napovednik dogodkov v KUD Kibla
Katrin Hochschuh in Adam Donovan: Vedoželjni tavtofon – ontologija tenzorskega polja12. 4.–4. 5. 2024
Odprtje razstave: petek, 12. april 2024, ob 19. uri
MMC KIBLA/KiBelaVljudno vabljeni na odprtje intermedijske namestitve Katrin Hochschuh in Adama Donovana Vedoželjni tavtofon – ontologija tenzorskega polja, ki bo v petek, 12. aprila 2024, ob 19. uri v prostoru za umetnost KiBela.
Vstopimo. Zagledamo polje svetlobe, ki se premika skupaj s snopom zvoka. Oba prihajata iz istega vira, sijočega kovinskega trinožnega robota s pritrjenim zvočnikom, ki ga vrti po dveh oseh. Delo kot nekak vrtinec zvoka in svetlobe obiskovalca posrka vase z vsemi njegovimi čuti in se znajde ovit v spreminjajoči se prostorski zvočni skulpturi. To omogoči trenuten vznik dragocene intimnosti in tako v zvočnem kot tudi vizualnem smislu odpira vrata med podzavestjo obiskovalca in robotskim strojem. Nastalo transcendentno atmosfero nedvomno ustvarja ta izrazito neantropomorfni robot, ki pokaže, da Vedoželjni tavtofon ni samo umetniško delo, ampak tudi orodje za ustvarjanje glasbe in instrument za psihološko in fizikalno opazovanje.
Ime tavtofon izhaja iz projekcijskih avditornih preizkusov, ki so jih razvili psihologi Skinner, Rosenzweig in Shakow in jih lahko razumemo kot neke vrste zvočni Rorschachov preizkus, ki temelji na ponavljanju zaporedja samoglasnikov s ciljem sprožitve latentnega govora, skritega v poslušalčevi psihi. Del imena, ki se navezuje na vedoželjnost, se nanaša na tavtofonovo željo po raziskovanju okolice in učenju. Odraža človekovo sposobnost čustvene navezanosti na nežive predmete, kar sta že davnega leta 1944 pokazala psihologa Heider in Simmel, ter premišljuje o človekovi želji po porajanju novih oblik življenja kot segmentu podzavestnih prepričanj o smrti in minljivosti. Tenzorsko polje predstavlja matematični prikaz vizualnega okolja z drugačnim načinom prilagajanja in nenehno spreminjajočim se nizom svetlobnih prikazov. Nenavadnost oziroma popolna nedomačnost slušnih halucinacij, ki nastaja s pomočjo fizikalnega fenomena usmerjenega zvoka, ki deluje kot medij robotove izraznosti, pa odpira zaznavni aparat ter povečuje zajem subliminalnih dražljajev.
Spletišče umetnikov:
https://hochschuh-donovan.com/
< Vedoželjni tavtofon – ontologija tenzorskega polja; robotska zvočna skulptura in odzivna projekcija, 2017; foto: Katrin Hochschuh in Adam DonovanVečGlasbeni cikel MIGAVGMB + jesusonecstasy: Nexus AVeksperimentalni avdiovizualni performans
sreda, 17. 4. 2024, ob 20. uri
MMC KIBLA/KiBelaVabimo vas na drugi dogodek cikla MIGAV v tej sezoni, eksperimentalni avdiovizualni performans dvojca GMB in jesusonecstasy, naslovljen Nexus AV, ki se bo odvil v sredo, 17. aprila 2024, ob 20. uri v MMC KIBLA.
