Alfa Romeo na široko odpira vrata svojega poligona v Baloccu za testiranje novega, 100-odstotno električnega modela Junior 280 VELOCE, ki predstavlja utelešenje športnosti – in razkriva skrivnosti njegove izjemne vozne dinamike. Dinamična predpremiera bo strokovni javnosti omogočila, da preizkusijo prvi električni kompaktni športni avtomobil znamke na istem dirkališču, kjer je bila potrjena dinamična zasnova modela, s čimer se športnost Alfe Romeo vrača v največji segment na evropskem trgu.

  • DINAMIČNA PREDPREMIERA: testni poligon v Baloccu je prizorišče dolgo pričakovanega dinamičnega testiranja novega modela Junior v njegovi najbolj športni različici, 280 VELOCE, 100 % električnega in opremljenega s posebnimi rešitvami “made by and for” Alfa Romeo.
  • JUNIOR 280 VELOCE uteleša DNK znamke in športnost v kompaktnih dimenzijah, ki znamko vračajo v enega največjih tržnih segmentov v Evropi, kar je simbolična dobrodošlica novi generaciji Alfistov.
  • NAVDUŠUJOČA ZASNOVA: Pri modelu Junior 280 VELOCE je sodelovala ista italijanska ekipa inženirjev Alfa Romeo, ki je ustvarila edinstvene modele, kot so 4C, 8C, Giulia in Stelvio Quadrifoglio in Giulia GTA in GTAm. Rezultat je popolno ravnovesje med najboljšim upravljanjem v razredu in velikim udobjem v vsakodnevnih vožnjah.
  • 280 KONJSKIH MOČI: novi električni pogonski sklop, ki zagotavlja 207 kW (280 KM) in 345 Nm navora, prvič predstavljen v modelu Junior.
  • PREDSTAVITEV 4. GENERACIJE (tip D) TorSen diferenciala: prvič na 100 % električnem vozilu s pogonom na sprednji koles – najnovejši mehanski diferencial z omejenim zdrsom TorSen “D” zagotavlja najboljši oprijem v vseh razmerah na cesti in na vseh podlagah.
  • AGILEN IN LAHEK: Junior 280 VELOCE je s 1.590 kg najlažji v svojem razredu.
  • UDOBJE IN PRAKTIČNOST: Junior vodi v segmentu, kar dokazujeta največji prtljažnik med konkurenco (400 l) in organizator kablov Alfa Romeo za shranjevanje polnilnega kabla.
  • POLNO TEHNOLOGIJE: Zahvaljujoč virtualnemu pomočniku »Hey Alfa« z generativno umetno inteligenco in navigacijskim sistemom za načrtovanje poti EV, je Junior najbolj tehnološko napredna Alfa Romeo doslej.
  • Dinamična predstavitev modela Junior 280 VELOCE je potekala na isti stezi, kjer je italijanska ekipa inženirjev Alfa Romeo potrdila cilje dinamičnega dizajna. Slovita steza "Alfa Romeo" in dirkališče, znano kot "Langhe". Prav na tej stezi so bili dinamično potrjeni vsi cestni in dirkalni avtomobili Alfa Romeo zadnjih 60 let.
  • EKSKLUZIVNI PREIZKUSI: Prvič od njegove izgradnje leta 1962, je bil voznikom zunaj inženirske ekipe Alfa Romeo omogočen dostop do celotne konfiguracije dirkališča “Langhe”, dolgega več kot  20 km.
 
Alfa Romeo na široko odpira vrata svojega poligona v Baloccu za testiranje novega, 100-odstotno električnega modela Junior 280 VELOCE, ki predstavlja utelešenje športnosti – in razkriva skrivnosti njegove izjemne vozne dinamike. Dinamična predpremiera bo strokovni javnosti omogočila, da preizkusijo prvi električni kompaktni športni avtomobil znamke na istem dirkališču, kjer je bila potrjena dinamična zasnova modela, s čimer se športnost Alfe Romeo vrača v največji segment na evropskem trgu.
 
Dinamični razvoj in validacija vseh avtomobilov Alfa Romeo poteka na testnem poligonu Balocco, ikoničnem prizorišču, dokončanem leta 1962. Italijanska ekipa inženirjev Alfa Romeo je sodelovala pri  najnovejših modelih znamke in tam opravila dinamično testiranje. In prav na tej stezi, kjer so razvojno testirali vse cestne avtomobile Alfa Romeo zadnjih nekaj desetletij, bo testiranje opravil tudi novi Junior. Prav tako je zgodovinska, nepozabna ekipa “Alfa Corse” tu testirala in dodelala dirkalnike, ki so tekmovali na mednarodnih avtomobilskih dirkah (F1 – DTM – Super Turismo).
 
