Z novimi spretnostmi in znanji želimo spremeniti prihodnost izdelave avtomobilov. Za dosego tega cilja moramo še dodatno izpopolniti metode filozofije monozukuri, ki jih ima samo Toyota.

  • Filozofija monozukuri, ki v osrčje postavlja človeka, združuje unikatne prednosti družbe Toyota, inovativno tehnologijo in digitalna orodja, s katerimi učinkovito spreminjajo način izdelave avtomobilov.
  • Kombinirani pristop omogoča 50-odstotno zmanjšanje vlaganj v opremo, 50-odstotno zmanjšanje pripravljalnega časa in 20-odstotno povečanje produktivnosti.
  • Tovrsten pristop predstavlja tudi pomemben korak k serijski proizvodnji baterijskih tehnologij naslednje generacije.
 

»Z novimi spretnostmi in znanji želimo spremeniti prihodnost izdelave avtomobilov. Za dosego tega cilja moramo še dodatno izpopolniti metode filozofije monozukuri, ki jih ima samo Toyota. Združitev človeških veščin, tehnologije in digitalnih tehnik namreč lahko prinese odločilno prednost,« je Kazuaki Šingo, ki pri Toyota Motor Corporation opravlja funkcijo glavnega direktorja proizvodnje, na nedavno organizirani delavnici monozukuri (umetnost izdelovanja stvari) razložil transformativni pristop k izdelavi avtomobilov, ki ga podjetje uporablja z uporabo edinstvenega proizvodnega pristopa, ki je osredotočen na človeka.

"Upamo, da bomo s tovarno baterijsko-električnih avtomobilov prispevali k preobrazbi avtomobilov, proizvodnje in načina dela," pa ga je dopolnil dejal Takero Kato, vodja tovarne baterijsko-električnih avtomobilov pri Toyota Motor Corporation.

Proizvodni proces, ki v središče postavlja človeka

Pri Toyota Motor Corporation že od nekdaj prisegajo na proizvodne procese in metode, ki v središče postavljajo človeka, njegovo znanje in spretnosti. Pravzaprav so tovrstni pristop podedovali od svojega ustanovitelja Kiichira Toyode, ki je svojo filozofijo strnil v modrosti: "Izdelujemo stvari v korist drugih."

Iz te filozofije se je rodil edinstven Toyotin proizvodni sistem (TPS), katerega cilj je povečati uporabo človeških virov za skrajšanje dobavnih časov in nenehno izpopolnjevanje načel jidoke (avtomatizacija s človeškim dotikom). Toyotin proizvodni sistem se osredotoča na krajše dobavne roke, kar v nadaljevanju proizvodnega procesa olajša prepoznavanje morebitnih težav in spodbuja načelo nenehnega izboljševanja kaizen. Filozofija monozukuri je edinstvena za družbo Toyoto in tvori osnovo pristopa podjetja k pospeševanju prihodnosti proizvodnje avtomobilov.

Pri družbi Toyota verjamejo, da je za zagotavljanje prihodnosti proizvodnje avtomobilov potrebno razviti filozofijo monozukuri s kombinacijo vedno razvijajočih se najboljših praks, osredotočenih na človeka, z digitalnimi orodji in inovativnimi tehnologijami.

1. Proizvodne prakse, ki v središče postavljajo človeka in se nenehno izboljšujejo.

Primeri dobre prakse na številnih področjih, ki so osredotočene na človeka, za prihodnost avtomobilske proizvodnje vključujejo:

Okolje za izmenjavo veščin, iznajdljivosti in modrosti

Pri družbi Toyota so vse od svoje ustanovitve spodbujali delavce na različnih proizvodnih linijah, da s sodelavci delijo svoje znanje, spretnosti, iznajdljivost in modrost ter na ta način pomagajo pri ustvarjanju in množični proizvodnji novih izdelkov.

Ta proces se nadaljuje še danes in je dodatno podprt z ustanovitvijo zagonskega studia, kjer lahko zaposleni delijo pristope hitrega odzivanja na izzive novih proizvodnih procesov in ideje, ki jih je mogoče hitro uresničiti pri razvoju prototipov in tehnologiji množične proizvodnje.

Pomembnost ročnih spretnosti rokodelskih mojstrov takumijev

Pri družbi Toyota zaposlujejo veliko visoko usposobljenih proizvodnih strokovnjakov, ki jih imenujejo takumiji. Njihovo občutljivo delo uresničuje visokokakovostno končno obdelavo izdelkov na ravni, ki je roboti še ne morejo doseči.

Ker mnoge veščine takumijev temeljijo na praktičnem znanju, je njihov prenos na naslednjo generacijo izjemnega pomena. Toyota uporablja digitalno tehnologijo za razumljivo vizualizacijo praktičnih spretnosti rokodelskih mojstrov. Na ta način se njihovo znanje učinkovito prenaša na naslednjo generacijo in ustvarja potencial za avtomatizacijo številnih veščin v prihodnosti.

Tovrsten pristop odpira pot do novih proizvodnih in predelovalnih metod. Inženirji takumiji lahko zdaj uporabljajo napredne tehnologije obdelave za izdelavo določenih oblik, ki so bili nekoč ocenjene kot pretežke za izdelavo. Dober primer tega pristopa je način obdelave odbijačev, ki uspešno uporablja tehnologijo postopnega oblikovanja plastičnih smolnih materialov na novi različici modela Lexus LC.

