Vsi smo že bili v situaciji, ko nismo našli pravega pristopa, kako motivirati zaposlene (in priznajmo, včasih tudi sebe ). Verjetno se strinjamo, da to ni enostavna naloga. Kaj sploh je motivacija zaposlenih?
Vsi smo že bili v situaciji, ko nismo našli pravega pristopa, kako motivirati zaposlene (in priznajmo, včasih tudi sebe ). Verjetno se strinjamo, da to ni enostavna naloga. Kaj sploh je motivacija zaposlenih? To je pojem, ki opisuje stopnjo energije, zavzetosti in kreativnosti, ki jo zaposleni kažejo pri svojem delu. Kot pravi teorija, je motivacija zaposlenih pomembna, ker vpliva na njihovo produktivnost, kakovost, zadovoljstvo, lojalnost in inovativnost. Žal čarobne formule ni, saj je motivacija zaposlenih odvisna od številnih dejavnikov, kot so osebnost, potrebe, cilji, vrednote, nagrajevanje, povratna informacija, vodenje, timsko delo, delovno okolje in kultura. Pa si poglejmo nekaj učinkovitih pristopov.
Teorija notranje motivacije Daniela Pinka
Daniel Pink je avtor knjige Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us, v kateri trdi, da tradicionalni motivacijski sistemi, temelječi na nagradah in kaznih, niso več učinkoviti za današnje delo. Slednje namreč zahteva več kognitivnih, ustvarjalnih in samostojnih nalog. Pink predlaga, aktiviranje treh elementov t. i. notranje motivacije, ki so ključni za uspeh in zadovoljstvo zaposlenih:
- Avtonomija: sposobnost in pravica zaposlenih, da sami odločajo o svojem delu, času, ekipi in načinu izvajanja nalog.
- Strokovnost: želja in priložnost zaposlenih, da se nenehno učijo, izboljšujejo in razvijajo svoje znanje in veščine.
- Namen: smisel in vrednost dela zaposlenih, ki prispeva k nekemu višjemu cilju, ki presega osebni interes.
Pristop vodenja z namenom Richarda Bransona
Richard Branson je ustanovitelj in predsednik Virgin Group, ki obsega več kot 400 podjetij v različnih panogah, kot so letalstvo, zabava, telekomunikacije, zdravje in turizem.
Branson je znan po svojem nekonvencionalnem in inovativnem načinu vodenja, ki temelji na njegovem osebnem poslanstvu, da ustvarja izdelke in storitve, ki spreminjajo svet na bolje. Branson pravi, da je njegova glavna motivacija ustvarjati vrednost za ljudi in planet, ne pa zgolj dobiček. Branson verjame, da je vodenje z namenom ključno za motivacijo zaposlenih, saj jim daje občutek, da delajo za nekaj večjega od sebe, da prispevajo k družbenemu in okoljskemu napredku, in da so del skupnosti, ki deli isto vizijo in vrednote.
Naš avtorski pristop uvidov modrosti
Sem coachinja, mentorica, predavateljica in avtorica priročnika Uvidi modrosti: Z radovednim veseljem do srčnega življenja, v katerem predstavljam svoj pristop k motiviranju in osebnostni rasti. Slednji temelji na spoznanjih iz nevroznanosti, psihologije in filozofije ter več kot 25-letnih praktičnih izkušenj. Prepričana sem, da je motivacija odvisna od našega pogleda na svet, na sebe in na druge, ter da lahko z uvidi modrosti spremenimo naš pogled in s tem našo motivacijo.
Več o pristopih in o tem, kaj lahko naredimo sami ter kaj vodje, si preberite v Navdihni me na https://navdihni.me/motiv-acija-in-motiv-akcija/
VIR: Navdihni.me