napovednik

MADE IN: pripovedi obrti in oblikovanja
prejemnik Nagrade Evropske unije za kulturno dediščino / Nagrade Europa Nostra 2023

MADE IN: pripovedi obrti in oblikovanja prejme Nagrado Evropske unije za kulturno dediščino / Nagrado Europa Nostra 2023 v kategoriji Izobraževanje, usposabljanje in spretnosti.

Pojasnilo žirije:
»Ta vseevropski projekt, ki poteka v tesnem sodelovanju z lokalnimi skupnostmi, s sprejemanjem regionalnih posebnosti opozarja na vezi, ki povezujejo našo skupno obrtniško dediščino. Posebej omembe vreden je njegov medgeneracijski vidik, saj mlade oblikovalce povezuje z izkušenimi rokodelci. Tako ustvarja močno povezavo med dediščino in kreativnimi industrijami, ob tem pa obravnava aktualne družbene in poslovne spremembe ter ponuja priložnosti za trajnostno rast.«

Evropska komisija in organizacija Europa Nostra sta razglasili imena dobitnikov Nagrade Evropske unije za kulturno dediščino / Nagrade Europa Nostra 2023. Letos je najvišje evropsko priznanje na tem področju prejelo 30 izjemnih dosežkov, povezanih s tematiko dediščine, iz 21 držav. Med letošnjimi nagrajenci je tudi MADE IN: pripovedi obrti in oblikovanja (Slovenija, Avstrija, Hrvaška, Srbija), evropska platforma, ki združuje oblikovalce, raziskovalce in kustose, predane raziskovanju dediščine skozi sodobno produkcijo, ter spodbuja pomembno vlogo obrti pri oblikovanju lokalnih identitet in zagotavljanju trajnosti na ravni skupnosti.

MADE IN: pripovedi obrti in oblikovanja je skupni dveletni projekt šestih organizacij iz štirih držav (Slovenija, Hrvaška, Avstrija, Srbija), med katerimi je tudi Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v sodelovanju s Centrom za kreativnost. MADE IN priča o moči sodelovanja in njegovem potencialu za povezovanje tradicionalnih obrti s sodobnim oblikovanjem ter razvija živahen ekosistem ustvarjalnosti in dediščine.

Nagrajencem bodo nagrade izročene na slovesni podelitvi danes, 28. septembra, v Palazzu del Cinema v Benetkah.

Več

TRIENALE ROKODELSTVA

Razstava sodobnih in inovativnih izdelkov na temeljih bogate kulturne dediščine Slovenije I 26. - 19.11.2023

Koroška galerija likovnih umetnosti, Glavni trg 24, Slovenj Gradec

Kustosinje razstave: dr. Cvetka Požar, dr. Tanja Roženbergar, Maja Vardjan
Pokrovitelja: Mestna občina Slovenj Gradec, Ministrstvo za kulturo RS

Rokodelske razstave v Slovenj Gradcu imajo bogato tradicijo in so ena najpomembnejših manifestacij za predstavitev ročno izdelanih izdelkov. Od prve razstave domačih in umetnostnih obrti leta 1977 so se družbene, kulturne, ekonomske in okoljske razmere temeljito spremenile. Nova edicija Trienala rokodelstva odraža spremenjena razmerja na področju kultur ročnega izdelovanja ter izpostavlja aktualnost in relevantnost tovrstnih procesov. Razstava predstavlja 38 izdelkov, izbranih na javnem pozivu Trienale rokodelstva in obrti, ki ga je razpisal konzorcij partnerjev, ter 10 izdelkov, izbranih na javnem pozivu. Center za kreativnost/MAO je pod okriljem evropske platforme Distributed Design, objavil že drugi odprti poziv za koprodukcije serij v omejeni nakladi, v okviru katerega smo izbrali 10 del slovenskih ustvarjalcev, ki so s pomočjo finančnih spodbud zasnovali nov produkt ali vidno posodobili že obstoječega.

Povezovanje sodobnega oblikovanja, rokodelstva in obrti, ki ga je v okviru evropske platforme Distributed Design razpisal Center za kreativnost. Razstava prispeva k razumevanju rokodelskih panog v kontekstu časa in družbe 21. stoletja. V Koroški galeriji likovnih umetnosti v Slovenj Gradcu bo na ogled do 19. novembra 2023.

Partnerji projekta: Koroški pokrajinski muzej, Slovenski etnografski muzej, Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Center za kreativnost, Distributed Design, Evropska unija, Koroška galerija likovnih umetnosti, Podjetniški center Slovenj Gradec, Center Rog, Ministrstvo za kulturo.

28. BIENALE OBLIKOVANJA (BIO28) BO KURIRALA ALEXANDRA MIDAL

November 2024 – April 2025
Kustosinja: Alexandra Midal
Asistentka kustosinje: Emma Pflieger

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) z veseljem sporoča, da bo kustosinja in profesorica Alexandra Midal kurirala 28. Bienale oblikovanja (BIO), najstarejši bienale oblikovanja v Evropi. BIO, ki bo leta 2024 praznoval 60. obletnico, organizira Muzej za arhitekturo in oblikovanje v sodelovanju s Centrom za kreativnost (CzK). BIO28 bo pod naslovom Dvojna agentka potekal med novembrom 2024 in aprilom 2025.