Dinamika Alfa Romeo
Alfa Romeo Junior 280 VELOCE uteleša športni značaj znamke v kompaktnem avtomobilu. Temelji na običajni formuli Alfa Romeo, ki združuje njeno pregovorno odličnost – popolno ravnovesje teže, prvovrstno vozno dinamiko, tehnološke in motorne rešitve v vrhu segmenta – ter tisto »brezčasno lepoto«, ki je že dolgo zaščitni znak oblikovanja vozil z značko Alfa Romeo. Ta različica povzdigne omenjene lastnosti na najvišjo raven, saj se ponaša z vodilno okretnostjo v segmentu in najboljšo vodljivostjo na cesti v svojem razredu. Vse to omogočata svetovni novosti, predstavljeni na modelu Junior VELOCE: novi električni motor z močjo 207 kW (280 KM) in najnovejši mehanski diferencial z omejenim zdrsom TorSen “D”. Junior ima tudi posebne, ekskluzivne tehnične rešitve, vključno z najbolj neposrednim krmiljenjem v segmentu (14,6), posebej kalibriranim za izboljšanje njegovih izjemnih zmogljivosti. Vzmetenje je znižano za 25 mm, stabilizatorji pa so še posebej športni in zagotavljajo hitro in natančno zavijanje. Zavorni sistem vključuje 380-milimetrske diske spredaj s 4-batnimi monoblok čeljustmi, medtem ko so 20-palčne pnevmatike specifično oblikovane za visokozmogljiva električna vozila.
 
Večja učinkovitost in več užitka v vsakodnevni vožnji
Novi Junior 280 VELOCE je avtomobil za vsakodnevne vožnje, zelo učinkovit in izjemno privlačen. Avtomobil je kompakten in enostaven za upravljanje, idealen za mestno vožnjo, kar dokazuje z dolžino nekaj več kot 4 metre in obračalnim krogom 10,5 metra. Notranjost je kljub kompaktni velikosti prostorna in lahko udobno sprejme štiri odrasle osebe in njihovo prtljago v 400-litrskem prtljažniku, vodilnem v segmentu. Junior 280 VELOCE tehta le 1.560 kg, kar je približno 200 kg manj od njegovih najtesnejših tekmecev. Kompaktne litij-ionske baterije prispevajo k občutnemu zmanjšanju teže in krajšemu času polnjenja. Aerodinamični detajli, ki zmanjšujejo zračni upor in porabo energije, ter ikonični "prisekan zadek" in asimetrične prednje odprtine za dovod zraka poudarjajo vrhunskost modela. Poleg tega Junior zagotavlja najboljšo vozno izkušnjo tako v mestu kot na izven mestnih poteh, s praktičnimi elementi, kot je sprednji predal pod pokrovom motorja za shranjevanje polnilnega kabla, 12-voltna vtičnica v prtljažniku, poseben zvok električne vožnje (slišen le v potniškem prostoru) za izboljšano zaznavanje pospeševanja in zaviranja, ter sistem za usmerjanje EV za samodejno, brezskrbno vodenje voznika do naslednjega polnjenja.
 
Dirkalna steza “Langhe”, dokončana leta 1962
Alfa Romeo prvič v zgodovini omogoča dostop do celotne dirkalne steze Langhe, slavne proge, dolge več kot 20 km, ki zvesto sledi razgibanosti hribovitih cest regije Piemont, ki je od leta 2014 uvrščena na Unescov seznam svetovne dediščine. Junior je torej testiran v edinstvenih pogojih. Ekipa italijanskih inženirjev, ki je sodelovala pri izjemnih projektih, kot so 8C, 4C, Giulia in Stelvio v različicah Quadrifoglio, vključno z Giulio GTA in GTAm, bo pozdravila strokovno javnost na istih dirkališčih, kjer so vsi cestni in dirkalni avtomobili Alfa Romeo zadnjih nekaj desetletij opravljali razvojno testiranje. Na istem mestu je zgodovinska in nepozabna ekipa "Alfa Corse" testirala in dodelala dirkalnike, ki so tekmovali na mednarodnih avtomobilskih dirkah (F1 – DTM – Super Turismo).
 