Avtorja druži uporaba tehnologije, ki jo s predelavami in tehnološkim nadgrajevanjem prilagodita potrebam njunega umetniškega izražanja. Bistvo njunega sodelovanja je ustvariti medsebojni vpliv med sliko in zvokom z uporabo večih neskončnih povratnih zank avdio in video signala speljanih skozi njuna avdio in video sistema. Rezultat je težko ponovljiv zaradi nestabilne narave povratnih zank. Kompleksen in nestabilen sistem zahteva konstantni nadzor in odziv, da ne umre v tišini in da ne izrodi v kaos oz. šum. Kompozicija je torej instantna, nepredvidljivost pa njen ključen element.VečBRALNI KROŽEKV rastju rastlinčetrtek, 18. 4. 2024, ob 17. uri
artKITBralni krožek: V rastju rastlin
V okviru programa neformalnega izobraževanja z veseljem napovedujemo bralne krožke. Serijo desetih srečanj bosta moderirali kuratorka Nina Šardi in literarna kritičarka Tonja Jelen, srečevali pa se bomo od enkrat do dvakrat na mesec do konca leta 2024 v MMC KIBLA ali v razstavišču artKIT. Bralni krožek je zasnovan kot odprti prostor srečevanja, dialoga, pogovora in skupnega učenja o ekoloških, družbenopolitičnih in aktivističnih temah, ki jih bomo črpali iz KIBLINIH intermedijskih produkcij in vizualnega razstavnega programa. Namen skupnega branja izbranih besedil in kolektivne refleksije je spoznavanje širokega nabora umetniških del ter izmenjava znanj o aktualnih teorijah sodobnosti, razvoju tehnologije in družbenih, političnih in ekonomskih konceptov, ki diktirajo globalne premike in s tem pogojujejo naša vsakdanja življenja.Vljudno vabljeni!Bralni krožek je namenjen širšemu občinstvu, pri čemer se ne pričakuje strokovnega predznanja, ampak radovednost, želja po skupnem učenju in deljenju znanja. Vljudno sicer priporočamo, da predlagana besedila vnaprej preberete. Prosimo, da za registracijo udeležbe ter posredovanje določenih besedil, ki jih boste prejeli v pdf-formatu, pošljete e-mail na e-naslov tonja.jelen@kibla.org ali nina.sardi@kibla.org. Registracija je le informativnega značaja in ni obvezujoča.
1. V rastju rastlin
četrtek, 18. 4. 2024, 17.00
artKITNa prvem srečanju se bomo ob razstavi Mori Sikora Večletni vznik posvetili zbirki pravljic o rožah z vsega sveta Kako so rože prišle na svet v priredbi Brede Podbrežnik Vukmir in Klarise Jovanović (založba Malinc, 2022). Na podlagi izbranih, prebranih zgodb: Kako je cvetje prišlo na svet, Slavček in vrtnica, Praprotni cvet, Cvet metuljne sivke in Zakaj imajo vrtnice trnje, bomo govorili o samem pomenu rastlin v umetnosti, in sicer tako slikarski kot besedni. Knjiga je na razpolago v vseh knjižnicah.Kako razmišljati o naravi kot viru vsega, ki nam je lahko v navdih in hkrati kot vir bogastva za materialno ustvarjanje, bo ključna nit za sam pogovor.
Več o razstavi:http://www.kibla.org/dejavnosti/artkit/2024/mori-sikora-vecletni-vznik/
Bralni krožek je del podpornega programa neformalnega izobraževanja, ki ga sofinancirata Ministrstvo RS za kulturo in Mestna občina Maribor.
VečNA OGLEDMori Sikora: Večletni vznikNa ogled do 20. 4. 2024 @ artKITTekstilna dela, ki visijo v razstavišču, povezujejo naravni svet rastlin in njihovih izvlečkov, da tkanine spremenijo v posode s spominom (na rastline in okolico, kjer so rasle). Njena umetniška dela so rezultat dolgotrajnega procesa eksperimentiranja z različnimi materiali – rastlinami, rožami, naravnimi izvlečki in barvili – ter preučevanjem različnih manipulacij s tkaninami, kot so krpanje, vezenje, šivanje in kolažiranje majhnih kosov za izdelavo večjih.Trenutno ustvarja na velikih umetniških delih v obliki visečih
kiparskih slik/instalacij. Tehnika razbijanja, udarjanja in tolčenja po cvetovih in barvanja s cvetnimi listi sta načina, ki ju uporablja v nekaterih svojih glavnih delih.