Izdelava več modelov na eni proizvodni liniji

Izdelava več različnih modelov na eni proizvodni liniji ni neobičajna. Vseeno pa gre za izjemno kompleksno operacijo, ki se tudi v najsodobnejših obratih, kakršen je na primer tovarna Motomachi, še dodatno zaplete s kombiniranjem različnih karoserijskih različic in pogonskih sklopov.

Visoka stopnja prilagoditve zahteva edinstveno raven proizvodne agilnosti, ki delavcem predstavlja še večji izziv. Prepoznavanje tehnik, ki temeljijo na načelu nenehnega napredka kaizen, je še na višji ravni. Nenazadnje to odraža tudi eno izmed načel Toyotinega proizvodnega sistema, ki temelji olajševanju dela ostalim sodelavcem. Ta pristop je privedel do razvoja strokovno izjemno usposobljenih delavcev, katerih izkušnje se uporabljajo za spopadanje s kompleksnimi proizvodnimi izzivi prihodnosti.

2. Digitalna orodja za izdelavo avtomobilov prihodnosti

Pri družbi Toyota uporabljajo digitalna orodja za skrajševanje dobavnih rokov proizvodnje opreme in izboljšanje produktivnosti obstoječih obratov. Za skrajšanje časa namestitve in zagona novih proizvodnih zmogljivosti se digitalni tridimenzionalni modeli uporabljajo za prepoznavanje nepričakovanih napak in težav v proizvodni opremi, ki bi sicer lahko povzročile daljše dobavne roke.

Poleg tega uporaba digitalnega dvojčka prepolovi čas za pripravo proizvodnje, saj je možne napake v procesu mogoče prepoznati vnaprej, kar delavcem omogoča, da uporabijo svoje znanje in izkušnje v fazi načrtovanja opreme.

Toyota uporablja tudi digitalne tridimenzionalne modele svojih obstoječih obratov za izboljševanje produktivnosti s skrajšanim časom za namestitev. Ta pristop je odprl pot do dodatnih avtomatiziranih procesov.

3. Inovativne tehnologije za izdelovanje avtomobilov prihodnosti

Pri družbi Toyota za izboljševanje učinkovitosti in produktivnosti uporabljajo številne inovativne tehnologije.

Izboljševanje učinkovitosti, povečevanje produktivnosti in skrajševanje dobavnih časov so eno izmed bistev Toyotinega produkcijskega sistema. Nenazadnje ta pristop omogoča optimizacijo množične proizvodnje baterijskih električnih vozil naslednje generacije. Ob tem pa vseskozi sledijo cilju, da bi prepolovili število procesov in investicij v obrate z novo modularno tehnologijo in s samohodno proizvodno linijo.

Tehnologija Gigacast

Nova inovativna tehnologija Gigacast vključuje tlačno litje aluminija, ki odpravlja številne dele in postopke. Zasnovana je kot tridelna modularna struktura, ki omogoča izvedbo proizvodnih in montažnih del v odprtem okolju.

Tridelna modularna arhitektura omogoča tudi večjo raznolikost vrst vozil, ki jih je treba oblikovati in proizvajati.

Tehnologija Gigacast zahteva občasno menjavo kalupov, kar običajno traja približno 24 ur. Vendar pa je strokovnjakom družbe Toyota s svojim znanjem in izkušnjami pri proizvodnji motorjev uspelo znatno skrajšati prehodni čas. Izkoriščanje tega znanja je inženirjem omogočilo razvoj optimalno oblikovanega kalupa, ki omogoča zamenjavo v samo 20 minutah. Poleg tega uporaba posebne analize izboljša kakovost ulitkov, s čimer se zmanjša število okvarjenih kalupov.

Ta metoda omogoča kar 20-odstotno povečanje produktivnosti v primerjavi s trenutnimi industrijskimi standardi.

Samohodna proizvodna linija

Koncept linije z lastnim pogonom je že implementiran na nekaterih varilnih linijah v tovarni Motomachi in predstavlja osnovo za prihodnji razvoj in uvedbo za proizvodnjo vozil nove generacije. Nova transportna tehnologija bistveno izboljša fleksibilnost postavitve linij in odpravi potrebo po tekočih trakovih, s čimer se drastično zmanjšajo naložbe v obrat in čas za pripravo proizvodnje.

Delno sestavljena vozila z lastnim pogonom delujejo z varno hitrostjo, ki je primerna za množično proizvodnjo. Njihovi senzorji so sposobni prepoznati vozilo, ljudi in predmete. Vsi procesi od opreme do razvoja in množične proizvodnje pa temeljijo na znanju, izkušnjah in razvoju tehnologij avtonomne vožnje.

Naslednji koraki k množični proizvodnji baterij naslednje generacije

Toyota načrtuje komercializacijo svoje naslednje generacije baterije s tekočimi elektroliti v letih 2026-27. Nova baterija z uporabo litijevega železovega fosfata (LiFePO) kot osnovnega materiala zagotavlja visoko kakovost po nižji ceni. Za povečanje učinkovitosti tovrstnih baterij in zmanjšanje stroškov njene izdelave je ključnega pomena, da se med postopkom premazovanja posebna snov enakomerno nanese na kovinsko folijo. Strokovnjaki družbe Toyota to lahko dosežejo z izkoriščanjem svojega 26-letnega znanja o premazih, ki izhaja iz proizvodnje sklopov gorivnih celic in baterij za hibridna električna vozila.

Poleg tega naj bi bila Toyotina prva polprevodniška baterija pripravljena za komercialno uporabo v letih 2027–28. Polprevodniška baterija vsebuje ione, ki se premikajo skozi trdno snov. Zato morajo biti anoda, katoda in trdna elektrolitska plast med seboj tesno povezane brez rež.

VIR: Toyota Adria