Mednarodnim medijem prvič omogočen dostop do celotne konfiguracije dirkališča “Langhe”
Dirkališče še nikoli ni bilo na voljo voznikom, ki niso člani razvojne ekipe Alfa Romeo. Dirkališče “Langhe” simulira pot, podobno zelo razgibani regionalni cesti, polni ovinkov, vzponov in spustov, ter posnema vsakodnevno uporabo avtomobila. Privlačen odsek dirkališča Balocco vključuje neravnine, luknje, tramvajske tire,  tlakovce in stopnice, enake oviram, s katerimi se srečujemo v vsakdanjem mestnem življenju. Junior se je odlično izkazal pri blaženju tresljajev v potniški kabini, kar ima za posledico najboljše udobje v razredu. Idealen kraj za spoznavanje praktično popolnega hitrega avtomobila v ovinkih, zahvaljujoč izjemnemu električnemu pospešku, ki ga še poudarja izbira dinamičnega načina vožnje. To je rezultat diferenciala proti zdrsu TorSen "D", ki zmanjšuje podkrmarjenje in povečuje stabilnost avtomobila v ovinkih.
 
Najboljša vozna dinamika v razredu, zahvaljujoč posebnim tehničnim rešitvam Alfe Romeo.
Pogonski sklop z 207 kW (280 KM)
Z modelom Junior 280 VELOCE znamka Alfa Romeo uvaja novo generacijo električnega motorja, ki zagotavlja 207 kW (280 KM) moči in 345 Nm navora. Nov pogonski sklop, ki sta ga skupaj razvila inženiring Alfa Romeo, skupno podjetje ekipe Stellantis Engineering Propulsion Systems in Emotors, je bil zasnovan in natančno nastavljen tako, da izpolnjuje specifične cilje projekta, ki ga vodi ekipa Alfa Romeo. Zahvaljujoč visoki moči in navoru doseže najvišjo moč pri 15.200 vrt./min, največji navor pa je dosledno med 250 in 4.875 vrt./min. – in posebno kalibracijo pogonskega sklopa. Novi kompaktni športni avtomobil ponuja brezkompromisen užitek v vožnji z vodilno dinamiko v segmentu, s pospeškom od 0 do 100 km/h v samo 5,9 sekunde, in doseže najvišjo hitrostjo prek 200 km/h. Natančneje, električni pogonski sklop je sestavljen iz elektromotorja (Hybrid Synchronous Motor) in najnovejše 54-kWh baterije, ki ponuja visoko energijsko gostoto in izjemno razmerje med nazivno in uporabno energijo. Litij-ionski baterijski paket pa zagotavlja 410 km dosega v ciklu WLTP.
Polnjenje novega modela Junior VELOCE je hitro in zelo preprosto: traja manj kot 30 minut, da se baterija napolni od 10 do 80 % na hitrih polnilnih postajah 100 kW DC.
 
Svetovna premiera: novi TorSen “D” mehanski diferencial z omejenim zdrsom
Da bi celotno moč prenesli na podlago in zagotovili športno in zabavno vožnjo v vseh pogojih, se je Alfa Romeo odločila opremiti Junior VELOCE z najnovejšim TorSen "D" mehanskim diferencialom z omejenim zdrsom. Preprosta in učinkovita rešitev je sedaj, v svoji novi "D" generaciji, dodatno izboljšana v smislu lahkosti in učinkovitosti. Natančneje, nov sistem skrbi za dinamično, dosledno porazdelitev navora med sprednjima pogonskima kolesoma glede na vozne razmere in cestno površino. Da bi povečali prednosti pogona na sprednja kolesi, je Alfa Romeo razvila nov mehanski TorSen "D" diferencial z omejenim zdrsom, ki izkorišča vse prednosti pogona na prednji kolesni par in bistveno izboljša oprijem in stabilnost na cestišču. Hkrati blaži podkrmiljenje pri pospeševanju, posege elektronskega upravljanja in tresljaje na volanu.
 
Napredni načini vožnje, ki jih upravlja sistem Alfa DNA
Za optimizacijo vodljivosti in zmogljivosti je mogoče izbrati način vožnje prek izbirnika pogona Alfa DNA, ki je bil prvič predstavljen v modelih Giulietta, Mito in 4C, ter kasneje v modelih Giulia, Stelvio in Tonale, ter sedaj v novem modelu Junior, ki vključuje posebne funkcije v zvezi z oskrbo z električno energijo. Pri modelu Junior VELOCE način "Dynamic" zagotavlja največjo razpoložljivost moči in navora, poveča občutljivost volana in pedal ter zmanjša motnje ESP. Poleg tega popolnoma mehansko zaviranje prispeva k splošnemu športnemu občutku. Druga možnost izbire je "Natural" – s tem omejite največjo moč in hitrost, delovanje ESP pa je bolj umirjeno. V načinu "Advanced Efficiency" je tudi navor omejen na 300 Nm, za največjo energetsko učinkovitost. Junior VELOCE je opremljen z gumbom "B-mode" za izboljšano in intenzivnejšo regeneracijo vsakič, ko je stopalka za plin spuščena, s čimer se obremenitev prenese na sprednjo os, da se poveča oprijem in izboljša doseg vozila.
 