Alexandra Midal je profesorica na Univerzi za umetnost in oblikovanje HEAD v Ženevi in vodja Oddelka za kritično mišljenje na Ensci-Les Ateliers v Parizu. Kot ugledna zgodovinarka umetnosti in oblikovanja združuje tako praktične kot teoretske pristope k raziskovanju in deluje kot umetnica-kuratorka, teoretičarka in filmska esejistka. V svojih raziskavah raziskuje slepe pege in sive cone zgodovine oblikovanja, kar je razvidno iz njenih dveh najnovejših knjig, The Murder Factory (Sternberg Press, 2023) in Design by Accident: For a New History of Design (Sternberg Press, 2019). Študirala je književnost, arhitekturo in umetnostno zgodovino na Univerzi Princeton (NJ) in v Parizu, doktorsko disertacijo pa je dokončala na pariški Sorboni, medtem ko je bila prejemnica nagrade za arhitekturo Rome Prize v Vili Medici. Kurirala je številne mednarodne razstave o vizualni kulturi, oblikovanju in politiki, kot sta Top Secret: Cinema and Espionage in Tomorrow Now - When Design Meets Science Fiction. Njeni filmi, med drugim Mind's Eyes, Possessed in Heaven is a State of Mind, so bili predvajani v muzejih po vsem svetu.
 
»Navdušena sem, da bom lahko sodelovala z ekipo BIO pri naslednji izdaji ljubljanskega Bienala oblikovanja. Ta dogodek je edinstvena priložnost za dialog o zgodovinskih in sodobnih vprašanjih oblikovanja. Prizadevala si bom izpostaviti alternativne poglede na oblikovanje in iz mednarodne perspektive predstaviti raznovrstne glasove na tem področju. Zanima me ponovno ovrednotenje koncepta dvojne/ga agentke/a, ki bo razkril pripoved o na videz vsakdanji cvetlici in njeni prikriti, kriptirani in skrivnostni vlogi pri oblikovanju identitet in politik. Veseli me, da da bom lahko predstavila BIO ne le kot razstavo, temveč tudi kot platformo, laboratorij za raziskovanje ter presečišče raziskav in družbenega udejstvovanja v celotnem času trajanja bienala.« - Alexandra Midal, kustosinja BIO28.

Za asistentko kustosinje je bila izbrana Emma Pflieger, francoska oblikovalka in soustanoviteljica inovativnega oblikovalskega studia Studio Pflieger-Foeglé, ki uporablja raziskovalno usmerjen interdisciplinarni pristop k prostorskemu oblikovanju, instalacijam in grafičnemu oblikovanju.
 
»BIO je bil vse od svojega nastanka v času vrhunca modernističnega gibanja v Sloveniji priča številnim zasukom in razvojem na področju oblikovanja. Zadnje štiri edicije bienala so z odmikom od ozkega in strogo disciplinarnega koncepta oblikovanja spodbujale obsežne raziskave različnih interdisciplinarnih presečišč. Alexandra Midal je brezkompromisna kustosinja, ki s svojimi prelomnimi raziskavami in projekti vzpostavlja in ohranja takšna presečišča. Zato smo navdušeni nad dejstvom, da je postala kustosinja BIO28.« - Maja Vardjan, novoimenovana vršilka dolžnosti direktorice MAO.

Razkritje kuratorskega koncepta BIO28 je načrtovano za december 2023, kar bo sovpadalo z objavo odprtega poziva, na katerega bodo povabljeni oblikovalci, ustvarjalci in prostorski načrtovalci. Obenem bo objavljen poseben poziv k sodelovanju na BIO28 Design Film Festival za video in filmske ustvarjalce.

---
O BIO

BIO – Bienale oblikovanja v Ljubljani, ki ga organizira Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v sodelovanju s Centrom za kreativnost (CzK), je mednarodna platforma za nove pristope v oblikovanju. Ustanovljen je bil leta 1963 kot prvi oblikovalski bienale v Evropi. Danes je BIO zasnovan kot dolgotrajen proces sodelovanja, v katerem skupine oblikovalcev in ustvarjalcev iz drugih disciplin razvijajo alternative obstoječim sistemom. BIO deluje kot preizkusni poligon, kjer se oblikovanje uporablja kot orodje za izpraševanje in preoblikovanje vsakodnevnega življenja – med različnimi večdisciplinarnimi oblikovalskimi pristopi, ki obsegajo sisteme, proizvodnjo, storitve, znanstveno raziskovanje, humanizem in drugo. Naslavlja različne teme, ki so odraz lokalnih in globalnih zahtev; vsestranski projekti bienala si prizadevajo ustvariti prožne strukture, ki se lahko s časom razvijajo ter se nadaljujejo še po koncu bienala.

BIO organizira Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v sodelovanju s Centrom za kreativnost. Projekt "Center za kreativnost" sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru evropske kohezijske politike.



Javni idejni natečaj

ELES 3000: Ustvarjalni projekt v javnem prostoru

Rok za prijave: 1. oktober 2023
Družba Eles v sodelovanju z Živalskim vrtom Ljubljana in Centrom za kreativnost / MAO vabi ustvarjalce različnih profilov k oddaji predlogov za ustvarjalni projekt na lokaciji Živalskega vrta Ljubljana.

Več informacij in prijava >>
Razpisna dokumentacija >>

VIR: MAO