Torek, 21. 5. 2024, ob 18.00 Po razstavi slik, ki si jo lahko ogledate do 31. maja 2024, nas bo tokrat popeljala avtorica sama.
Torek, 21. 5. 2024, ob 18.00
Po razstavi slik, ki si jo lahko ogledate do 31. maja 2024, nas bo tokrat popeljala avtorica sama.
V Mestni galeriji Nova Gorica se v maju prvič predstavlja Klavdija Jeršinovec, vizualna umetnica, aktivna na področju kostumografije, slikarstva, ilustracije in umetniških zinov. Kot je zapisal Brane Kovič, so njena dela v svetu, ki se duši v množici kričečih podob smerokaz na poti k gledalčevi novi estetski izkušnji. Ob redkobesednem barvnem jeziku in minimalističnem izrazu močno odmevajo reliefni učinek barvnih plasti in ritmični poudarki, ki ustvarjajo plastičnost dela in gledalcu pričarajo prostor, prežet s polnostjo črne barve. Ta umetnico s svojim dominantnim učinkom tako navdušuje, da jo le mestoma prekine s premišljenim barvnim poudarkom in tako vtisne barvno stopinjo na mrežo črnine. Klavdija Jeršinovec nas tako vodi skozi svoja na videz skrajno barvno in potezno zreducirana dela ter popelje na pot svojevrstne estetske izkušnje. Polnost črnine, ki umetnico navdušuje, ponuja občutek mirnosti, prostornosti in ravnovesja kot antipod kaotični resničnosti našega vsakdana.
Klavdija Jeršinovec pa je o svojem ustvarjanju povedala naslednje: “Zame značilna črna platna ustvarjam že deset let. Najprej so bila kvadratna polja mojih rastrov bolj razpršena in prostoročna, čez leta pa sem slog izčistila. Geometrijski minimalizem mi še vedno ponuja dovolj prostora za raziskovanje kompozicij. Te so ključne pri snovanju mojih del. Preden grem na platno si vzamem veliko časa za skico. Na platnu barvo nanašam in odvzemam. Nisem tako poduhovljena, da bi razglabljala o meditativnosti tega procesa, je pa dejstvo, da mi ustaljenost ponavljajočega se ritma daje čas za razmislek o vsem kar me obdaja, tako osebno, kot v družbi. In to na nek način je oblika mentalnega čiščenja, ki jo še kako potrebujem.
Dostikrat mi postavijo vprašanje, zakaj črna? Morda zato, da ponazorim temačnost časa, praznino? Pa je moje mnenje ravno nasprotno. Črna je v primerjavi z belo polna, zapolnjena. Ima težo, ima vsebino. Predvsem pa ima edina to moč, ki jo želim prenesti v svoja dela. Trendi pridejo in grejo, dobra dela pa nosijo v sebi moč, ki je večna. To je tisto, kar iščem. Tudi zato v poplavi kričečih podob in družbi spektakla svoja dela namerno puščam preprosta. Edin presek črne je vnos primarnih barv z namenom dodatka simbolizma in razgibanosti kompozicije.
Delo na platnih je vedno disciplinirano, tu ni prostora za večje napake. Kot protiutež sem si postavila ustvarjanje s tekstilom, kjer si dopuščam bistveno več svobode. Tu se napak veselim. Skupen delom na platnu in tekstilnim postavitvam pa je moare efekt. Interakcija med delom in gledalcem v živo je pomembna, saj slike ustvarjajo optične spremembe glede na gledalčevo stališče. To poudarja potrebo po prehodu od površnega drsenja po digitalnem zaslonu k osebnemu doživljanju del, kar spodbuja globljo in bolj premišljeno povezanost z umetnostjo. To je moj subtilen način oziroma poskus preusmerjanja današnjega umetnostnega potrošnika z digitalnega nazaj na prava platna.”
O umetnici
Klavdija Jeršinovec (Ljubljana, 1987) je dejavna v kostumografiji, slikarstvu, ilustraciji in umetniških zinih. Leta 2011 je diplomirala na ljubljanski Naravoslovnotehniški fakulteti, na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo pa magistrirala iz scenskega oblikovanja. Izpopolnjevala se je tudi na bratislavski akademiji VŠMU. Je prejemnica študentske Prešernove nagrade, prejemnica nagrade Mladi avtor (Ex-tempore Piran 2021) in nagrade mesta Grožnjan (Ex-tempore Grožnjan, 2022). Samostojno je razstavljala v Galeriji Kortil (Reka, Hrvaška), Galeriji Herman Pečarič in v Cankarjevem domu Ljubljana. Umetnica živi in ustvarja na Vrhniki.