Citroën proslavlja 75. obletnico vozila 2CV, ki je bil med letoma 1949 in 1990 izdelan v 5.114.969 primerkih. Pri nas ga poznamo tudi pod imenom Spaček.
Citroën proslavlja 75. obletnico vozila 2CV, ki je bil med letoma 1949 in 1990 izdelan v 5.114.969 primerkih. Pri nas ga poznamo tudi pod imenom Spaček. Model 2CV je nastal leta 1936 v okviru projekta TPV (Toute Petite Voiture), katerega cilj je bil ustvariti zelo majhen avtomobil, ki bi bil cenovno dostopen, vsestranski in varčen. Postal je prava ikona, njegov edinstven izgled in vsestranskost pa sta bili ključ do uspeha skozi več desetletij.
Idejno so ga zasnovali v oblikovalskem biroju znamke Citroën v Parizu. Njegova izdelava pa je potekala v testnem centru La Ferté-Vidame v francoskem departmaju Eure-et-Loir. Javnosti je bil prvič predstavljen 7. oktobra 1948 na pariškem avtomobilskem salonu. Po 42 letih od začetka prodaje, 27. julija 1990, pa je tovarno Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji 2CV.
IZVOR MODELA 2CV: PROJEKT TPV
Projekt TPV (zelo majhen avtomobil) je nastal sredi tridesetih let prejšnjega stoletja, natančneje leta 1936. Cilj tega projekta je bil ponuditi varčen in vsestranski avtomobil, ki bi bil dostopen delavskemu razredu. Leta 1937 je ugledal luč sveta prvi vozni prototip projekta TPV, ki je tehtal zgolj 370 kg in imel le en žaromet (takratna zakonodaja namreč ni zahtevala dveh). Vozilo je lahko prepeljalo štiri osebe in 50 kg prtljage z največjo hitrostjo 50 km/h.
Na avtomobilskem salonu v Parizu leta 1939 so nameravali predstaviti 250 pred serijskih modelov, vendar je bil dogodek zaradi vojne odpovedan. Že izdelani modeli so bili zato uničeni, razen štirih, ki so jih skrivaj hranili v Citroënovem testnem centru v La Ferté-Vidame.
AVTOMOBIL, KI JE POSTAL IKONA AVTOMOBILSKEGA SVETA
Julija 1949 se je začela njegova proizvodnja. 2CV je bil majhen avtomobil z zračno hlajenim dvovaljnim motorjem v ležečem položaju, s prostornino 375 cm3 in močjo 9 KM, ki je lahko dosegel največjo hitrost 50 km/h. S tem modelom je Citroën revolucionarno spremenil avtomobilsko industrijo, saj je ponudil varčno in vsestransko uporabno vozilo.
Njegova edinstvena oblika je hitro osvojila širšo javnost. Izjemen uspeh pa je dosegel tudi po zaslugi neskončnih možnosti uporabe, odstranljivih sedežev, lahkotnosti, okretnosti in udobja. Pri tem pa ne smemo pozabiti na vidik varčnosti, zaradi katerega je postal najbolj priljubljen avtomobil med vsemi. Leta 1950 je zaradi izjemnega porasta naročil dobava trajala tudi do šest let.
2CV je brezčasen model, ki je postal pravi družbeni fenomen, saj privablja zbiratelje z vsega sveta in ga pogosto srečamo tudi na naših cestah.
ŠTEVILNE IZVEDENKE IN OBDOBJA NA SVETOVNIH CESTAH
Skupno je bil 2CV predstavljen v desetih posebnih serijah, ki so bile lansirane v Franciji in nekaterih drugih evropskih državah. Med njimi velja omeniti Spot, Charleston in Cocorico. Model 2CV je prestal tudi nekaj pomembnih nadgradenj, med drugimi je bil leta 1951 predstavljen model 2CV Camionnette (znan kot 2CV AU), leta 1954 pa je bil izdelan model 2CV AZ, opremljen z motorjem z 12 konjskimi močmi in znamenito centrifugalno sklopko.
Poleg tega je imel 2CV priložnost obiskati ceste širom sveta, saj je nastopil na različnih vzdržljivostih preizkušnjah, kot so bili leta 1970 vzdržljivostni reli Pariz-Kabul-Pariz v dolžini 16.500 km, leta 1971 Pariz-Persépolis v dolžini 13.500 km in leta 1973 po Afriki od Abidjana do Tunisa, dolg 8.000 km, vsi trije so bili v organizaciji Citroëna.
FOTOGRAFIRANJE OSMIH LEGENDARNIH PRIMERKOV 2CV
V počastitev obletnice bodo v Franciji v Citroënovem konzervatorju organizirali umetniško fotografiranje naslednjih osmih kultnih primerkov 2CV, ki so dostopni tudi na povezavi s fotografijami.
· 2CV 6 by Hermès, ki ga je francoska luksuzna oblikovalska hiša Hermès opremila od znotraj in zunaj je bil razstavljen na pariškem avtomobilskem salonu leta 2008 ob 60. obletnici modela 2CV.
· 2CV 6 Spécial, eden od zadnjih primerkov 2CV, ki so jih leta 1988 izdelali v tovarni Levallois.
· 2CV Spot, čisto prva Citroënova specialna serija 1.800 primerkov tega modela z dvobarvnim oblazinjenjem in karoserijo po načrtu oblikovalca Sergea Gevina.
· 2CV A, eden izmed 250 prototipov, izdelanih leta 1939 za avtomobilski salon, ki je bil zaradi druge svetovne vojne odpovedan.
· 2CV A Berline, limuzina iz leta 1950, enaka tisti, ki jo je Pierre Boulanger predstavil na odprtju pariškega avtomobilskega salona leta 1948.
· 2CV A z volanom na desni, ki so ga od leta 1953 izdelovali v kraju Slough v Združenem kraljestvu. Primerek ima nezastekljen prtljažnik in odpirajoča se zadnja okna. Do danes velja za najstarejši britanski 2CV v Evropi.
· 2CV AZU, mali furgon, ki so ga izdelovali od leta 1954 do marca 1978, ima veliko nakladalno prostornino in krilna zadnja vrata za lažje natovarjanje.
· 2CV 4x4 »Sahara« s štirikolesnim pogonom in dvema motorjema, ki omogočata premagovanje več kot 40-odstotnih naklonov med vožnjo po peščenih sipinah.
VIR: Citroen