Kratki igrani film "Krst za triatlonce", posnet ob simpoziju "Zakaj Črtomir ne umre? Preobrazbe nacionalnega mita" in predstavi Krst pri Savici (Gledališče Koper) v produkciji UP FVZ je bil v februarju sprejet na Cannesov festival kratkega filma,...
Kratki igrani film "Krst za triatlonce", posnet ob simpoziju "Zakaj Črtomir ne umre? Preobrazbe nacionalnega mita" in predstavi Krst pri Savici (Gledališče Koper) v produkciji UP FVZ je bil v februarju sprejet na Cannesov festival kratkega filma, nato pa na indijski festival One Earth Awards. Sedaj je bil film sprejet tudi na festival Beausoleil Côte d'Azur International FICTS Festival du Cinéma Sportif v Nici, ki deluje tudi pod pokroviteljstvom Mednarodnega olimpijskega komiteja.
Več o sami zasnovi filma je povedala dr. Barbara Jurša, avtorica zasnove in soavtorica scenarija: "O Krstu pri Savici smo poskušali na Fakulteti za vede o zdravju razmišljati v povezavi s temo športa in psihofizičnega zdravja, kar je bilo samo po sebi vznemirljiva ideja. Na tej večdisciplinarni zasnovi nam je uspelo Prešernovo delo odpreti novim interpretacijam.
Osebno me je pri snovanju scenarija za film Krst za triatlonce gnala želja ustvariti Črtomira, ki se preobrazi, skoz iniciacijo izvedene triatlonske poti, v nekoga, ki se zaveda svoje samozadostnosti. Skoz preplavano, prekolesarjeno in pretečeno pot odkriva v sebi nove potenciale in začenja razumeti, da je bitje, v katerega moči je, da se razvija. In če Kocbekov esej, ki smo ga uporabili kot intertekst, predpostavi dualnost pasivnega in aktivnega človeka, uspe naš Črtomir to dvojnost preseči - kot nekdo, ki je bil najprej pasivno potopljen v stanje obupa, uspe znotraj sebe odkriti ter uresničiti tudi načelo aktivnosti. Naš izdelek je poseben in prepričljiv zaradi sinergije, ki se je vzpostavila med vsemi, ki smo pri njegovem nastanku sodelovali.
Ključno vlogo je imel režiser Damjan Muhič, ki je idejo filma takoj posvojil. Imel je vizijo - za vsak detajl je že videl, kako se vpenja v celoto - in lepo ga je bilo gledati zatopljenega v akcijo. Bistven je bil tudi prispevek dveh študentov Aplikativne kineziologije, Matije Kodarina in Eneja Adamiča, ki sta k sodelovanju pristopila nenavadno predano in resno. Glavni igralec, Matija, je znal zelo iznajdljivo domisliti svojo telesno držo in gibe za vsak kader."
Damjan Muhič, režiser filma, je strnil svoje vtise o nastanku filma: "Prva misel, ko sem slišal idejno zasnovo filma, je bila, da lahko iz tega naredimo nekaj dobrega. To so potrdile tako priprave na snemanje filma, ki so bile svojevrstna izkušnja, kakor tudi snemalna dneva, ki ju najboljše povzame izjava študenta - igralca glavnega protagonista film: "To je moj najlepši študijski dan." Z ekipo smo se odlično ujeli in naredili kratki film, na katerega smo lahko ponosni. Vsak filmski festival pomeni potrditev za delo celotne ekipe. Prva nominacija prihaja iz mesta s tako zelo bogato filmsko festivalsko zgodovino, kar je gotovo dobra popotnica za uvrstitev na ostale festivale. Novica o uvrstitvi na festival se skoraj sovpada s kulturnim dnem, kar je lepa počastitev same zgodbe Krsta pri Savici in Prešernovih verzov, ki smo jih uporabili v filmu."
Režija: Damjan Muhič
Scenarij: Barbara Jurša, Marcello Potocco
Montaža: Damjan Muhič
Asistent režije: Enej Adamič
Črtomir - Matija Kodarin
Glasovi - Luka Cimprič, Marcello Potocco, Barbara Jurša
Besedila - France Prešern (Krst pri Savici), Edvard Kocbek (Marija in Marta), Barbara Jurša
Glasba - Patrick Patrikos (Feels), Chris Haugen (Hero's ascent)
Zahvala: Turistično društvo Bohinj, Ribiška družina Bled, Aleš Oven, Aleš Suhadolnik