Na Twitterju duhove buri akcija »Ugrizni se v sovražni jezik!«, ki ima sicer plemenit namen, izvedba pa ni najbolj posrečena, komentirajo uporabniki tega družbenega omrežja.

Kampanja je projekt Službe vlade za digitalno preobrazbo in temelji na prepričanju, da so mnogi ljudje žrtve sovražnega govora, ki boli, povroča stiske in celo uničuje življenja. To so želeli prikazati s primerom športnikov z različnih področij, saj želijo poudariti, da se vsi soočajo s predsodki in sovražnim govorom, ne glede na dosežene uspehe.

»Kampanja 'Ugrizni se v sovražni jezik!' simulira realnost, s katero se žal pogosto soočajo različni posamezniki in posameznice ter skupine zaradi predsodkov in posledične nestrpnosti, ki so še vedno zelo zakoreninjeni v družbi in se pogosto manifestirajo prav preko komunikacije na družbenih omrežjih. Tu namreč ljudje pod krinko 'anonimnosti' pokažejo tudi del sebe, ki ga sicer morda ne, oziroma se drugje prej 'ugriznejo v jezik'. Videoposnetki, ki so sicer na prvi pogled celo šaljivi, pa v resnici kažejo, kako izgledajo kruti natipkani komentarji, ko jih nekdo nekomu pove v obraz,« pravijo snovalci akcije.

»PRIMERI IZHAJAJO IZ REALNIH SITUACIJ«

Kot prvi je v kampanji nastopil Marcos Tavares, kot druga paraolimpijka Tanja Cerkvenik, sledilo pa jih bo še nekaj. Poleg športnikov se v videoposnetkih pojavi komik Aleš Novak, ki prikaže, s kakšnimi komentarji se morajo ti občasno soočati.

Ker pri tem ne izbira besed, ne preseneča, da so se pod objavo takoj začeli vrstiti negativni komentarji, ki pravijo, da je spot nerealen, »zabit«, celo izprijen. Za komentar smo prosili Službo vlade za digitalno preobrazbo, kjer pravijo, da se negativni odzivi pojavijo pri vsaki kampanji. »Konkretno v našem primeru pa smo se te kampanje lotili prav zaradi neprimerne komunikacije na spletu, s katero pa se soočajo predvsem ranljive skupine. Tanji Cerkvenik in preostalim športnikom smo izredno hvaležni za sodelovanje in odprtost,« so povedali za MM.

Kampanjo so zasnovali s pomočjo socialnega marketinga Iz principa (gre za projekt Združenja DrogArt), kjer pravijo, da so po njihovih opažanjih odzivi večinoma pozitivni, kar jih veseli, saj na ta način vendarle slišimo tudi glas tistih, ki pogosto ostanejo tiho. »Ne preseneča pa nas, da so, tako kot vedno, med odzivi tudi kritični. Situacije v videih so sicer simulirane, izhajajo pa iz realnih situacij. Žal je tako, da so vsi realni primeri, ki jih lahko vsakodnevno zasledimo na družbenih omrežjih, 'izprijeni', zlobni, tudi 'butasti' – takšne so zato tudi izjave našega protagonista, ki pooseblja komentarje na družbenih omrežjih,« dodajajo. Izvedeli smo še, da so vsi sodelujoči športniki in športnice koncept kampanje in vsebino videospotov podprli, saj so pogosto, predvsem pa »ko jim ne gre«, na lastni koži izkusili trpkost odzivov javnosti. 

VIR: MM