Podgorica, 31. maj 2023 - Družba Mercator-CG in trgovska veriga "Franca" sta danes podpisali kupoprodajno pogodbo, s katero Mercator-CG prevzema maloprodajne objekte Franca v skoraj vseh občinah v Črni gori.
Gre za prvi prevzem Fortenova grupe v regiji, s katerim družba uresničuje enega svojih strateških ciljev - da ob organski rasti zagotovi tudi krepitev mreže svojih trgovin na trgih jugovzhodne Evrope in njihovo dostopnost kupcem, s prevzemi lokalnih trgovskih verig.
Transakcijo je predhodno odobrila Agencija za varstvo konkurence, z njeno izvedbo pa Mercator-CG, ki deluje pod blagovno znamko IDEA, krepi svojo ključno konkurenčno prednost do potrošnikov - dostopnost na trgu celotne države.
Nakupovalna veriga v lasti družine Franca ima 67 trgovin, od tega največ 13 v Podgorici, sledi osem v Budvi in sedem v Bijelem Polju. S prevzemom novih trgovin se maloprodajna mreža blagovne znamke IDEA poveča na skoraj 200 trgovin, s prevzemom 900 zaposlenih v maloprodaji družbe Franca pa se povečuje pomen družbe Mercator-CG kot enega največjih delodajalcev v državi. Po tem prevzemu bo blagovna znamka IDEA skupaj zaposlovala več kot 2500 ljudi. Mercator-CG pa je kot delodajalec prevzel vse pogodbene obveznosti do novih zaposlenih.
Kupoprodajno pogodbo so v imenu Mercatorja-CG podpisali Ivan Karadžić, izvršni direktor Mercatorja CG, ter Ivan Antonijević in Boško Vuković, pomočnika izvršnega direktorja Mercatorja CG, v imenu Franca, solastniki delnic in člani družine Franca: Hilmija Franca, Hatem Franca, Halida Franca, Sead Franca, Safet Franca in Halid Franca.
Podpisa pogodbe o zaključku transakcije se je udeležil tudi Fabris Peruško, član upravnega odbora in glavni izvršni direktor Fortenova grupe, ki je ob tem povedal:
„Fortenova grupa je močno podprla ta Mercatorjev prevzem, ker on potrjuje uresničitev naše strategije s katero krepimo regionalno prisotnosti v maloprodaji. Imamo jasno predstavo o tem, kaj želimo v tej panogi v vseh petih državah, v katerih poslujemo – kakovostno ponudbo in storitev, dostopne cene ter razpršenost in širino izbire za potrošnike. Že sedaj jasno vidimo učinke sinergij v maloprodaji, ki so se začele z integracijo Mercatorja leta 2021,– od izboljšanega izvajanja in upravljanja do odličnega sodelovanja z lokalnimi dobavitelji, ki se je zaradi krajših dobavnih verig izkazalo kot naša ključna konkurenčna prednost med prejšnjima krizama. Glede na to, da je družina Franca zelo kakovosten proizvajalec mesa in mesnih izdelkov, sem prepričan, da se bo dobro partnerstvo nadaljevalo tudi v tem primeru,“ je dejal Peruško.
Po mnenju izvršnega direktorja Hilmije Franca bo ta prevzem okrepil položaj družbe Franca kot vodilnega na črnogorskem trgu mesa in mesnih izdelkov. Franca bo pod tem imenom še naprej prisotna na trgu kot ena največjih in najbolj prepoznavnih domačih blagovnih znamk. »Najpomembneje za nas je, da bo vseh 900 zaposlenih obdržalo zaposlitev v novem podjetju,« je povedal in dodal:
„Postati del regionalne mreže in združiti moči z eno največjih verig v Črni gori je za nas izjemnega pomena. Zelo smo ponosni, da bodo naši izdelki zastopani v vseh IDEA trgovinah in tako še bližje številnim potrošnikom. Hkrati pa sem prepričan, da bo to partnerstvo nam kot vodilnim v domači mesni industriji odprlo vrata na druge trge. Družba Franca bo osredotočena na razvojne projekte v smeri primarno predelovalne proizvodnje in krepitve izvoza v države Evropske unije in regije. Odkup od kmetijskih pridelovalcev bo tako kot doslej prioritetnega pomena za družbo Franca. Verjamem, da bo ta pomemben poslovni korak začetek novih, velikih uspehov za vse nas“, je dejal Franca.
Ivan Karadžić, izvršni direktor družbe Mercator-CG, je ob sklenitvi posla dejal, da ni dvoma, da bo ta prevzem pomenil še en močan korak naprej pri doseganju naših poslovnih ciljev.
„To je zelo pomemben trenutek v našem poslu. Pridružitev trgovske verige Franca je pomemben korak v našem strateškem razvoju, saj nas uvršča med vodilne na črnogorskem trgu, s približno 200 trgovinami pa postajamo edina veriga, ki bo prisotna v vseh črnogorskih občinah. S tem prevzemom postajamo tudi največji delodajalec v državi z več kot 2.500 zaposlenimi, zato bi ob tej priložnosti v naši ekipi iskreno pozdravil prihod več kot 900 sodelavcev iz Franca Marketa. Vesel sem, da bodo postali del našega podjetja in da bomo kot ekipa še naprej dosegali zastavljene cilje. S tem prevzemom in s poudarkom na svežem, lokalnem, blagovni znamki, Super kartici in digitalni preobrazbi spreminjamo maloprodajni trg v Črni gori, izboljšujemo storitve za stranke in uvajamo najnovejše trende, pri čemer uporabljamo moč skupine, ki ji pripadamo, “ je dejal Karadžić.
Pomen prevzema, predvsem v luči širitve mreže trgovin je poudaril tudi Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodajo in predsednik uprave Konzuma.
„V sistemu imamo veliko naložbeno dinamiko. Lani smo v celotni regiji odprli več kot 150 prodajnih mest, od tega 60 novih in 90 prenovljenih. Jeseni nas čaka formalni prevzem in integracija družbe Franca, nadaljevanje naložb, a tudi nadaljevanje raziskovanja novih možnosti združitev in prevzemov v maloprodaji,“ je napovedal Mitreski.
Mimogrede, trgovska veriga Franca je nastala v okviru podjetja, ki ga je leta 1990 ustanovila družina Franca iz nekdanje mesne industrije "Meso-promet". V zadnjih 30 letih so razvili eno najpomembnejših proizvodnih in maloprodajnih podjetij na območju Črne gore, s 1500 zaposlenih. Svojo prepoznavnost na trgu je v veliki meri zgradila Franca prav na domačem mesu in mesnih izdelkih z lastnih kmetij, ki so zastopani ne le na črnogorskem trgu, temveč tudi na trgih v regiji in državah Evropske unije.
Izvedeni prevzem omogoča tudi združitev strokovnega znanja, tehnologij, blagovnih znamk in drugih virov obeh družb ter močnejši položaj na trgu, zadovoljevanje različnih potreb kupcev in širitev asortimana, predvsem s ponudbo vrhunskih domačih izdelkov.