Zmogljivost je osrednja naloga povsem novega Mustanga GTD,1 a si je možno njegove umetniške poudarke in vrhunsko izdelavo ogledati tudi v kabini, ki omogoča prikaz vrhunskega vzmetenja, pripravljenega za dirke.
Köln, 29. maja 2024 – Zmogljivost je osrednja naloga povsem novega Mustanga GTD,1 a si je možno njegove umetniške poudarke in vrhunsko izdelavo ogledati tudi v kabini, ki omogoča prikaz vrhunskega vzmetenja, pripravljenega za dirke.
“Zadnje vzmetenje je zasnovano s točno določenim namenom, obenem pa je tudi zelo lepo na pogled,” je povedal Jim Owens, vodja trženja Mustanga GTD. “Škoda bi ga bilo skriti, da ga ne bi bilo mogoče videti. Skozi okence lahko lastniki občudujejo modre in zlate poudarke na blažilnikih, ne da bi morali odstraniti oblogo, sopotnik pa lahko dobesedno opazuje vzmetenje v akciji.”
Okence za ogled vzmetenja, ki meri približno 60 cm v širino in 25 cm v višino ter je izdelano iz polikarbonata z obojestranskim premazom, odpornim na praske, postavlja trdo delo inženirskih ekip na piedestal kot prefinjeno izdelano vrhunsko uro.
“Pri tako zmogljivem avtomobilu, kot je Mustang GTD, smo morali narediti nekaj, kar je preprosto kul in kar bodo lastniki cenili,” je povedal Owens.
Na dirkah preverjena tehnologija
Od aktivne aerodinamike do karoserije iz ogljikovih vlaken, magnezijevih platišč in zadnjega sklopa menjalnika in diferenciala – Mustang GTD je prava izložba na dirkah preizkušenih tehnologij, ki spodbujajo razvoj vozil za uporabo na cestah. Osrednji del te poti z dirkališča na cesto je polaktivno vzmetenje, ki je osnova doslej najzmogljivejšega serijskega Mustanga, pripravljenega tudi za dirkališča.
“Takšnega vzmetenja še nismo vgradili v Mustanga,” je povedal Greg Goodall, glavni inženir programa Mustang GTD. “Da bi dosegli agresivno zastavljene cilje pri merjenju časa kroga, smo navdih za nekaj zares naprednega poiskali v motošportu. To vrhunsko vzmetenje in napredni blažilniki so ključnega pomena pri spreminjanju Mustanga v Mustanga GTD.”
Zadnje vzmetenje Mustanga GTD, pri katerem so blažilniki in vzmeti nameščeni nizko in med zadnjima kolesoma, ne pa poravnani in nad njima, je še en primer Fordovega prenosa izkušenj z dirkališča na cesto. V kombinaciji z močnim, togim in lahkim cevastim pomožnim okvirjem v slogu motošporta je nemogoče spregledati dirkaški DNK, ki krasi zadnji del Mustanga GTD. Obenem Multimaticovi zaščiteni blažilniki s prilagodljivim ventilom s tuljavo (Adaptive Spool Valve – ASV) presegajo meje dovoljenega v svetu dirkanja.
Blažilniki ASV, ki lahko preidejo iz najmehkejše v najtršo nastavitev v samo 15 milisekundah – šestkrat hitreje, kot traja, da pomežiknemo – se nenehno prilagajajo glede na način vožnje, površino ceste in voznikove ukrepe, da zagotovijo kar najboljši stik Michelinovih pnevmatik s cestiščem.
“Prilagodljivo blaženje v primerjavi s pasivnimi blažilniki omogoča večjo prilagodljivost pri vožnji z absolutno zmogljivostjo,” je povedal Scott Keefer, podpredsednik inženirskega oddelka pri Multimaticu, “Omogoča nam, da pozabimo na iskanje kompromisov med vožnjo in vodljivostjo, ki bi jih običajno morali sprejeti pri nastavljanju blažilnikov. Naš sistem je dvojna zmaga, saj vse prilagoditve vzbujajo zelo analogne in zelo naravne občutke v smislu nadzora gibanja.”
Vsak blažilnik ima dve vzmeti, ki med vožnjo po cesti sodelujeta in omogočata udobno vožnjo. Ko voznik izbere vozni način Track (Dirkališče), hidravlika stisne eno od vzmeti, kar skoraj podvoji skupno vzmetno razmerje in zniža vozilo za približno 40 mm, da so na voljo maksimalne zmogljivosti na dirkaški stezi.
Trše vzmetno razmerje pripomore k mehanskemu oprijemu, obenem pa trše vzmeti tako kot pri dirkalnikih izboljšajo tudi aerodinamični oprijem. Ker aktivna aerodinamika Mustanga GTD pri velikih hitrostih potiska navzdol, trše vzmeti v voznem načinu Track preprečujejo aerodinamični ‘počep’ in pomagajo ohranjati čim večjo stično površino pnevmatik med pospeševanjem, zaviranjem in zavijanjem.
Mustang GTD se bo junija pomeril na dirki 24 ur Le Mansa, sledili bosta dirka 24 ur Spaja in Festival hitrosti v Goodwoodu. Čakajo ga tudi poletna testiranja v Evropi, nato pa bo še letos poskušal na uradnem merjenju časa v manj kot sedmih minutah prevoziti legendarno stezo Nordschleife dirkališča Nürburgring.
Med 24-urno dirko Le Mans 2024 bo odprta možnost prijav za nakup nove ikone tudi v Evropi. To bo predvidoma 13. junija 2024. Cene za Evropo še niso znane.
Prijave za nakup novega Ford Mustanga GTD bodo kupci lahko oddali: Ford Mustang® GTD (themustanggtd.com)
Več o Mustangu GTD: 2025 Ford Mustang® GTD Performance Supercar | Ford.com
# # #
1Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje vozila. V skladu s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (WLTP).
Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so določeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.
O družbi Ford Motor Company
Ford, globalna ameriška blagovna znamka, ki je že več kot 100 let vtkana v tkanino Evrope, si prizadeva za svobodo gibanja, ki gre z roko v roki s skrbjo za planet in drug za drugega. Družba s svojim načrtom Ford+ s poslovnimi enotami Model e, Ford Pro in Ford Blue pospešuje evropsko preobrazbo v popolnoma električno in ogljično nevtralno prihodnost do leta 2035. Družba vodi z novimi drznimi električnimi vozili, ki so zasnovana z mislijo na evropske voznike, in z inovacijami na področju storitev, ki pomagajo ljudem pri povezovanju, razvoju skupnosti in uspehu podjetij. Prodaja in servisiranje Fordovih vozil sta zagotovljena na 50 posameznih evropskih trgih, poslovanje pa vključuje tudi družbo Ford Motor Credit Company, oddelek za podporo strankam (Ford Customer Service Division) in 14 proizvodnih obratov (osem v popolni lasti in šest nekonsolidiranih obratov skupnih podjetij) s štirimi centri v Kölnu v Nemčiji, Valencii v Španiji ter v naših skupnih podjetjih v Craiovi v Romuniji in Kocaeliju v Turčiji. Ford zaposluje približno 34.000 ljudi v svojih obratih v popolni lasti in konsolidiranih skupnih podjetjih ter približno 57.000 ljudi, če upoštevamo nekonsolidirana podjetja po Evropi. Več informacij o podjetju, njegovih izdelkih in storitvah družbe Ford Credit lahko preberete na spletni strani corporate.ford.com.
VIR: Summit motors Ljubljana