL d.d. Ljubljana
V Petrolu aktivno sodelujejo v okoljskih prizadevanjih in pravijo, da se od velikih gospodarskih subjektov pričakuje še posebna odgovornost ne le za uspešnost lastnega bivanja, ampak tudi za skupno dobro. Njihov cilj je »postati integriran partner v energetski tranziciji z odlično uporabniško izkušnjo«. Njihova prijava je bila najbolje ocenjena na področju vključenosti v skupnost, sledita mu izenačeni področji zaposleni ter upravljanje.
HOFER trgovina d.o.o
Pri reševanju okoljskih izzivov v HOFERju poudarjajo celostni pristop in povezovanje z deležniki. Njihov cilj je zagotoviti trajnost, dostopno njihovim kupcem z izdelki, pridobljenimi na odgovoren način. V njihovi prijavi je bilo najbolje ocenjeno področje upravljanja, sledita mu vključenost v skupnost ter okolje.
Bronasti priznanji:
SPAR SLOVENIJA d.o.o.
V Sparu pravijo, da je vsak korak, ki ga naredijo v smeri trajnosti za njih pomemben, saj vsako dejanje na koncu šteje. V prihodnje se bodo zavzemali za povečanje uporabe zelene energije ter širitev ponudbe lokalno pridelane hrane v njihovih trgovinah, pa tudi izboljševali embalažo svojih izdelkov. Njihova prijava je bila najbolje ocenjena na področju upravljanja, sledita mu komuniciranje ter okolje.
LIDL Slovenija d.o.o., k.d
V Lidlu Slovenija pravijo, da sta družbena odgovornost in trajnost del njihovega DNK že od samega začetka. Nista le trend, temveč bistvo odgovornega poslanstva, ki je tudi neločljiv del njihove poslovne strategije. Pri njihovi prijavi je bilo najbolje ocenjeno področje upravljanja, sledita izenačeni področji komuniciranja ter vključenost v skupnost.
II. KATEGORIJA MIKRO IN MALE DRUŽBE TER SAMOSTOJNI PODJETNIKI
Zlato priznanje: FORMITAS d.o.o.
V Formitasu verjamejo v vrednote in standarde trajnostnega delovanja na vseh ravneh poslovanja. S svojim ravnanjem in poslovnimi odločitvami se zavzemajo za vpeljavo trajnostnih oglaševalskih standardov ter delovanje v skladu z njimi. Njihova prijava je bila najbolje ocenjena na področju vključenost v skupnost, sledita področji okolje in zaposleni.
Srebrno priznanje: RIFUZL – MOJA ČOKOLADA d.o.o.
Rifuzl, trgovina brez plastične embalaže, se je odprla kot rešitev za zmanjšanje količine plastike in plastičnih odpadkov v vsakdanjem življenju. Ponosni so na sodelovanja predvsem s slovenskimi podjetji in ustvarjalci, ki so v svoje prakse vpeljali spremembe in tako omogočili, da je dobava njihovih izdelkov bolj trajnostna. Njihova prijava je bila najbolje ocenjena na področju upravljanja, sledita področji okolje ter vključenost v skupnost.
VIR: TZS