Več
VIR: KUD Kibla
Odprtje razstave: petek, 12. april 2024, ob 19. uri
MMC KIBLA/KiBelaVljudno vabljeni na odprtje intermedijske namestitve Katrin Hochschuh in Adama Donovana Vedoželjni tavtofon – ontologija tenzorskega polja, ki bo v petek, 12. aprila 2024, ob 19. uri v prostoru za umetnost KiBela.
Vstopimo. Zagledamo polje svetlobe, ki se premika skupaj s snopom zvoka. Oba prihajata iz istega vira, sijočega kovinskega trinožnega robota s pritrjenim zvočnikom, ki ga vrti po dveh oseh. Delo kot nekak vrtinec zvoka in svetlobe obiskovalca posrka vase z vsemi njegovimi čuti in se znajde ovit v spreminjajoči se prostorski zvočni skulpturi. To omogoči trenuten vznik dragocene intimnosti in tako v zvočnem kot tudi vizualnem smislu odpira vrata med podzavestjo obiskovalca in robotskim strojem. Nastalo transcendentno atmosfero nedvomno ustvarja ta izrazito neantropomorfni robot, ki pokaže, da Vedoželjni tavtofon ni samo umetniško delo, ampak tudi orodje za ustvarjanje glasbe in instrument za psihološko in fizikalno opazovanje.
Ime tavtofon izhaja iz projekcijskih avditornih preizkusov, ki so jih razvili psihologi Skinner, Rosenzweig in Shakow in jih lahko razumemo kot neke vrste zvočni Rorschachov preizkus, ki temelji na ponavljanju zaporedja samoglasnikov s ciljem sprožitve latentnega govora, skritega v poslušalčevi psihi. Del imena, ki se navezuje na vedoželjnost, se nanaša na tavtofonovo željo po raziskovanju okolice in učenju. Odraža človekovo sposobnost čustvene navezanosti na nežive predmete, kar sta že davnega leta 1944 pokazala psihologa Heider in Simmel, ter premišljuje o človekovi želji po porajanju novih oblik življenja kot segmentu podzavestnih prepričanj o smrti in minljivosti. Tenzorsko polje predstavlja matematični prikaz vizualnega okolja z drugačnim načinom prilagajanja in nenehno spreminjajočim se nizom svetlobnih prikazov. Nenavadnost oziroma popolna nedomačnost slušnih halucinacij, ki nastaja s pomočjo fizikalnega fenomena usmerjenega zvoka, ki deluje kot medij robotove izraznosti, pa odpira zaznavni aparat ter povečuje zajem subliminalnih dražljajev.
Spletišče umetnikov:
https://hochschuh-donovan.com/
< Vedoželjni tavtofon – ontologija tenzorskega polja; robotska zvočna skulptura in odzivna projekcija, 2017; foto: Katrin Hochschuh in Adam DonovanVečGlasbeni cikel MIGAVGMB + jesusonecstasy: Nexus AVeksperimentalni avdiovizualni performans
sreda, 17. 4. 2024, ob 20. uri
MMC KIBLA/KiBelaVabimo vas na drugi dogodek cikla MIGAV v tej sezoni, eksperimentalni avdiovizualni performans dvojca GMB in jesusonecstasy, naslovljen Nexus AV, ki se bo odvil v sredo, 17. aprila 2024, ob 20. uri v MMC KIBLA.