Vzmetenje s specifično športno kalibracijo
Nastavitev vzmetenja je zanesljiva; preverjena kombinacija McPhersonove sheme spredaj in torzijskega mostu zadaj, ki zagotavlja popolno lego na cestišču in veliko udobje v vseh voznih razmerah. Sistem sprednjega vzmetenja ima nov stabilizator in novo vzmetno nogo za neposreden odziv in popolno vodljivost. Skupaj s krajšo krmilno roko to vzmetenje omogoča Juniorju, da doseže krmilno razmerje 14,6 : 1 (najboljše v svojem razredu v segmentu). Posebnost zadnjega vzmetenja je poseben vzvojni drog, za obe osi pa so bili izbrani posebni blažilniki z dvojnimi hidravličnimi zavornimi vzmetmi .
 
Zavorni sistem in pnevmatike
Za varno delovanje pri visokih hitrostih je ekipa Alfa Romeo za Junior 280 VELOCE izbrala sprednje zavore s 380-mm ventiliranimi koluti in štiribatnimi monoblok čeljustmi, ki ponujajo zavorno moč 1,12 G, kar pomaga pri doseganju 33 metrske zavorne poti od 100 km/h do 0. Junior 280 VELOCE odlikujejo velika 20-palčna lita platišča in visokozmogljive pnevmatike.
 
Najsodobnejša tehnologija za udobje, varnost in povezljivost
Izjemno udobje in dobro počutje v avtomobilu
Junior 280 VELOCE ne sklepa kompromisov, kot gre za rešitve v zvezi z osrednjim položajem voznika in dobrim počutjem vseh potnikov. Za Alfo Romeo udobje pomeni narediti vsako pot preprosto, prijetno, organizirano in varno. Ko sedete v potniško kabino, takoj opazite natančno pozornost do detajlov, visoko kakovost oblazinjenja in občutek, da vas obdaja udobje, športna eleganca in italijanska kakovost. Kompaktni športni avtomobil Alfa Romeo se kljub kompaktni velikosti ponaša z največjim prtljažnikom v svojem razredu (BEV) s kar 400 litri prostornine. Na voljo so tudi ekskluzivne funkcije, kot npr. priročen organizator kablov, ki se nahaja pod pokrovom motorja, kjer je priročno mesto za shranjevanje polnilnega kabla. Za še večje udobje ponuja vrsto funkcij za pomoč vozniku, ki pomagajo pri vzdolžnem in bočnem nadzoru vozila (2. stopnja avtonomne vožnje). Skupaj s 360° parkirnimi senzorji in 180° zadnjo kamero spremlja okolico s praktičnim polavtonomnim parkirnim sistemom, ki prikazuje razpoložljiv prostor in sam dokonča manevre vstopa in izstopa avtomobila.
 
Nov informacijsko-razvedrilni sistem ima prefinjen, tekoč večopravilni vmesnik
Novi Junior 280 VELOCE ponuja najboljše, kar je trenutno na voljo na trgu, kar zadeva programsko opremo in povezljivost, hkrati pa zagotavlja užitek v vožnji, značilen za znamko, ter udobno, varno in popolnoma povezano izkušnjo. Nov informacijsko-razvedrilni sistem ima prefinjen, tekoč večopravilni vmesnik, ki vozniku ponuja vse potrebne informacije, ne da bi pri tem odvrnil pozornost s ceste, kar zagotavlja izkušnjo »podobno pametnemu telefonu«. Na sredini armaturne plošče se nahaja popolnoma digitalni 10,25-palčni TFT zaslon za dostop do podatkov avtomobila in nastavitev voznih tehnologij. Drugi, prav tako 10,25-palčni zaslon na dotik, je usmerjen proti vozniku.  
Juniorjeve tehnološke inovacije vključujejo ChatGPT, vgrajen v sistem za prepoznavanje glasu v vozilu. Umetna inteligenca zdaj omogoča postavljanje zapletenih vprašanj in prejemanje celovitih, strukturiranih odgovorov o različnih temah pogovora, kot so znanost, zgodovina, geografija in še veliko več, za varnejšo, a hkrati zabavno izkušnjo vožnje.
Glasovni nadzor se lahko uporablja celo za interakcijo z avtomobilom na daljavo od doma. Ta funkcija ponuja možnost, da vprašate Amazon Alexa o napolnjenosti in/ali ravni goriva, poiščete zanimive točke, poiščete lokacijo avtomobila in pošljete ukaze za zaklepanje in odklepanje na daljavo.
 
