Mednarodno uveljavljeni grafični oblikovalec in ilustrator bosanskih korenin je na tekmovanju Graphis Design Awards Competition 2024 skupno prejel kar sedem nagrad.

Mednarodno uveljavljeni grafični oblikovalec in ilustrator bosanskih korenin je na tekmovanju Graphis Design Awards Competition 2024 skupno prejel kar sedem nagrad.

»Ko ustvarjalna oseba naredi nekaj dobrega, se tega globoko v sebi zaveda – to je prava in najpomembnejša nagrada; seveda pa vseeno upamo, da bodo drugi opazili delo in ga tako ali drugače nagradili. Zato mi je, tako kot vsakemu drugemu kreativcu, zelo lepo prejeti nagrado. Po drugi strani pa ta isti kreativec tudi ve, kdaj naredi nekaj zelo slabega (smeh).

Takrat pa upa, da drugi ne bodo opazili tega dela,« je Mirko Ilić za MM hudomušno komentiral osvojitev nagrad na tekmovanju Graphis.

/

VEČ KOT 1100 VIZUALNIH ELEMENTOV

Ilić že več desetletij živi in ustvarja v New Yorku, kjer je tudi spoznal in sodeloval z enim od najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu, žal že pokojnim Miltonom Glaserjem.

Publikacijo z naslovom »Milton Glaser, POP« je napisal v soavtorstvu z Beth Kleber in Stevenom Hellerjem, oblikoval s pomočjo Ignacia Serrana in Xiaohua Yanga, izdala pa jo je založba Monacelli Press. Knjiga s trdimi platnicami ima 288 strani, na prodajne police knjigarn pa je prišla marca 2023. Bralec v njej najde več kot 1100 vizualnih elementov, ki zajemajo Miltonovo delo od njegovega 12. leta starosti (1942) in vse do leta 1975, ko je ustvaril svoje najbolj znano delo, enega od najbolj prepoznavnih logotipov na svetu – I <3 NY.

»Zadnjih nekaj let sem ga hecal, da bom zbral vsa njegova dela in jih objavil v knjigi. Vedno mi je malce kljuboval in se ob tem muzal, zato sem se pred dvema letoma, ob njegovi smrti, dokončno odločil, da bom to naredil. Sicer pa sem njegova dela zbiral 10 let,« je v intervjuju za Marketing magazin povedal Mirko Ilić.

GRAFIKE KUPOVAL TUDI PREKO EBAYA

Ko smo ga za marčevsko tiskano izdajo MM-a (#501) vprašali, kako je prišel do vsega materiala, je razložil, da ga je nekaj dobil od Glaserjeve žene, s katero se zelo dobro razume, nekaj od njegovih znancev in prijateljev, njegova dela je iskal in kupoval tudi preko eBaya, večji del ilustracij pa je našel v skupnih pisarnah in arhivu newyorške šole School of Visual Art, v kateri je Glaser poučeval. Publikacija je, kot tudi celotno Glaserjevo delo, revolucionarna, malce psihodelična, polna mehkih, igrivih oblik, upodobljenih z drznimi črtnimi ali močno barvitimi risbami ter predvsem prežeta z tipičnim Glaserjevim muhastim smislom za humor.

Prav zato je ameriška založniška hiša Graphis, ki se zavzema za predstavitev in promocijo dela izjemnih talentov na področju oblikovanja, oglaševanja, fotografije in ilustracije, nagradila delo »Milton Glaser, POP« s prestižno srebrno nagrado.

NAGRAJEN TUDI ZA GLEDALIŠKE PLAKATE

Mirko Ilić je na tekmovanju Graphis prejel še šest drugih nagrad (tri srebrne, dve častni omembi in eno platinasto), in sicer za različne plakate, ki jih je ustvaril za gledališči JDP v Beogradu in Lincoln Center Theater v New Yorku. Pri tem je komentiral: »Plakati Lincoln Centra so plačani dvajsetkrat več kot plakati za JDP. To je čisti dokaz, da kakovost ustvarjalnega dela nima veliko opraviti z denarjem.«
/


VIR: MM Marketing Magazin