Vpliv evropskega nogometnega prvenstva na lokalno gospodarstvo

Ljubljana, 12. julij 2024 – Nemška mesta, ki so v minulih tednih gostila evropsko nogometno prvenstvo, so v nepozabno izkušnjo obiskovalcev in nogometnih navijačev vložila veliko sredstev. To potrjujejo tudi rezultati najnovejše raziskave Mastercard SpendingPulse, ki meri prodajo na drobno v trgovinah in na spletu prek vseh oblik plačila. Pretekle nogometne tekme so namreč znatno povečale[1] prodajo v gostinskih obratih v mestih tudi do 283 odstotkov. 

Val navijačev iz celotne Evrope je opazno povečal prodajo v gostinskem sektorju in v nekaterih primerih privedel do velikega povečanja porabe v primerjavi s prejšnjim letom med tekmami skupinskega dela, ki so potekale med 14. in 25. junijem na desetih prizoriščih v Nemčiji. V času tekme med Slovenijo in Anglijo, ki je odločala o napredovanju v izločilne boje, je prodaja v Kölnu narastla za 106,6 odstotkov. Na dan tekem z Danci in Srbi je prodaja poskočila za 35,2 in 26,6 odstotkov.

Zanimivo je, da so gospodarski učinki presegli meje večjih nemških mest, kot so Berlin, Hamburg in München. Med njimi je tudi Dortmund, kjer so v lokalnih restavracijah in barih v času tekme med Francijo in Poljsko zabeležili kar 283-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Tromestna rast v primerjavi s prejšnjim letom je bila zabeležena tudi v drugih mestih, kot so Düsseldorf (17. junija), Köln (25. junija) in Stuttgart (23. junija). Manjša mesta gostitelja evropskega prvenstva, kot sta Leipzig in Gelsenkirchen, so prav tako zabeležila znatno dvomestno rast prodaje v restavracijah v primerjavi s prejšnjim letom. To bistveno odraža dodano vrednost, ki jo ima evropsko prvenstvo na različnih območjih. Rahel upad v dveh tekmovalnih dneh je zabeležil le Hamburg.

Naj bo to ogled na trgu, v restavraciji ali v baru, dejstvo je, da ljudje uživajo ob skupnem ogledu tekem. Vsa prizorišča evropskega prvenstva so poleg stadionov poskrbela tudi za navijaške cone, ki so omogočile nepozabno druženje. Raziskava Mastercard Experience Economy kaže, kako pomembno je to: skoraj šest od desetih Evropejcev (56 %), ki so v zadnjih letih v živo spremljali nogometne tekme, je najsrečnejših, ko lahko v živo spremljajo svojo nogometno ekipo. Vsak drugi anketiranec (51 %) verjame, da gledanje nogometa skupaj združuje ljudi ter izboljšuje odnose s prijatelji in družino.

Natalia Lechmanova, vodilna ekonomistka za Evropo pri Mastercard Economics Institute, ob tem dodaja: »Dogodki, kot je evropsko prvenstvo, kažejo, kako pomembne so skupne izkušnje za navijače. Različna prizorišča ne le privabljajo množice, temveč tudi spodbujajo lokalno gospodarstvo s povečanjem porabe v gastronomiji, turizmu in zabavi. Mesta, kot so Dortmund, Düsseldorf, Köln in Stuttgart, so ta trend ponazorila z impresivno tromestno rastjo prodaje v restavracijah in pokazala, kako lahko dogodki, kot je evropsko prvenstvo, prinesejo trajne pozitivne gospodarske učinke, ki presegajo športni spektakel.”

[1] Analiza Mastercard Economics Institute, ki temelji na združenih in anonimiziranih podatkih o prodaji, je bila izvedena na dneve predtekmovalnih tekem evropskega prvenstva v posameznih mestih gostiteljih, pri čemer so upoštevane restavracije, mobilne gostinske storitve (npr. tovornjaki s hrano) in prodajna mesta pijač (npr. bari, pubi) v primerjavi s prejšnjim letom.

VIR - https://www.si21.com/