Novi sistemi ADAS avtonomne vožnje 2. stopnje
Junior 280 VELOCE je opremljen z novimi naprednimi sistemi za avtonomno vožnjo 2. stopnje (ADAS), za samodejno upravljanje pospeševanja, zaviranja in ohranjanja znotraj voznega pasu – da se zagotovi največja varnost pri vožnji, ne da bi bili pri tem prikrajšani za vozne užitke.
 
"Pripravljen na vožnjo kjerkoli in kadarkoli"
Inovativen, povezan sistem s tehnologijo EV Routing za samodejno in brezstresno upravljanje potreb po polnjenju, je vgrajen v navigacijo. Vse, kar morajo uporabniki storiti, je, da določijo svoj cilj, nato pa navigacijski sistem samodejno poišče razpoložljive polnilne postaje na poti, z dostopom do več kot 600.000 polnilnih mest, najobsežnejšega omrežja v Evropi, ki ga omogoča Free2move Charge. Spremljanje prometa, napolnjenosti baterije in načina vožnje v realnem času omogoča, da se, kar se tiče polnjenja, na EV Routing lahko popolnoma zanesete.
 
Zunanjost modela Junior 280 VELOCE
Zunanjost modela Junior 280 VELOCE odlikuje oznaka Progresso, dvobarvna karoserija (črna streha in temna barva karoserije z rdečimi poudarki), zatemnjena stekla, prilagodljivi matrični Full LED žarometi in 20-palčna lita platišča Venti. Privlačen izgled dodatno poudarjata črna pokrova zunanjih ogledal, kljuke vrat v barvi karoserije in znak »Biscione« na C-stebričku. Poleg ekskluzivne dvobarvne zunanjosti, je Junior VELOCE na voljo v šestih barvah karoserije: bela Sempione, črna Tortona, rdeča Brera, modra Navigli, jekleno siva Arese in slonokoščena Scala.
Enak navdih čiste športnosti je mogoče najti v notranjosti, kjer izstopajo italijanska pozornost do detajlov,  uporaba najboljših materialov in postavitev vseh upravljalnih elementov na doseg voznika, kar dokazuje instrumentna plošča s popolnoma digitalnim 10,25-palčnim TFT zaslonom za voznika in 10,25-palčni zaslon na dotik, usmerjen proti vozniku. Prefinjeni sedeži Spiga so iz črno-rdeče tkanine in eko usnja; voznikov sedež je električno nastavljiv in ima masažno funkcijo; mehka armaturna plošča in centralna konzola; visoka sredinska konzola z nadzorno ploščo; sprednji naslon za roke; prostor za shranjevanje pametnega telefona; držali za steklenice v sredinski konzoli. Pozornost do detajlov se kaže tudi v 8-barvni notranji osvetlitvi, ki osvetljuje zračnike in osrednjo konzolo. Standardna oprema vključuje brezžično povezavo za Apple CarPlay in Android Auto; paket Alfa Connected Services; in dvema USB priključkoma spredaj. Za varnost skrbijo funkcije asistent za vožnjo po voznem pasu, prilagodljivi tempomat in sistem za opozarjanje na utrujenost voznika, medtem ko dodatno udobje zagotavljajo elektronska parkirna zavora, Easy Entry&Go, samodejna klimatska naprava in izbirnik načina vožnje DNA. Standardno opremo dopolnjujejo posebni tepihi in 11-kW trifazni vgrajeni polnilec. Za še večjo prilagoditev modela Junior VELOCE sta na voljo dva paketa: paket Techno, ki prinaša avtonomno vožnjo 2. stopnje in vključuje prostoročno upravljiva električna prtljažna vrata, LED matrične žaromete in navigacijo, povezano z virtualnim pomočnikom. Paket Sport pa ponuja volan iz eko usnja in alcantare ter ekskluzivne sedeže Corsa proizvajalca Sabelt, oblazinjene v črno-rdeč semiš, kar jim daje dirkaški pridih.  

VIR: Alfa Romeo