Avtorja druži uporaba tehnologije, ki jo s predelavami in tehnološkim nadgrajevanjem prilagodita potrebam njunega umetniškega izražanja. Bistvo njunega sodelovanja je ustvariti medsebojni vpliv med sliko in zvokom z uporabo večih neskončnih povratnih zank avdio in video signala speljanih skozi njuna avdio in video sistema. Rezultat je težko ponovljiv zaradi nestabilne narave povratnih zank. Kompleksen in nestabilen sistem zahteva konstantni nadzor in odziv, da ne umre v tišini in da ne izrodi v kaos oz. šum. Kompozicija je torej instantna, nepredvidljivost pa njen ključen element.VečBRALNI KROŽEKV rastju rastlinčetrtek, 18. 4. 2024, ob 17. uri
artKITBralni krožek: V rastju rastlin
V okviru programa neformalnega izobraževanja z veseljem napovedujemo bralne krožke. Serijo desetih srečanj bosta moderirali kuratorka Nina Šardi in literarna kritičarka Tonja Jelen, srečevali pa se bomo od enkrat do dvakrat na mesec do konca leta 2024 v MMC KIBLA ali v razstavišču artKIT. Bralni krožek je zasnovan kot odprti prostor srečevanja, dialoga, pogovora in skupnega učenja o ekoloških, družbenopolitičnih in aktivističnih temah, ki jih bomo črpali iz KIBLINIH intermedijskih produkcij in vizualnega razstavnega programa. Namen skupnega branja izbranih besedil in kolektivne refleksije je spoznavanje širokega nabora umetniških del ter izmenjava znanj o aktualnih teorijah sodobnosti, razvoju tehnologije in družbenih, političnih in ekonomskih konceptov, ki diktirajo globalne premike in s tem pogojujejo naša vsakdanja življenja.Vljudno vabljeni!Bralni krožek je namenjen širšemu občinstvu, pri čemer se ne pričakuje strokovnega predznanja, ampak radovednost, želja po skupnem učenju in deljenju znanja. Vljudno sicer priporočamo, da predlagana besedila vnaprej preberete. Prosimo, da za registracijo udeležbe ter posredovanje določenih besedil, ki jih boste prejeli v pdf-formatu, pošljete e-mail na e-naslov tonja.jelen@kibla.org ali nina.sardi@kibla.org. Registracija je le informativnega značaja in ni obvezujoča.
1. V rastju rastlin
četrtek, 18. 4. 2024, 17.00
artKITNa prvem srečanju se bomo ob razstavi Mori Sikora Večletni vznik posvetili zbirki pravljic o rožah z vsega sveta Kako so rože prišle na svet v priredbi Brede Podbrežnik Vukmir in Klarise Jovanović (založba Malinc, 2022). Na podlagi izbranih, prebranih zgodb: Kako je cvetje prišlo na svet, Slavček in vrtnica, Praprotni cvet, Cvet metuljne sivke in Zakaj imajo vrtnice trnje, bomo govorili o samem pomenu rastlin v umetnosti, in sicer tako slikarski kot besedni. Knjiga je na razpolago v vseh knjižnicah.Kako razmišljati o naravi kot viru vsega, ki nam je lahko v navdih in hkrati kot vir bogastva za materialno ustvarjanje, bo ključna nit za sam pogovor.
Več o razstavi:http://www.kibla.org/dejavnosti/artkit/2024/mori-sikora-vecletni-vznik/
Bralni krožek je del podpornega programa neformalnega izobraževanja, ki ga sofinancirata Ministrstvo RS za kulturo in Mestna občina Maribor.
VečNA OGLEDMori Sikora: Večletni vznikNa ogled do 20. 4. 2024 @ artKITTekstilna dela, ki visijo v razstavišču, povezujejo naravni svet rastlin in njihovih izvlečkov, da tkanine spremenijo v posode s spominom (na rastline in okolico, kjer so rasle). Njena umetniška dela so rezultat dolgotrajnega procesa eksperimentiranja z različnimi materiali – rastlinami, rožami, naravnimi izvlečki in barvili – ter preučevanjem različnih manipulacij s tkaninami, kot so krpanje, vezenje, šivanje in kolažiranje majhnih kosov za izdelavo večjih.Trenutno ustvarja na velikih umetniških delih v obliki visečih
kiparskih slik/instalacij. Tehnika razbijanja, udarjanja in tolčenja po cvetovih in barvanja s cvetnimi listi sta načina, ki ju uporablja v nekaterih svojih glavnih delih.
Več
VIR: KUD Kibla